SGW RODEN verslagje :D + foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

SGW RODEN verslagje :D + foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 16:31

Jaaaah nog een!!! Mijn dag begon dus om 6.45 Haha! opstaan.. douchen.. alles Haha! nog allemaal dingen inpakken broodjes smeren (WAKKER WORDEN Tong uitsteken) altijd erg lastig Haha! maar gelukkig waren mn ouders mee Haha! mn vader was alles aan het inladen en mn moeder had mn laarzen nog helemaal schoongemaakt :lol: Yey. Maar goed, we zaten mooi op tijd in de auto en op weg naar Lars en 2 minuten over 8 vertrokken we met de trailer.

k weet niet meer hoe laat we precies aankwamen maar in ieder geval op tijd 8) Rond kwart voor tien gezadeld voor de dressuur, losgereden en alles. Het proefje ging op zich wel redelijk maar veel van die fouten (middendraf werd galopje) en dat soort dingen. Maar bleek ik 186 punten te hebben!! Wooow schrik!! Helemaal omdat de rest van de baan punten in de 130 had :shock: Hmm key dan Haha!

Dit was mijn coupon (cijfers er nog even duidelijker onder gezet)
Afbeelding


Na de dressuur heb ik 2x de cross verkend, de eerste keer alleen met mn vader en daarna nog een keer met twee vriendinnen; Marjolein en Angela. Toen zagen we ineens dat er nog een hindernis was (ons geelkleurige bordje zat verstopt achter een boompje) :twisted: dus ik very happy dat ik em nog een keer verkend had anders had ik het niet geweten!! En ik was niet de enige!! Bloos Maar goed. Na het verkennen wat gerelaxt en zo en weer opgezadeld voor het springen. Nu was het echt superheet (was rond 2 a 3 uur in de middag), maar ja we moesten toch even springen. En hoog stond het niet dus vooruit maar weer Haha! maar Lars had er wel zin in, het ging niet echt gecontroleerd en alles maar ja boeie. We waren nog foutloos ook!! Hmmkey leuk Haha! altijd handig.

Na het springen liepen we naar de vet. voor de veterinaire keuring. Moest even naar zn hartslag gekeken (nah jah, geluisterd) worden en of ie regelmatig liep. Dat was allemaal wel goed dus richting crossterrein. (Had trouwens een pols van 74, was beetje opgefokt uit het springparcours gekomen)

Eerst flink lang gewoon rustig gestapt in het gras want op het strand was het veel en veel te zwaar. Één keer uit het niets even de sprong genomen (em even laten schrikken net zoals het zou zijn naar hindernis 1 waar ontzettend veel een weigering op hadden). Maar hij pakte de inspringsprong zo dus niets aan de hand.

En rond 20 over 3 was het eindelijk zo ver. Ik mocht richting start. :shock: oehh wat was ik zenuwachtig en superbang dat ie zou weigeren op numero 1.. Maar na het startschot (nah jah, de meneer telde gewoon af zeg maar) reed ik in een rustig handgalopje met veel been (dus heel erg dwingend) op de hindernis af en... Hij pakte em!! Dus ik meteen al super belonen maar dat was alleen nog maar hindernis 1 Tong uitsteken

Toen gingen alle hindernissen eigenlijk wel goed, Lars hield best wel wat vaart erin en vond het echt hartstikke leuk!! En ik ook want hij sprong alles en was voorwaarts!!! Hij vond alleen af en toe de hindernisjury's spannend (zaten soms beetje verstopt met gele hesjes duss heel spannend Tong uitsteken Haha! Tuurlijk Lars!! En toen bij de ik-doe-het-in-mijn-broek hindernis!! Waahh die vond ik zooooo eng!! Was een groot gat in een heg waar je doorheen moest en tegelijk een afsprong was!! Oehh ubereng! En die hindernis ervoor zat ik al helemaal scary te kijken naar die wat de volgende hindernis was.. Denkend: Ehm doorrijden ehmm gewoon relax ehmm.. Uhh wat vond ik die eng!!! :lol:

Dit was dus de hindernis ervoor: (nr. 9)
Afbeelding

En daarna kwam de scary hindernis waar Mn superbrave (overdonderde Tong uitsteken) ventje gewoon doorheen sprong!! Wahh ik droomde toen ik erdoorheen vloog!!!!Als ie het eerder had gezien was ie denk ik wel blijven staan maar gelukkig had ik er toch nog een beetje tempo in dat we zo beneden waren Haha!

