Winstpunt nummer vier is binnen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Winstpunt nummer vier is binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 17:13

Vandaag was de eerste outdoor wedstrijd weer voor Laiser en mij.
We troffen het met het weer Schijnheilig
Naarmate de middag vorderde begon het steeds harder te waaien en natuurlijk begon het ook nog te regenen. Kortom de ingrediënten voor een hete knol Haha!

Ja in de trailer was hij behoorlijk heet. Maar zodra hij eruit kwam was hij zowaar de rust zelve. Ik wist niet wat me overkwam. Ik had me voorbereid op een wedstrijd waar mijn Laisertje overal enge dingen zo zien, maar hij liep koelbloedig over het losrijdterrein alsof hij dit dagelijks deed.
Wat was ik toen trots op mijn knollie. Het had ook een positieve werking op mij. Doordat Laiser zo verrassend rustig was, was ik overdonderd en was al mijn stress spontaan verdwenen.

De eerste proef ging redelijk. Het was een gewone proef zonder veel risico's. Tussen de eerste en de tweede proef gaf Oscar me nog een paar tips. Onderandere dat ik eens goed "arrogant" op mijn paard moest gaan zitten. (Tja dat valt niet mee, maar ok toch geprobeerd)

Verder had ik wel zin in een grapje om bij me zelf de zenuwen voor de tweede proef weg te laten vloeien door wat te lachen.
Dus ik parkeerde Laiser naast de auto van de jury. De jury keek al ver omhoog en toen stelde ik me voor en noemde Laiser bewust Laisertje. De jury keek me heel verbaasd aan Lachen "Laiser TJE ? Haha! Ik moet anders flink omhoog kijken Knipoog " Kortom spanning was weg en we konden beginnen.

Naast de arrogante houding heb ik met meer risico gereden de tweede proef. Ik heb Laiser met meer druk gereden en wilde hem wat flitsender rijden dan de eerste proef.
Na afloop hadden Oscar en ik hetzelfde idee. De eerste proef was waarschijnlijk beter, was ook rustiger en constanter. De tweede was wel voorwaarts, maar soms wat rommeliger dan de eerste.

De jury van de tweede proef vertelde later nog dat als ik Laiser iets anders in de draf wist te rijden, dat we dan zo 10-15 punten meer moesten kunnen rijden. Maar het was een mooi paard, daar hadden de schrijfster en hij het nog over gehad vertelde hij. Haha!

Uiteindelijk waren we verbaasd over de uitslag. Althans we hadden het iets anders gedacht Knipoog
Ik was bij de eerste proef 12de (van de 24) met slechts 142 (ik dacht dat ik hier toch minstens 12 punten meer zou hebben Verward ).
En de tweede proef was ik 7de (van de 24) met 156 punten. Terwijl we daar juist niet het winstpunt hadden verwacht Knipoog

Maar goed we zitten nog maar net in de L2 en we hebben nu al vier winstpunten, dus mij hoor je niet klagen Haha!

Oscar wederom hartelijk bedankt voor je hulp vandaag.
(PS ik zal vragen aan Laiser of hij je voortaan iets minder ruw wil knuffelen Knipoog )


Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:15

Gaat goed zo OK dan!

Gefeliciteerd met je punten Lachen.

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:18

Gefeliciteerd!!
Laisertje en jij gaan er wel komen

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:18

Graag gedaan Lachen
En vraag Laisertje inderdaad maar even om voortaan niet al z'n kilo's in de strijd te gooien, de helft is ook meer dan genoeg Blauw oog

Tsja, we kunnen het al met al wel omschrijven als een enerverend dagje !
Laiser heeft zich echt geweldig gedragen, hij was een voorbeeld voor de onstuimige paarden in z'n omgeving

Toch fijn dat er ondanks mijn aanwezigheid (:P) toch nog een winstpunt uitgerold is, nog maar 6 te gaan Hyper!

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:28

super zeg Lachen

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:31

Goed bezig! Ik had vandaag ook last van een heet paard door de wind dus ik weet wat je bedoeld. Goed dat hij zo fijn heeft gelopen vandaag! Het is alleen soms niet echt te rijmen. Soms krijg je meer punten als je een braaf proefje rijdt en soms moet je wat gedurfder rijden.
Er zit in ieder geval een mooie stijgende lijn in! Ga zo door!!!

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:32

super joh proficiat!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:58

Nou dat ging toch super! Helemaal met complimenten van de jury, doet het altijd goed

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:33

super foor
Ik heb ook braaf voor je geduimt vandaag Knipoog Tong uitsteken

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:07

Nou, lekker toch. Goed gevoel voor jezelf is ook heel belangrijk, en toch maar mooi weer een winstpunt in de wacht gesleept! OK dan!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:14

Een heerlijk gevoel als je paard vol vertrouwen over het terrein loopt.

