Wie brengt dit nu eens op de markt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Wie brengt dit nu eens op de markt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 15:10

de perfecte studies verpakt in blikjes in mee neem formaat?

Ik word een klein beetje wanhopig bij het idee dat ik over een paar maanden echt gekozen moet hebben.. En dat na 4 jaar! Ben nu bezig met een herorientatietraject, maar het schiet nog steeds niet zo op..

Ik ga wel auditie doen voor de opl docent drama, maar aangezien daar niet zo veel studenten worden aangenomen, moet ik wel een alternatief hebben. En dát is nou juist t probleem.. Alle studies die ik kies hebben óf een loting of een selectie en er worden zo ong 20 studenten toegelaten..

Dus mocht iemand nog een blikje hebben staan met de perfecte studie? Stuur maar naar me op! Zou er heel blij mee zijn! Haha!

Astridt
Berichten: 65
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 00:39

Haha...in ieder geval kun je wel het e.e.a. gewoon aan het lot overlaten zodat je niet alleen maar hoeft te kiezen! Succes...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 10:47

Nou dan mag je het mij ook wel opsturen.... Ik moet over een half jaar beslissen (weer) en weet al 18 jaar niet wat ik 'moet' worden.......

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 11:25

stuur mij er ook een paar Tong uitsteken
ik was eerst helemaal zeker wat ik ging doen: fysiotherapie! en toen ging het uit het ziekenfonds en is de kans op werk veel kleiner en die was al vrij klein! toen dacht ik: ik doe creatieve therapie met drama. Maar ik kwam niet door de selectie Huilen (ik had er wel aanleg voor maar doordat ik nog nooit een toneelles oid heb gevolgt waren mn basisvaardigheden niet voldoende ontwikkeld).
en nu weet ik het niet! het liefst wil ik een jaar naar Amerika en anders denk ik iets in de richting van toerisme..
Liefst wil ik er gewoon helemaal niet aan denken Tong uitsteken whaha

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 11:44

Eindelijk: *herkenning*! Ik doe in Mei eindexamen en heb echt nog totaal geen idee wat ik daarna moet... Ik wil best een jaar reizen of spaans leren, maar om dat ook écht te gaan doen ligt de drempel best wel hoog.
Toen dacht ik dat ik dan toch volgend jaar maar ga studeren, maar *wat* dan? Ik weet het echt niet... Dan maar een brede studie, maar welke dan? En is het wel slim om zoiets te kiezen omdat je niets beters weet....
Oftewel: Stuur mij ook maar zo'n blikje...

Lautjuh123 schreef:
Liefst wil ik er gewoon helemaal niet aan denken Tong uitsteken whaha

Juist! Eén grote ontkenningsfase Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:28

Zo ben ik dus begin dit jaar maar gewoon begonnen aan een studie, omdat ik toch wilde gaan studeren maar geen idee had wat ik wilde gaan doen. Ik weet het trouwens nog steeds niet Bloos!
Denk dat ik deze studie toch maar gewoon af ga maken, het is wel leuk en ik zou niet weten wat ik anders zou moeten gaan doen.....

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 12:37

lautjuh123, bij mij was het ong net zo.. Ik wilde ook fysio gaan doen en uiteindelijk dierfysio, maar toch maar vanaf gezien. Creatieve therapie wilde ik ook doen en lijkt me nog steeds wel leuk denk ik, maar het is voor mij zo ver dat ik op kamers MOET. En op zich wil ik best op kamers, maar dan raak ik wel mijn vz paardje kwijt en dat is momenteel het enige waar ik echt plezier in heb..

en idd... liever gewoon niet aan denken, wilde gister ook gewoon eens níet bezig zijn met school.. nou dat lukt me dus gewoon niet.. ik ga naar bed met de gedachtes wat ik nou moet doen en word wakker met diezelfde gedachtes.. Het is maar goed dat ik nooit onthoud wat ik droom wat het zit er dik in dat ik zelfs snachts bezig ben met die stomme studiekeuze!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 13:07

SuperSmurf schreef:
Creatieve therapie wilde ik ook doen en lijkt me nog steeds wel leuk denk ik, maar het is voor mij zo ver dat ik op kamers MOET. En op zich wil ik best op kamers, maar dan raak ik wel mijn vz paardje kwijt en dat is momenteel het enige waar ik echt plezier in heb..


