*kreupel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

*kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-01 21:34

vorig jaar mei was mijn paard kreupel, toen ben ik naar de kliniek gegaan daar werd gezegd dat hij zn diepe buiger verrekt had en hij zes weken op stap rust moest na zes weken ben ik terug gegaan en was hij en zn pees weer helemaal in orde.
nu december is hij weer kreupel ik na drie weken weer terug niks aan de pees op de scan tezien. ze hebben heel zijn been op de foto gezet tot en met de knie daar was niks aan te zien en dat was allemaal perfect. nu vermoede ze dat er een irritatie in zn knie zit.
hij moet vier weken op de quadrisol en dan moet ik terug komen en moet het over zijn. mijn vraag is nou: kunnen ze dat ook niet op de foto zien en kan een paard daar zolang last van hebben en na een periode van rust weer beter worden en dan weer kreupel worden als gevolg van een irritatie?
alvast bedankt

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 22:44

Het is heel belangrijk om eerst uit te zoeken waar de pijn gelocaliseerd is. Dit kan door locale verdovingen, ook in een gewricht. Op rontgen foto's worden geen spieren en pezen zichtbaar. In theorie kan het dus zijn dat de pijnlijkheid uit structuren als banden.pezen/gewrichtskapsel, etc komt. Goed onderzoek moet echter duidelijkheid geven.
Dit soort gevallen kunnen heel wisselend optreden. (is er zeker geen pijnlijkheid in de ondervoet?, zijn er verdovingen uitgevoerd? indien dat niet zo is zou ik eens een (andere) paardenarts raadplegen.

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

re kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-01 12:01

hij is verdoofd in zn ondervoet en bleef kreupel. toen is hij later (2wkn) verdoofd in zn knie en dhr v. muiswinkel wist niet zeker of hij er beter van werd of niet. hij is van af de ondervoet tot en met de knie op de foto gegaan en dat is zo als ik al zij helemaal perfect. de ondervoet is gescand en daar was niet mis mee tot en met het spronggewricht. over vier weken moet ik terug komen voor controle. hij staat nu vier weken op de quadrisol en hij staat al zeker bijna twee maanden op stap rust. ik heb sterk mn twijfels over dat het een ontsteking is maar ja ik ben geen arts.

alvast bedankt
sabine meijer