En zo vloog ik :wink: :
Afbeelding

Het stelde dus eigenlijk helemaal niks voor Tong uitsteken Maar goed, daarna nog een picknickbankje, een hindernis langs het water (was heel eng dus moesten we even in een rustig drafje naartoe, maar hij ging erover heen Tong uitsteken) en nog wat boompjes! En na hindernis 15 was het zo ver! Het strand op en keihard naar de finish!! En hij kan wel hard Tong uitsteken flink tempo en kwas maar 11 seconden buiten de tijd Haha! (Y)

Daarna direkt eraf gesprongen neusriem en singel los ik mn bodyprotector uit en capje af en lekker stappen op het lichte gedeelte van het strand (vlakbij het water waar je helaas niet in mocht, was er zo samen met Lars ingelopen want na zo'n cross in 20 graden heb je het wel warm Haha! Rolleyes Tong uitsteken

En na heeeeeel lang wachten (rond een uur of 6) was de uitslag er Haha!:D Ik moest even happen naar adem want stond bovenaan het lijstje als nummer 1!!! WAAAHHH!!!!!!

Met de dress waren Aniek(Tha_Niekje) en Anneloes (Royal) er trouwens en die hadden vetttttt mooie foto's gemaakt Tong uitsteken en ook nog van de cross en toen met het wachten voor de prijsuitrijking zaten we even gezellig in het restaurant van het Ronostrand Haha! t Was echt ontzettend leuk dat hun ook even waren komen kijken!! Nog hele gesprekken gehad Tong uitsteken

Maar zo zag de lijst eruit: (khoop beetje duidelijk)
Afbeelding



Heel veel groetjes hessy en superLars die int crossen er weer 2 wp'en bij hebben!!!!!!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:37

Gefeliciteerd!! Mooie foto's ook

Echt super gereden Haha!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:43

Heee wat ontzettend goed zeg van jullie! Gefeliciteeerd! Party!! Dat was zo te lezen een super geslaagde dag! Mooie foto's ook! En wat een aso punten zeg. Niet meer normaal hoe hoog. Die 9ens en 8en, wooow he! Wow! Echt super goed! OK dan!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:02

echt super, nogmaals gefeliciteerd!! ik vanochtend de vader van Justin Maarse nog gesproken (was hier springwedstrijd) hij vond het belachelijk hoe er met die punten werd gedaan!
enne mooie foto's hoor!!!!!!!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:09

Gefeliciteerd!!!

Heb je helaas niet gezien... maar ziet er allemaal heel goed uit!

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:03

zozo Hester, je doet het goed zeg!

Leuk dat je Aniek en Anneloes gemeet hebt zeg, wil ik ook Haha!

gefeliciteerd!

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 08:38

jaah thanx allemaal Haha! twas ook echt een supergeslaagde dag en met punten worden er altijd wel gestrooid met crossen.. Wel relaxt. Volgende cross is Wieringerwerf.. Duurt nog wel eventjes!!!! Maar jah..

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:28

Gefeliciteerd. Volgens mij is die enge hindernis waar jij het over hebt een heksenoog. Die zien er wel eng uit, maar worden over het algemeen heel gemakkelijk gesprongen.
Mooie dressuurpunten! Een paar 9gens erop. Wat wordt je volgende cross?