Hier zou ik toch nog eens heel goed over na gaan denken dan....
Als dat een studie is die je wel echt leuk lijkt tenminste.
Het is nu natuurlijk heel vervelend om met hem te moeten stoppen, maar aan de andere kant.....
Is een paardje nu (dat om wat voor andere reden dan ook, ook plotseling uit je leven kan verdwijnen) het waard om je hele toekomst te bepalen?
Dikke kans dat je in je nieuwe stad ook wel weer een paard kan vinden om mee aan de slag te gaan.

Ik had natuurlijk ook een andere studie, die me niet of minder trok kunnen gaan doen in Utrecht om thuis te kunnen blijven wonen en met Regina bezig te kunnen blijven. Maar heb dit toch op de achtergrond gezet en voor een studie in Rotterdam gekozen. Ik heb dan wel het geluk dat ik als ik in het weekend thuis ben nog met Regina bezig kan zijn, maar ook dat wist ik niet van tevoren. En daarnaast heb ik nu weer een pony in Rotterdam waar ik mee aan de slag kan.

Ik vind mijn toekomst net wat belangrijker dan het paard, hoewel ik me jou gevoel ook heel goed kan voorstellen hoor

Succes!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:13

Wst het ook niet meer, na 2 keer uitgeloot te zijn voor diergeneeskunde. Ik zat te twijfelen tussen commerciele economie en optometrie.
Optometrie is het geworden, en het valt iedereen zo hard mee dat het mij zo goed bevalt! Zo goed dat ik dit jaar nieteens diergeneeskunde meer meeloot.
Advies: kijk een bij optometrie echt een hele leuke studie, met een goede banenmarkt

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:18

ik moet met een jaar WEER kiezen! heb mn MBO dan af, en wil wel verder studeren, maar ik heb echt geen idee wat Verward

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:35

Hehe Knipoog ik heb me op drie scholen ingeschreven:

1. Rotterdam theaterschool ALBEDA (Heb werkstuk opgestuurd maar als ik door deze ronde heen kom zijn er nog 2)

2. Kunst Cultuur en Amusement van ROC in Amsterdam ( heb begin juni soort dag waar stuk of 100 mensen komen en er 50 de inleiding inmogen Schijnheilig .)

3.Kunst Cultuur en Amusement van ROC in Utrecht (exact zelfde opleiding als in Amsterdam maar hier is de "soort dag" al op 12 mei)

En ja als ik op geen van deze opleidingen word aangenomen dan weet ik het ook niet meer Verward

Volgens mij heb ik een gave om gewoon opleidingen te kiezen waar je moeilijk inkomt Knipoog ...

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 19:31

nou annefloor, dat is dus precies mijn probleem! Er zijn wel opleidingen waarvan ik denk: ja dit houd ik wel 4 jaar vol, maar daar kom je niet zomaar in!

En richtje.. ik ben ook zeker heel erg hard aan t overwegen om toch maar op kamers te gaan, zeker omdat het thuis ook niet meer zo lekker gaat én ik heb me al ingeschreven voor de selectie van docent drama in utrecht. En ja.. ook ik kan hem in t weekend wel blijven doen, maar voor mij is roots niet zomaar 'een'paard... En ik hoef niet zonodig in die stad een ander paard.. Het gaat mij echt puur om roots.. Maar ach.. misschien ga ik idd wel weg en blijf m in t weekend doen. ik heb de mazzel dat ik een paard rijdend zusje heb die m eventueel wel zou kunnen en willen doen..

En verder. Ik heb niet gezegd dat k creatieve therapie écht heel leuk vond, het leek me wel leuk, meer niet.. Maar eigenlijk zie ik mezelf niet zo bezig zijn met mensen, niet op die manier. Maar het is wel iets om uit te zoeken denk ik..