25 jaar oud?? hoe en vaak kan je haar berijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

25 jaar oud?? hoe en vaak kan je haar berijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 12:13

Ik verzorg een pony ( arabier denk ik)
Ze is 25 jaar..ik rijd er 3a4 x in de week op ongv 30 min!
Ze heeft altijd wedstrijden gelopen ( Z dressuur)
Welke dingen zou ik nog met haar kunnen doen..en aan de teugel lopen moet ik daar nog moeite voor doen..of gewoon laten gaan, ze kan het wel!
Knipoog ik hoor nog van jullie!

"here i am baby, signed, sealed, delivired i am yours!"

Haha! Peggy I love you! Haha!


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:17

Zolang zij het aan kan zou ik gewoon lekker met haar rijden.
En je merkt snel geneog wanneer het teveel voor haar wordt.

Moeite doen voor aan de teugel....tsja..als je lekekr ontspannen voorwaarts aan eht rijden is en zij loopt op de goede manier ana de teugel zou ik het gewoon doen.
Als het goed is loopt ze dan juist lekker ontspannen met ruggebruik, en dat lijkt me nog altijd beter dan slenteren, kop omhoog en rug wegdrukken.

Zolang de pony fit is kan het naar mijn idee gene kwaad om hem toch redelijk aan het werk te zetten, dit hoeft niet intensief maar wel met gebruik van de juiste spieren etc.

Wat je verder kan doen, wandelen, lekker spelen in de bak, lekker poetsen, oefeningen als volgen en achteruit gaan op commando.
Gewoon een band opbouwen en leuk met elkaar bezig zijn dus.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 12:24

Ik kan lekker met der buien rijden!! als ik ontspannen rijd..gaat ze ook wel een klein beetje...doet ze der hoofd naar beneden endaarna weer gelijk omhoog! zo gaat dat dan, ze is nog aardig fit ( ben ik nu ook m ee bezig) voordat ik haar deed, deed de vorige verzorgster haar heel erg onregelmatig...dus de ene week wel wat doen en stond ze ineens 2 weken stil..nu wend ze eraan er vaker uit te komen en merk je het ook aan haar humeur! helaas hebben we geen bak,...maar ik speel wel es in de wei! het is echt een muts..ze vind poetsen niet zo leuk..behalve als ze dan tegelijke tijd mag eten Knipoog idd..commando's ga ik wel oefenen met der..!!!!:D:D:D:D bedankt!!!!!!

"here i am baby, signed, sealed, delivired i am yours!"

Haha! Peggy I love you! Haha!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:26

ik zou gewoon lekker doorijden. Als de pony gewoon gezond is en je merkt dat ze het aankan, lekker door oefenen dan.


Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:27

gewoon lekker doorblijven rijden tot ze het aangeven het niet meer aan te kunnen. Ik ken nog een tal van paarden ouder dan 25 die nu nog gewoon braaf hun rondjes lopen

:){

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 12:31

hoi bokkers,
bedankt, nu weet ik ook jullie mening..misschien nog wat tips?:D:D

"here i am baby, signed, sealed, delivired i am yours!"

Haha! Peggy I love you! Haha!


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:37

Misschien kun je 1x per week een half uur lessen? Leer je meteen op welke manier je der nagevelijk krijgt.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 17:14

ja, ik krijg af en toe les, maar daar heb ik helaas geen geld voor, er was nog een meisje maar die rijd met kracht en de aagmethode, daar hou ik niet van, als ik les krijg loopt ze zo nageeflijk, ik zal dit dan vaker gaan doen!! bedankt

"here i am baby, signed, sealed, delivired i am yours!"

Haha! Peggy I love you! Haha!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:28

ik rij beauty, pony van 29 ook gewoon. Natuurlijk niet elke dag, maar zeker wel 2 a 3 keer per week.

ik ben vrijdag nog naar buiten geweest, een rit van ongeveer een uurtje, 5 kwartier en heb nog even gecrosst. Ik laat beauty zelf z'n gang gaan, als hij aangeeft dat hij wil crossen, dan moet hij dat doen, wil hij stappen, dan gaat hij stappen *LOL* .
Hij weet ook dat hij dat mag (goed opgevoed paardje hé Haha! ) En natuurlijk moet hij soms even stappen, dan wordt er soms heel boos met een staart gezwiept, zo van: "Ik wil, ik wil, laat me nouuuuu, ahh toe" Boos!

Maar goed, als je paardje zelf aangeeft wat hij kan, dan moet je daar naar luisteren. Maar soms ook tegen zichzelf beschermen

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 17:36

Hoiiii!

Hahahahahah, nou al laat ik peggy der gang gaan..dan uuuuuhh..ben ik binnen een no-time boven op een berg..hihihih, dat vind ze zo leuk..om boven om een gras-heuvel ofso te stormen maar omdat ze wat ouder is ben ik bang dat ze sneller valt en al valt ze dan is de periode dat ze moet herstellen veel en veel langer, ik zal het is proberen ik galopeer meestal ( laatste tijd) ook met de losse teugel dan komt ze vanzelf terug in de draf!

Dat doet ze wel...ja en langer maar de eigenaresse is dan snel ongerust ( oudere mensen die ernaast wonen) en ik moet wel een heel stuk verder rijden voordat ik een plek heb om lang uit te galoperen..maar ik zal het zeker doen! lekker der gangetje laten gaan, ze heeft der hele leven al wedstrijden enz...gereden!

Bedankt

"here i am baby, signed, sealed, delivired i am yours!"

Haha! Peggy I love you! Haha!

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:21

Ik zou net als de rest zegt lekker door gaan met rijden. Arabiertjes zijn pittige ponytjes. Ik heb ook een tijdje een 25 jarig arabiertje verzorgt en gereden. Als je die bezig zag, dacht je echt dat je met een 4 jarige te maken had hoor! Haha!

» Never give up on the things that make you smile..

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 15:32

ja, pittig is ze zeker:P maar wel leuk! ik denkook wel es dat ze nog aan het puberen is hahahaha, ze weet meestal de stukjes waar ze mag rennen, in houden vergeet het maar...maar renne zal ze!! hhaha, dat is het leukste aan haar, maar ze moet wel af en toe aangepakt worden, ze neemt je snel in de maling, ahhaahah!
bedankt jullie allemaal!

"here i am baby, signed, sealed, delivired i am yours!"

Haha! Peggy I love you! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers