Wie heeft er ervaring met de K&K aurigan dubbelgebroken bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Wie heeft er ervaring met de K&K aurigan dubbelgebroken bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-01 11:19

Dit bit wil ik graag kopen voor Barb. Hij wordt nu gereden met een RVS dubbelgebroken bitje waar hij heel goed op loopt. Heeft iemand goede of slechte ervaringen met dit bit.


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 11:28

ik heb dit bit nou ook 1,5 jaar zoiets geloof ik bij queen erin hangen. mijn ervaringen zijn er zeer goed mee. queen kauwt goed en sneller op af dan het andere bit dat ik had.
het zijn zachte maar goede bitjes eg heel fijn!

Love the life that you live, live the life that you love

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 12:39

waarom zou je een ander bitje kopen terwijl hij goed op het bit loopt wat je nu hebt? Verward

Het leven is een gebakje!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 13:19

Ik heb er ook 1 gehad, veel verschillende typen paarden mee gereden. Ik vind t een superbitje (betaal je ook wel voor...)

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 13:56

Inderdaad, kost een paar centen, heb je ook wat. Ik heb de aurian en de argentan versie liggen in 13,5cm. Mocht je het willen proberen, PB maar even, Veldhoven is ten slotte om de hoek *LOL*
Persoonlijk vindt ik de K&K bitjes beter dan die RVS-versie met dat platte tussenstuk. Maar uiteindelijk blijkt mijn paard het lekkerst te lopen op een happy mouth met appelsmaak in de bak en een licht western grazing snaffle voor buiten. Kwestie van uitproberen, maar als je al dat ijzerwek moet kopen dan ben je een klauw met geld kwijt. Vandaar dat ik nogal wat ijzerwerk heb liggen, er zijn niet veel mensen die je het laten uitproberen en ontdekken, dan moet je dus alles kopen en blijf je met een hoop ijzerwerk zitten.
Uiteindelijk vindt ik het niet erg, de NVVR maakt graag gebruik van mijn ijzerwinkel, zodat iemand anders niet dezelfde ellende heeft, en mijn ijzerwinkel toch nog nut heeft.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 15:05

Ik heb mijn vorige pony heel lang op zo'n bit gerden. Het middenstukje was dan ook nog iets gedraaid, zodat het NOG beter in de mond ligt. Ik vond het superfijne bitten. maar idd, waarom een nieuw (en toch wel heel duur) nieuw bit kopen als ie hier ook fijn op loopt???

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 15:45

Ik heb hem in argentaan versie, Razinda en Jur hebben er allebei een, het bevalt mij super. Ik heb ook stang en trens van argentaan, ook dubbelgebroken onderlegtrens.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 17:29

ik heb de aurigaan...
bevalt me prima aardig wat centen maar je krijgt er veel voor terug!!

..... leeg .....

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 18:18

Iwaldo loopt er super op! Kauwt veel meer, is zelfs beter nageeflijk (maar of dat aan het bit ligt blijft altijd een raadsel natuurlijk!)

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 21:57

wat is precies het verschil in werking tussen de twee metaal soorten??

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 22:30

Ik heb een keer 5 minuten met dat bit gereden. Bill was levensgevaarlijk, liep er dwars doorheen. Gauw afgestapt en z'n eigen bit weer ingehangen. Pffff, dat was eens maar nooit weer. Had het zweet op m'n kop staan!!

Goedgekeurd onderschrift :)

mc
Berichten: 82
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: dr8888888

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 23:00

Ik rijd mijn paardje ook op een K&K bit.
ik vind het super bitten! Mijn paardje is nog jong en ik wilde hem zacht houden in de mond, dat is tot nu toe zker gelukt, hij schuimt ook verschrikkelijk op dit bit, de klodder svliegen me om de oren.

En oke het is een duur bit, maar als je hem eenmaal hebt hoef je voor je leven geen nieuwe meer te kopen, wnat ze etn het niet op ofzo !!!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 13:05

Ik heb er 1 geleend van een vriendin en die ga ik vanavond uitproberen ben heel benieuwd. Ik wil Barb graag met een zo'n vriendelijke mogelijk bit rijden dus.... Ik zal wel even laten weten hoe het ging.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 13:21

Jullie hebben het over een duur bit (namelijk 149 gulden), maar ik ben maandelijk 1000 gulden kwijt aan lessen enstalling. Daarnaast komt nog de rest. Ik vind het dus helemaal niet duur. Trouwens waarom een paar nemen als je alleen maar goedkope rotzooi voor hem wil aanschaffen? Dat vind ik zielig voor een paard. Dan moet je ook geen paard nemen vind ik. Ik heb de laatse jaren bijna alles moeten laten vanwege dat paard, maar dat weet je van te voren. Investeren in je (geestelijk) gezondheid van je paard, dat is wat je moet doen. Dus koop geen rommel
(ik zweer bij Pagoni Haha! )

Zadels en bitten (eigelijk alles) daar moet je niet op besparen. Aurigan bitjes, daar ontspannen ze meer op en schuimen ze meer op. RVS veel minder. Dubbel gebroken is volgens mij het zachts wat er is voor de mond.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Mer1980

Berichten: 18819
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 14:37

Ja ik rij er al jaren mee. Zowel met Meis als Muts. Ze liepen er prima op.

Groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 09:05

Ik heb er een paar weken geleden 1 gekocht en de eerste keer reageerde max er heel raar op. Juist alsof ik er een heel scherp bit in had gehangen, bij een kleine ophouding hoofd omhoog. Pas vanaf de 2e dag ging het veel beter en nu loopt hij er heel fijn op. Dus als je het gaat uitproberen dan niet afgaan op de eerste dag maar even later nog een keer proberen.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sintara, VenoSnorlax en 97 bezoekers