Ben eraf gevallen wat nu???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Ben eraf gevallen wat nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 14:36

Ik ging vandaag rijden. Het waaide hard dus ik had haar eerst gelongeert.
Toen ging ik erop. Alles ging goed totdat.......

ik eraf viel. We waren ontspannen aan het rijden. En toen begon ze te bokken, te bokken en toen viel ik recht op mijn gezicht en heup. Die zijn toch wel mooi gekneust Verdrietig. Toen kwam gelukkig iemand van de club en die had haar man gebeld, die kwam om mij effe mee te helpen. Ik ben er niet meer opgestapt want ik kon echt niet meer. Mijn heup deed zo zeer. . Nou weet ik niet meer wat ik moet doen.
Ik denk dat ik hem wegdoe. Maar dat is wel moeilijk want ze is wel lief.
Dus ik ben helemaal in de war. ik weet het echt niet meer. Maar 1 ding wel ik wil zo niet meer verder. Verward Verward Verward

zondag krinfinale rijden


stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 14:38

Doe je hem weg omdat je er 1x vanaf gevallen bent?

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 14:39

is het 1 maar dat je eraf bent gevallen of gebeurt het veel vaker...
wat denkt namelijk nie dat je vanaf 1 keer kan bepalen of je je paard daarvoor weg moet doen ofnie.
maar als het dus vaker gebeurt en altijd zo gaat kan ik het wel begrijpen.

veel sterkte met je heup

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

8Eveline

Berichten: 3207
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 14:41

Ik snap dat je erg bent geschrokken, porbeer er achter te komen waarom je paard schrok enz. Ik kunt voor de rest je paard een paar keer door een ervaren ruiter laten berijden. Geef je paard niet eglijk de schuld, emschien lag het aan eht weer een deed hij/zij het niet expres. Deed je meschien iets met de zweep ofzo, meschien heeft ze dara slechte ervaringen mee. Hte kan aan zoveel dingen liggen.
Doet ze dit vaker?

Nog steeds dyslecties

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:01

ik snap het niet je bent er een x afgevallen en nu wil je hem weg deon?
ik zouw alsk jouw was er weer op gaan als je er weer klaar voor bent en laat je door um niet op je kop ztten he

<3

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:06

er kunnen zoveel oorzaken zijn waardoor je bent gevallen, zolang je nog niet weet waardoor zou ik hem niet verkopen.
ik zou eerder hulp vragen van een ervaren ruiter.
en tja de beste ruiters vallen wel eens (ook anky), dat hoort helaas bij de sport....en als je niet wilt vallen kun je idd beter stoppen met rijden.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:13

Idd hebben we het hele verhaal nodig voor we goed advies kunnen geven. het is nu maar gissen naar het verhaal achter het bokken en rijden.
Dus meer info graag: hoe oud is hte paard, hoe lang heb je hem, hoe lang is ie ingereden, heb je hulp, doet ie dit vaker, enzo voort!

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:14

Ik denk dat veel mensen hun paard maar een maand ofzo zouden hebben als ze hem meteen verkopen als ze een x vallen. Verward
Zelf ben ik al 8 keer ofzo van Ushi gevallen en ik heb haar nog maar 5 maanden, gewoon er terug op kruipen en doorrijden.
Neem anders de eerste keer dat je er terug op gaat privéles, dan voel je je waarschijnlijk meteen al veel veiliger. *LOL*

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:20

inderdaad niet te vlug opgeven,ik heb dit ook meegemaakt,paar keer eraf gevallen.
had haar te koop gezet,omdat mijn dochter er ook niet op durfde te rijden,ben toch door blijven rijden,en na twee weken had ik zoiets van ik verkoop haar niet,waarom omdat ze vervelend is geweest? Verward
een jong paard moet nog zoveel leren,en ieder paard probeert je weleens uit. Knipoog
ik ben blij dat ik heb doorgezet,ook al zal het mischien nog wel eens fout gaan,met de juiste begleiding komt het uiteindelijk allemaal goed.
cheyenne word 2 keer per week door onze instructeur gereden.
ben inmiddels met haar naar buiten geweest,en mijn odchter heeft nu twee keer per week priveles.
dus vooral niet opgeven.
nog beterschap met je heup

