toneel

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rataplie
Berichten: 147
Geregistreerd: 01-02-04

toneel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 14:46

Dag Bokkertjes Haha!

Heeft er iemand van jullie iets met toneel te maken of toneelervaring ofzo?


BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:52

Sorry, maar gelukkig heb ik daar geen ervaring mee
Heb nogal last van plankenkoorts:D
Sorry voor het onbenullige berichtje, maar iig een schopje!

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:56


Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:08

Tijdje geleden moest ik voor mijn opleiding als fee spelen. Best moeilijk, de afgelopen jaren had ik alleen ervaring om 'slechte' mensen te spelen en nu opeens was ik een fee!!!
Toneelspelen vind ik erg leuk. Wanneer ik klaar ben met mijn MBO diploma, ga ik of naar de PABO of een toneelopleiding...

:){

Rataplie
Berichten: 147
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 20:18

Flower schreef:
Sorry, maar gelukkig heb ik daar geen ervaring mee
Heb nogal last van plankenkoorts:D
Sorry voor het onbenullige berichtje, maar iig een schopje!


Dat is nu ook eigenlijk mijn probleem hoor Schijnheilig
Ik vroeg me af of de meesten dat niet ook hadden eerst maar het gewoon leren overwinnen?

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:43

Ik heb alleen op de lagere school meegespeeld in toneelstukjes Bloos
maar het lijkt me geweldig als je er goed in bent..
Ik ben een kluns en vergeetachtig dus vast niet geschikt meer hiervoor Haha!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:46

Plankenkoorts heb ik eigenlijk nooit gehad... Heb ook niet zo heel veel toneelgespeeld maar wel ontzettend veel gedanst in allerlei stijlen en veel daarmee opgetreden. Mischien dat dat anders is? Nou ja, ik vond (en vind) het in ieder geval geweldig op een podium; dan ben ik helemaal in mn element en ik mis het ook nog steeds...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:48

Ik heb ook bij het jeugdtheater Hofplein gespeeld Lachen

Wat wil je weten eigenlijk?

Rataplie
Berichten: 147
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 21:12

Ellende schreef:
Ik heb ook bij het jeugdtheater Hofplein gespeeld Lachen

Wat wil je weten eigenlijk?


Eigenlijk een beetje wat de minimum-vereisten zijn om ietwat toneel te kunnen spelen. En als je dan toneel speelt welke punten echt héél belangrijk zijn?

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 12:46

Ik denk dat er niet bepaalde minimumeisen zijn bij het toneelspelen. Je moet vooral er heel veel zin in hebben en veel inzet tonen!
Ik heb zelf ook op toneel gezeten, en ik vond het altijd Super leuk!!

» Never give up on the things that make you smile..

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 13:33

Ik heb 3 jaar op toneel gezeten, maar toen stopte die vereniging er helaas mee Verdrietig ik vond het altijd echt geweldig! en had de hoofdrol *trots dat ik was* , moeste ook auditie doen enzo. heb 3 weken geleden nog de videobanden gekeken, ik zou er zo weer op gaan. maar heb helaas geen tijd om helemaal daarvoor naar venlo te moeten gaan
als je toneel speelt moet je er goed op letten dat je nooit met de rug tegen het publiek aan staat. en dat je "serieus"moet kunnen spele, en duidelijk spreken. Verder echt inzet tonen, en je durven te laten zien zeg maar. Knipoog

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 14:12

minimum vereiste: het leuk vinden, voor de rest kan je alles leren Lachen

Echt heel belangrijk: Duidelijk Articuleren. Zodat Ook De Mensen Achterin (etc) het kunnen verstaan Lachen

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 14:47

Ik speel al enkele jaren toneel. Voor de moment wacht ik op de planning van het nieuwe speeljaar.
Zoals Ellende al zei: je moet het leuk vinden om voor publiek te staan. En de rest zal je wel leren van andere acteurs, regisseur,... Ik heb ook al veel geleerd in die paar keer dat ik een stuk gespeeld heb.
En duidelijk praten is wel nodig, vooral als je in een grote zaal speelt.

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:20

Ja speel al 6 jaar toneel: En ja wat de minimun eisen zijn kan je beter gewoon een theatergroep bellen voor meer informatie want wij kunnen wel allemaal adviesen geven maar ik zou eerst een leuke theatergroep vinden (dat is al een hele opgave opzich)

Als iedereen aan zich zelf denkt....word er aan iedereen gedacht.
Kom kijken naar mijn website!!!!!, en help mijn carriere een stukje verder.
http://www.annefloorrutte.nl

Grandmommy
Berichten: 423
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Dorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:03

ik heb ook jarenlang op toneel gezeten, en ik zat in een musicalklas. ik was echt zo'n kind dat de ganse dag liedjes uit allerlei musicals aan het zingen was. Bij ons waren er geen minimumeisen, behalve dan je leeftijd, verder was het gewoon belangrijk dat je er zin in had, en de dingen als zingen en interpreteren leerde je vanzelf.

antics

Artemide

Berichten: 1336
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:17

Ik zit al van m'n 9 jaar int conservatorium (dus nu speel ik al zo'n 7-8 jaar toneel). Eerst dictie, dan dramatische expressie, nu dramatische expressie en voordracht => supertof!
IK zit ook nog in een 'gewone' toneelgroep en dat is ook superleuk, omdat je als je naar een opvoering toewerkt je je meer en beter kunt concentreren op je personage, terwijl je in het conservatorium (bij mij toch) vanalles door elkaar doet.
Maar in een conservatorium leer je dan weer heel wxat dingen waardoor je je zekerder gaat voelen op een podium, en waardoor je nog beter leert toneel spelen... Lachen

Als je het zelf leuk vindt en je straalt enthousiasme uit, is het al voldoende, de rest leer je wel. Je leert het pas goed als je je durft te "geven", je moet het gewoon DOEN, dan komt het vanzelf...
Verder ... Een duidelijke stem hebben, goed articuleren en luid kunnen spreken zonder te roepen, zo'n dingen heb je wel nodig. (maar kun je leren hoor!)

Veel succes en ga er gewoon voor!!
[edit] als je nog wat wil weten, pb maar hoor Knipoog [/edit]

"Tenslotte ben ik niet tevreden over mijn gedachten. Ik zou wel eens iets heel anders willen denken. Maar wat? Ja, als ik dat wist, dan dacht ik het wel."


Rataplie
Berichten: 147
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 19:29

Waw, dankje voor jullie reacties!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, Charlotte446, ChristaMoor, Corelli, Eleeke, janderegelaa, janna, Jannie79, Johnie, Kimberley_, ManonGrr, manonutjuh, maringe, Marleen_L, Miran, Roosch, Schapenvacht, Toffeltje, verootjoo, xSCWx en 74 bezoekers