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 19:43

Scum schreef:
Gefeliciteerd. Volgens mij is die enge hindernis waar jij het over hebt een heksenoog. Die zien er wel eng uit, maar worden over het algemeen heel gemakkelijk gesprongen.
Mooie dressuurpunten! Een paar 9gens erop. Wat wordt je volgende cross?


kvond die sprong ook erg eng!! Totdat ik er doorheen was Haha! De eerste hindernis gaf meer problemen op dan het heksenoog geloof ik!! En mijn volgende cross is SGW Dijkgatsbos (Wieringerwerf). 'k Heb er wel weer superzin in!!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:01

hey gefeliciteerd!
Dat is hele erg knap van je!
Fet goede punten met dressuur! en ook nog eens goed gesprongen! Super *LOL*
Je hebt ook een hele leuke pony!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:11

ik was er zondag om te groomen, vond het echt een mooie cross!!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:19

Wat was de oefening bij punt 14 in de dressuurproef omdat je er een 2 voor hebt Verward *LOL*
Maar heel leuk verslag en ook hele leuke foto's je pony heeft er zo te zien heel veel lol in OK dan!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 23:32

Dat zal die middendraf wel geweest zijn Margon

Ik had al gezien dat je eerste geworden was hester *LOL*
Heb jou vorige week trouwens gezien in Franeker Ik reed de les na jou. Volgende keer even meeten hoor Knipoog
En gezellig samen naar Wieringerwerf natuurlijk *LOL*

De foto van Marriet staat trouwens op de sgw-eventing site als 'voorbeeld' van de foto's van Roden Lachen

Gefeliciteerd met deze mooie prestatie! Volgende keer weer zo goed Haha!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:22

hey
proficiat zeg! En wat een punten op je dressuurproefje zeg!!
Leuke foto's, Lars is in een iets meer dan een jaar véél mooier geworden (meer spieren enzo)
succes met volgende wedstrijden!
xxx

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:24

gefeliciteerd! wat een leuke pony zeg. ziet er goed uit die punten

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:47

Jammer van die gele bus op de foto, maar super gedaan zeg! Ik heb ook van die mooie foto's (zonder bus) Heb alleen niet zo goed gereden Haha!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 20:35

Hee hartstikke goed gedaan! En wat heb je een leuke pony!

hesterv schreef:
...en met punten worden er altijd wel gestrooid met crossen..


Nou, dat valt wel mee hoor, haha! Ze jureren heel anders bij een cross, vergeleken met een 'normale' dressuurwedstrijd. Ze kijken naar heel andere dingen. Maar het is niet zo dat ze met punten 'strooien'...

Ik had deze keer in Roden 'maar' 154 punten, normaal gesproken rij ik altijd hoger, maar deze keer was mijn proefje dat niet waard. Retje was soms net iets teveel afgeleid door dingen die op het zandpad achter de ringen gebeurden. Lachen

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 08:04

Ja is ook zo, kdenk omdat Lars altijd wel 'op eigen benen loopt' ik daarom altijd vrij hoog zit.. Maar Lars is er idd veel mooier uit gaan zien dan een jaar geleden.. Met dressuur kom ik nu ook verder en t gaat telkens beter Haha! En Gomir dan moeten we echt even meeten jah!!! (FOTO"SSS Tong uitsteken)

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:14

Nou gefeliciteerd met deze uitslag toppie Haha!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:55

Gefeliciteerd! kei goed gedaan
en wat een punten bij de dressuur!

leuke foto's ook

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:12

Wat een leuk zadel heb je op je pony liggen, mooie kleur! Welk merk is het?

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 21:33

Ratjetoe schreef:
Wat een leuk zadel heb je op je pony liggen, mooie kleur! Welk merk is het?


Das een Stubben waar ik uber-trots op ben Tong uitsteken

Thanx voor de nog meer leuke reacties!!! OK dan! Haha!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:38

gefeliciteerd.
leuk hoor.
echt super.
op naar de volgende wedstrijden