De uitslagen vond ik ook soms wat vreemd. Maar je hebt er toch weer mooi een WP bij.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 19:32

Apple"]
Gaat goed zo OK dan!
[/quote]
Ja, je hoort mij niet klagen Haha!
Sterker nog het gaat allemaal sneller dan ik had verwacht.

[quote="horseless"]
Laisertje en jij gaan er wel komen
[/quote]
Ja, later als we groot zijn

[quote="Oscar"]
Graag gedaan Lachen
En vraag Laisertje inderdaad maar even om voortaan niet al z'n kilo's in de strijd te gooien, de helft is ook meer dan genoeg Blauw oog
[/quote]
'Hij kent zijn eigen krachten niet Schijnheilig

[quote="Oscar"]
Tsja, we kunnen het al met al wel omschrijven als een enerverend dagje !
Laiser heeft zich echt geweldig gedragen, hij was een voorbeeld voor de onstuimige paarden in z'n omgeving
[/quote]
Ja, dat alleen al.
Ik was echt van heel verrast door zijn koele houding Lovers


[quote="Oscar"]
Toch fijn dat er ondanks mijn aanwezigheid (:P) toch nog een winstpunt uitgerold is, nog maar 6 te gaan Hyper!
[/quote]Tuurlijk, we laten je af en toe ook even meegenieten. We rijden ze niet allemaal als jij er niet bij bent Knipoog

[quote="jantina"]
Nou dat ging toch super! Helemaal met complimenten van de jury, doet het altijd goed
[/quote]
Ja, het is altijd leuk als de jury zegt dat je een mooi paard hebt *LOL*

[quote="machie"]
Ik heb ook braaf voor je geduimt vandaag Knipoog Tong uitsteken
[/quote]
Dat hebben we gemerkt hoor Tong uitsteken

[quote="Cody"]
Goed gevoel voor jezelf is ook heel belangrijk, en toch maar mooi weer een winstpunt in de wacht gesleept! OK dan!
[/quote]
Ja het goede gevoel is heel belangrijk en dat winstpunt is natuurlijk een leuke bijkomstigheid Knipoog

[quote="Heike schreef:
Een heerlijk gevoel als je paard vol vertrouwen over het terrein loopt.

Echt dat gevoel is niet te omschrijven, zeker omdat het ook zo'n oh zo'n onzeker paard kon zijn. (en soms nog)
Dat geeft je een heel trots gevoel. Lovers

Zeker als je weet dat dit ook het terrein is waar de beruchte "zwaaien-naar-de-jury"-foto is gemaakt.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:11

Oscar schreef:
Toch fijn dat er ondanks mijn aanwezigheid (:P) toch nog een winstpunt uitgerold is, nog maar 6 te gaan Hyper!


*begrijpt de subtiele hint* Tong uitsteken

Netjes gedaan met Laisertje, Chris! Ik heb ook nog aan jullie gedacht toen we in een winderig Drenthe rondsjouwden op een crossterrein. En geduimd natuurlijk!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:14

Leuk, weer een puntje erbij!
Gefeliciteerd Christianne!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 09:39

Bedankt dames Lachen
natuurlijk ook voor het duimen.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:40

Goed hoor, Mickey, had je hem iets meer opgericht gereden in de proeven?

Ik heb het natuurlijk niet gezien, maar als ik jouw verslag zo lees kan ik me wel vinden in de punten. In de L2 wordt toch al wat meer verwacht, dus het rijden eraan wordt meer gewaardeerd dan braafheid Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 20:10

Fitzroy schreef:
Goed hoor, Mickey, had je hem iets meer opgericht gereden in de proeven?

Ik heb het natuurlijk niet gezien, maar als ik jouw verslag zo lees kan ik me wel vinden in de punten. In de L2 wordt toch al wat meer verwacht, dus het rijden eraan wordt meer gewaardeerd dan braafheid Knipoog

Weet je wat ik vraag even aan Oscar of zij hier een antwoord op kan geven.
Zij heeft het gezien, dus zij kan het best vertellen wat voor verschil zij zag Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:11

Super joh, van harte! Ik kom je nog niet achterna, je gaat te hard Tong uitsteken.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:25

Fitzroy, Mickey heeft me gevraagd om even antwoord te geven op jouw vraag, omdat ik "het met eigen ogen gezien heb" Knipoog

Het oprichten is inderdaad iets waar hard aan gewerkt wordt.
Waar Laiser voorheen nog weleens een stukje achter de loodlijn wilde kruipen, gaat dit nu steeds beter.
Op de momenten dat hij wat hoger ingesteld is zie je ook echt een super tonend paard, een groot verschil met "vroeger" !
Het is nog wel moeilijk om dit beeld de hele proef vast te houden.
Soms zie je een wow-effect (met bijbehorende punten Knipoog), en soms een net-niet beeld.
Dan kruipt hij nog net wat achter de loodlijn of hij hikt er net tegenaan.
Op zulke momenten gaan er punten verloren en wordt het beeld wat onrustig.