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

gipsy_fame

Berichten: 140
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:22

Heej ik zal haar echt niet wegdoen ik ben al zo vaak van mijn pony afgevallen eerst viel ik er iedere dag adf maar ik bleef doorzetten en nu is het een harstikke gaven dressuur pony helemaal aan de teugen en zo blijf doorzetten ik heb ook een keer mijn arm gebroken!!!!!niet fijn maar ik bleef doorzetten het komt wel goed!!!
Groetjes Jillie (en Gipsy en Fame)

Love Gipsy Spanky City Bobo Joy Button Smartly Smart S Chex!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:27

Tsja iedereen zegt wel dat je het moet blijven proberen maar het vertrouwen in je paard kan ook ineens weg zijn. Dat is bij de een sneller dan bij de ander. Maar als je geen plezier meer erin hebt is het beter voor allebei om hem te verkopen. Als ben ik geen voorstander van het snel opgeven! Lachen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:31

Hoe lang heb je dat paard al, en hoe vaak ben je er al afgevallen? Je zegt dat je zo niet meer verder wil, dus ik neem aan dat het vaker gebeurt...

Dat je er niet meer op bent gegaan, omdat je te veel last had van je heup, kan ik begrijpen. Maar is er dan wel iemand anders opgegaan? Dat het niet is, dat ze 'klaar' is met werk, zodra ze jou eraf flikkert... En als je er al eerder vanaf bent gevallen, ben je er toen weer opgegaan?

Verder kan het zijn, dat je een oefening vroeg, waar je paard moeite mee heeft. Ze heeft dan heel goed door dat ze eronder uit komt, als ze gaat bokken...
Of de oefening die je deed, deed haar pijn (dat er iets in haar rug niet goed is oid).

Tal van mogelijkheden, ik zie in ieder geval weinig reden tot verkoop, tot nu toe...

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

doghorselove

Berichten: 35
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:46

Als je er een keer vanaf gegooid bent doe je hem toch niet weg Verward
Ik zou hem/haar eigelijk pas wegdoen als ze bijt en val gaat doen en veel vaker gaat bokken

Mijn avatar betekent: hond

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:50

als je er al voor kiest je paard te verkopen, dan zou ik niet weer een paard kopen, omdat je het probleem nog niet hebt achterhaalt, dus dan kan dat bij een volgend paard, hoe braaf het ook lijkt, weer opduiken.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:58

ik geloof (uit vorige berichten) dat palinde al in een vertrouwenscrisis met haar paardje zát. dat dit dus even de druppel is, en dat ze niet weet hoe ze zich over die angst kan heenzetten.

is het een 'moeilijk' paard, palinde, of zijn er toevallig wat dingetjes na elkaar fout gegaan?

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:05

tja, ik kan het me voorstellen,
maar gewoon proberen vol te houden hoor
anders krijg je er misschien wel spijt van...

'In het land der blinden is eenoog koning'

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 20:43

Iwan_Fjord schreef:
Ik snap dat je erg bent geschrokken, porbeer er achter te komen waarom je paard schrok enz. Ik kunt voor de rest je paard een paar keer door een ervaren ruiter laten berijden. Geef je paard niet eglijk de schuld, emschien lag het aan eht weer een deed hij/zij het niet expres. Deed je meschien iets met de zweep ofzo, meschien heeft ze dara slechte ervaringen mee. Hte kan aan zoveel dingen liggen.
Doet ze dit vaker?


ik gebruik absoluut geen zweep ik haat die dingen. Pling .
ik weet niet hoe het kwam maar ze bleef bokken. Ze probeert mij gewoon uit. denk ik Verward

zondag krinfinale rijden


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:46

Doorrijden!........ enuh Les nemen........... help gegarandeerd

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:46

nou... dan toch juist de reden om met haar door te gaan en niet meteen te willen verkopen.
Bij elk paard komt het moment dat je word uitgeprobeert, èn dat je er af donderd Tong uitsteken maar daar moet je je gewoon overheen zetten en even doorbijten.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:46

Dan moet je je daar door heen zetten, het is een fase.
Zal wel makkelijk zijn die is niet goed, dus maar ander paardje

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:47

Gewoon weer opstappen,

maar dat klintk wel makkelijk natuurlijk, maar misshcien les nemen? en gewoon doorzette, zoals je zelf al zegt waarshcijnelijk probeert ze je uit!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 20:48

Riëtte schreef:
Idd hebben we het hele verhaal nodig voor we goed advies kunnen geven. het is nu maar gissen naar het verhaal achter het bokken en rijden.
Dus meer info graag: hoe oud is hte paard, hoe lang heb je hem, hoe lang is ie ingereden, heb je hulp, doet ie dit vaker, enzo voort!


