was is het nut van een sperriem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

was is het nut van een sperriem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 19:08

zoals de titel al zegt, wat is het nut van een sperriempje?
beauty heeft een sperriempje, maar die zit zo los, die kan ik er net zo goed afhalen.

Ik hoorde een keer dat het was voor de aanleuning, de andere keer om het voorkomen van het openen van de mond, maar weten julie wat het precies is?


Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:09

ik denk dat he tis om het bit stabiel te houden, en ook de inwerking van de teugels niet zo direct te maken
en ook een beetje om de mond dicht te houden

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:10

de mond dichtsnoeren (zo wordt het riempje vaak gebruikt, te sterk, doe maar strakker, mond open, doe maar strakker enz).

Je moet eigenlijk altijd zonder neusriem kunnen rijden. Doe je het goed, dna heb je een sperriem niet nodig.

Zit dat riempje er los omheen, te los, dan irriteert dat alleen maar en kun je de sperriem er beter afhalen.
Laatst bijgewerkt door germie op 18-04-04 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:12

Het zou ook eigenlijk anti-sperriempje moeten heten, het is om te voorkomen dat je paard z'n mond open spert .

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 19:13

idd, ik denk dat ik de sperriem er maar af haal. Het werkt niet echt, behalve als hij ervan door schiet buiten als hij schrikt. MIsschien een gaatje erbij maken en alleen omdoen als we naar buiten gaan???


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evito_06, GrapeshotBot, Jane808, roosjenat en 43 bezoekers