Memory met je paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Memory met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-01 14:21

In de Bit staat een heel artikel over het geheugen van het paard.
Echt leuk om te lezen.
Paarden zouden het winnen van hun baasjes wordt er verteld.
Wie heeft het nog meer gelezen en wat vond je ervan?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 14:29

Ik vond het wel heel interessant, maar soms dacht ik wel: wat een KUL.
Dat merrie's hun veulens blijven herkennen heb ik met eigen ogen gezien (Hamara deed onwijs lelijk naar de hare, dat kwam omdat ze naast elkaar in de box stonden).
Over hoe ze elkaar gedag zeggen etc... dat vond ik wel een beetje vergezocht. Hoe kun je dat dan weten? Waar meet je dat? Totaal geen onderbouwing (is super moeilijk), dus dat viel me een beetje tegen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 14:31

haha, ik heb het ook gelezen. Nou ziet mijn vriend eindelijk dat paarden niet zo dom zijn als hij denkt! Ik vond het een goed artikel, en sta er versteld van dat ze zo'n goed geheugen hebben, net zoals een lolliefant Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 14:31

Dat artikel heb ik niet gelezen,maar ik weet wel dat mijn paard een goed geheugen heeft. Soms maak ik er ook wel bijzonder gebruik van. Ooit heb ik uitgetest hoe lang iets blijft hangen, wat zijn interval is dus. Stel ik zeg iets wat hij moet doen, terug of om ofzo en hij doet het niet. Dan wacht ik even en zeg enkele seconden later zijn naam. 7 seconden redt ie makkelijk, daarna wordt het lastiger. In 7 seconden gebeurt er een hoop, genoeg om mijn opdracht te wissen. Dit is dus het korte termijn geheugen, het reageren op een opdracht. Dat hij weet wat ik bedoel zit uiteraard in zijn langetermijn, dat is wat anders.
Doordat ik weet hoe lang hij iets onthoudt, kan ik makkelijker communiceren met hem. Je kunt er ook een spel van maken, door hem te leren te wachten op het signaal dat hij het gevraagde ook moet doen.