Ze is 7 jaar. Ze is ingereden toen ze 3 was op deurne. ik heb haar nu 2 maanden. En ik denk dat ze mij uitprobeert. Ik heb wel een beetje angst. Maar als ik een maal aan het rijden ben gaat het goed. Tot vanmiddag en nou heb ik overal pijn. En ik wil het graag doorzetten want het is een supermerrie die het nog ver kan schoppen. Maar ik moet ook doorzetten. En dat vind ik moeilijk dus nou ben ik gewoon een beetje in de war. Verward en daarom vraag ik jullie advies.

zondag krinfinale rijden

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:50

Je moet niet te snel opgeven, dat is nergens voor nodig. Longeer je paard desnoods eerst voordat je erop gaat zitten zodat ie al wat energie kwijt is. Met de wind van vandaag kan er altijd een ongelukje gebeuren. Misschien heeft je paard wel iets gezien wat jij niet zag en schrok daarvan. Het kan gewoon gebeuren, je blijft bezig met levende wezens.

Ik zou het dus niet opgeven, of je paard moet dit regelmatig doen. Dat je paard je uitprobeerd is helemaal niet erg. Dat hebben alle paarden weleens en ze zullen ook niet altijd even goed lopen. Net als jij heeft je paard ook weleens nukken. Ik zou gewoon even doorbijten.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 20:53

Clitia schreef:
Hoe lang heb je dat paard al, en hoe vaak ben je er al afgevallen? Je zegt dat je zo niet meer verder wil, dus ik neem aan dat het vaker gebeurt...

Dat je er niet meer op bent gegaan, omdat je te veel last had van je heup, kan ik begrijpen. Maar is er dan wel iemand anders opgegaan? Dat het niet is, dat ze 'klaar' is met werk, zodra ze jou eraf flikkert... En als je er al eerder vanaf bent gevallen, ben je er toen weer opgegaan?

Verder kan het zijn, dat je een oefening vroeg, waar je paard moeite mee heeft. Ze heeft dan heel goed door dat ze eronder uit komt, als ze gaat bokken...
Of de oefening die je deed, deed haar pijn (dat er iets in haar rug niet goed is oid).

Tal van mogelijkheden, ik zie in ieder geval weinig reden tot verkoop, tot nu toe...


Ik ben er nu pas voor de 2de keer afgevallen. De eerste keer ben ik er gewoon weer opgegaan (met een gebroken vinger had ik toen). Het klinkt stom maar ik heb gewoon geen vertrouwen. Als ik in de binnen manege rijd is er niks aan de hand maar als ik op het veld rijd durf ik niet. En dan kan iedereen wel zeggen van doorzetten. Maar als jij geen vertrouwen meer hebt is dat heel moeilijk Haha!

zondag krinfinale rijden

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 20:56

ingeo schreef:
ik geloof (uit vorige berichten) dat palinde al in een vertrouwenscrisis met haar paardje zát. dat dit dus even de druppel is, en dat ze niet weet hoe ze zich over die angst kan heenzetten.

is het een 'moeilijk' paard, palinde, of zijn er toevallig wat dingetjes na elkaar fout gegaan?


Op zich is het een heel braaf paard. Alleen ik vind het moeilijk haar te vertrouwen. Omdat ze errug speels is. Als ik les heb gaat het prima. Maar zodra ik alleen ben met haar gaat ze bokken en rennen. En dat vind ik eng. Ik heb hiervoor ook een paard gehad en dat was ook zon gemeen paard. Maar palinde is dat niet maar ik moet gewoon beter gaan rijden en niet meer bang zijn. Maar de vraag is hoe moet ik dat gaan doen. Haha!

zondag krinfinale rijden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JeRekers, nick_en_ik, Riviera87, xVerax en 114 bezoekers