na veel wikken en wegen... nieuwe trailer gekocht.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

na veel wikken en wegen... nieuwe trailer gekocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 10:19

So zeg wat is dat moeilijk om een nieuwe trailer uit te zoeken.
We hadden thuis nog een trailer maar deze was al 20 jaar oud, het was de bedoeling om die nog 2 jaar te rijden en dan was ie echt op. Hij zag er nog super goed uit, ieder jaar een beurt, ieder jaar een kwastje erover.
Maar helaas ik kocht Times en deze dame ging er niet in omdat de trailer donkergroen is van binnen.

Nu maar even een tijdje een trailer geleend, een 2paard Atec Topline nou daar kreeg ik haar dus zo ingeladen. maar dat lenen kon niet blijven duren dus ik met mijn vader op orrientatie.

We hebben echt vanalles gezien en op een gegeven moment hadden we 3 modelen die we zouden willen. de Westfalia Jupiter, de Thiel Compact of de Atec Topline. Thuis alle voors en tegens afgewogen omdat er in alle 3 de trailers een heel groot prijsverschil zit.
Maar aangezien ik er ook zelf mee moet kunnen rijden, en 'alleen' op concour moet kunnen is het wel erg makkelijk om op de trailer te kunnen tuigen.

Toen was de keuze zo gemaakt. dan werkd het de Atec Topline. Dit is dezelfde trailer als de Atec Starline, maar deze Trailer word speciaal voor pierre kennis gemaakt met een andere bodem erin, andere bedekking op de klep en de opbouw is hout met een polysterlaag eroverheen. er zit standaard een rolzeiltje op, een automatisch neuswiel oid.
deze trailer is het geworden. maar dan in de kleur grijs.
Afbeelding


ter vergelijking. dit is de starline.
zo word mijn trailer dus in deze kleur.

Afbeelding

ik heb ook nog eens het geluk dat hij er met 4 weken is. Pierre Kennis moet deze trailer namelijk met 4 tegelijk bestellen ivm fabriekskosten ed.

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 10:25

Leuk zeg, "ik heb" ook zo'n trailer, zoals het laatste plaatje veel plezier ermee Haha!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:36

Ziet er goed uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:38

mijn vader heeft vandaag via 3 instanties uit laten zoeken of ik met mijn vaders auto nu wel of geen E achter B moet hebben en van alle 3 de instanties kregen we te horen dat het met deze trailer en auto niet hoeft!!!!

dat scheelt mijn vader toch weer 450 euro aan lessen en examengelden.

Eerst zou ik eigenlijk 1 of 2 lessen gaan halen maar ik heb met mijn vader een tijd geleden een keer thuis geoefend met achteruit rijden ed. en dat gaat allemaal soepeltjes, ik kan hem achteruit inparkeren en dat soort dingen, kijken of ik het met die nieuwe straks ook nog kan

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:30

Is het een 1.5 paards dan?

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:45

Ziet er super uit zeg!!
Veel plezier met je nieuwe trailer Haha!

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 13:38

wat een mooie zeg!
het klinkt misschien stom, maar die trailer met groen aan de binnenkant, dat was toch je eigen trailer? waarom kon je die dan niet verven?
zal wel een erg domme vraag zijn... Bloos

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:35

Zo heey leuk ding!! Heel veel plezier ermee!!

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 12:57

Hoi

Leuk dat je ook een Topline hebt gekocht. Heb je nu wel of geen zadelkast erin want daar zat je toch over te twijfelen.

Bora

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:23

fiek schreef:
wat een mooie zeg!
het klinkt misschien stom, maar die trailer met groen aan de binnenkant, dat was toch je eigen trailer? waarom kon je die dan niet verven?
zal wel een erg domme vraag zijn... Bloos


Ja dat zou ik ook wel willen weten! En wat voor auto heeft je vader waardoor je niet je E rijbewijs hoeft te halen?

Oberek

Berichten: 146
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:41

Mooie trailer hoor! Toch nog even een puntje. Ik hoorde laatst dat er een wetswijziging aan zit te komen.

Dit is informatie die op de website van Rijschool Bruinsma (een grote rijschool in Utrecht) staat.

Citaat:
Wanneer is E-achter-B verplicht

* E weegt meer dan B en is zwaarder dan 750 kg;
* E weegt minder dan B, maar E+B (totale massa)
wegen samen meer dan 3.500 kg.

Alle genoemde gewichten: ledig gewicht + laadvermogen!

Vanaf 2005 zal de Europese Richtlijn gevolgd gaan worden!
Het E-achter-B rijbewijs is dan verplicht voor alle aanhangers die zwaarder zijn dan 750 kg.


Waarschijnlijk zul je dan toch nog je E rijbewijs moeten halen. Maar als je al veel gereden hebt dan moet dat geen probleem zijn!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:22

Ziet er goed uit!! Maare je aanhanger rijbewijs is verplicht als je met paard erin rijd volgens mij.. daarbij is het altijd makkelijk als je het hebt..