Toch vind ik het wel erg positief dat ze zo grensverleggend bezig is
Een braaf proefje is leuk, maar uiteindelijk ga je het er niet mee redden.
Om vooruitgang te boeken moet je soms obstakels overwinnen, en meestal gaat dat met vallen en opstaan.

Ook positief om te melden: Mickey krijgt steeds meer gevoel voor wat "goed" en "fout" is.
Ze weet steeds beter te beoordelen of haar gevoel en het beeld hetzelfde zijn.
Ook durft ze steeds meer te rijden in plaats van een afwachtende houding aannemen en maar hopen op een goede afloop.

Het is nu de grote kunst (tsja, voor wie niet Knipoog) om een goede balans te vinden tussen gecontroleerd en "spetterend".
Waar het vroeger of / of was (of braaf, of spetterend neigend naar ontploffend *LOL*) wordt het nu steeds vaker en / en.
Een goede ontwikkeling dus, het moet alleen nog constanter worden.
Ze zijn op de goede weg

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:56

Help, ik hoop niet dat jullie me verkeerd begrepen hebben Knipoog . Ik vind het super dat je weer winst gereden hebt OK dan!

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik me wel kan voorstellen dat je met dat brave (misschien zelfs wat matte ? ) toch minder punten hebt gereden dan met het proefje waar misschien wel wat mis ging maar wel hele goede stukken in zaten.
Het was dus zeker niet als kritiek bedoeld, hoor Mickey, alleen als verklaring voor de punten Knipoog

Dat Mickey en Laiser op de goede weg zijn was me al meer dan duidelijk, dat kun je aan de foto's ook iedere keer weer zien OK dan!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 21:53

Natuurlijk hebben we je niet verkeerd begrepen. Fitz
Ik wilde je ook een antwoord geven op je vraag geven Knipoog maar ik dacht dat Oscar dat beter zou kunnen verwoorden Knipoog

Je weet dat ik het altijd fijn vind als iemand mij ook opbouwende kritiek geeft zodat ik dat kan verwerken in mijn trainingen Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 07:33

Geen misverstand, Fitz ! Ach gut
Eigenlijk was het een (heel erg uitgebreid *LOL*) antwoord op je vraag over het oprichten.
En als ik eenmaal begin te typen dan weet ik van geen ophouden.
Omdat Mickey je mening heel erg op prijs stelt had ze me gevraagd om wat meer details te geven, omdat je daardoor nog meer nuttige tips zou gaan geven Haha!

Dat de tweede proef zoveel meer punten opgeleverd had, had ik na afloop van de proeven eigenlijk niet verwacht, het verschil was nl. wel heel erg groot.
De eerste proef was een beetje "op zeker" gereden, maar al met al zag het er toch nog goed uit.
De tweede proef was welliswaar flitsender, maar er zaten ook wat foutjes in die normaal gesproken behoorlijk afgestraft worden.
Dus wat meer pluspunten voor de "flitsen", maar daar tegenover ook wat meer minpunten.
Over de tweede proef had ik het idee dat het een geweldige testcase was geweest om weer wat dichter bij het doel (gecontroleerd maar toch flitsend) te komen *LOL*

Na het vergelijken van de protocols merkten we eigenlijk meteen op dat de "mindere" onderdelen door beide juries totaal anders beoordeeld waren, hoewel ze er voor het oog toch hetzelfde uitzagen.
Waar in de eerste proef een 3 genoteerd werd, was het in de tweede proef een 5 of een 6 waard.
Als je zo een paar onderdelen hebt waarbij de punten zo verschillen dan is het verschil in het totaal aantal punten al snel verklaard.
Tsja, het is en blijft een jurysport, soms loopt het gewoon wat anders dan je gedacht had *LOL*

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:16

Het is inderdaad moeilijk om te kiezen of je een nette gecontroleerde of een spetterende rommeligere proef neer te zetten. Ik durf ook nooit alles te geven met middendraf odat hij erg snel uit balans gaan, maar het wordt al beter. Gefeliciteerd met je winstpunt he, moet dat je zo aan die oprichting werkt OK dan!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:24

Gefeliciteerd met je winstpunt, en succes met verder werken aan de flits Lachen

(en voor de rest zit ik nog lang niet in de L, dus lees ik alleen commentaar, en geef ik het niet Knipoog )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers