Mijn mafkees knapt snel op(SGW Roden)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Mijn mafkees knapt snel op(SGW Roden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 21:59

Net als vele andere boktpaarden mocht ook Otje dit weekend gezellig mee naar Roden Knipoog
We waren ruim op tijd. Met als gevolg dat ik zoals altijd door al het geklep met iedereen die ik tegenkom en ken alsnog op moest schieten met stiften draaien en zadelen Clown

Met losrijden voor de dressuur was hij aardig braaf. HIj schrok een paar keer van iets aan de andere kant van de bosjes, maar hij gedroeg zich redelijk.
Het liep een minuut of tien in dus kon met tien minuten de baan al in. Hij was heel relaxed en bijna sloom(wat is dat fijn Haha! ). Aanleuning en afwerking is nog niet helemaal naar mijn zin, maar hij was braaf en dat viel me al alles mee Had 173 punten.

Na het crosslopen(blablabla, ik ken teveel mensen Bloos ) los gaan springen. Op het heksenoog na vond ik het allemaal wel te doen Heksenoog vond ik in vergelijking met de rest van de cross(voor B ponies) erg heftig Bloos!
Losspringen ging super. In de ring was hij ook heel relaxed tot ik tussen 1 en 2 ineens twee schreeuwende kinderen tegenkwam die in de greppel sprongen precies toen ik langsreed...Bloos Daarna was het hek van de dam en werd hij zo lijp als wat, maar we waren wel foutloos Knipoog Had op hindernis 9 wel een onwijze noodsprong(heeft reddytobias volgens mij op de foto staan Clown ), maar ik ben vandaag iig niet gevallen Tong uitsteken

Bij de veearts had hij een hartslag van 84 Bloos! Hij was ook helemaal niet compleet over de rooie... Schijnheilig Toen ik ernaast moest lopen werd hij drie keer zo groot. kon hem amper bijhouden en mijn teugels waren tekort om hem lang te laten zoals de veearts graag wilde...Daar zat zijn hoofd te hoog voor Knipoog
Toen naar de start van de cross. Hij koelde weer wat af en we gingen fijn van start. Op hindernis 1 was hij even de weg kwijt(zoals bijna alle paarden, er gingen er wat uit op 1 Bloos! ), maar ik kon hem wel mooi doordrukken. Daarna was hij helemaal top. Kon de hele cross mooi simpel rijden en ritme houden Lovers Hij was zo lekker licht en kijkt en denkt zo goed mee Echt heerlijk om eens zo'n paard te hebben Party!!
Heksenoog tsjoepten we zo doorheen, simpel *LOL* Picknicktafel erna ging ook prima en toen waren we ook zo weer bij de finish. Heb echt onwijs fijn gereden Volgende keer start ik gewoon 'echt' B Haha!

Vond de stijlpunten trouwens wel weird. Had bij het deel met het heksenoog 7-7-7. Bij de andere jury had ik 5-6-5 Verward Die moet dan haast wel op hindernis 1 gestaan hebben, verder liep de hele cross op rolletjes Verward
Er stond bij dat ik beter en langer verlicht moest zitten Verward De enige sprong waar ik iets te vroeg voor de sprong ging zitten was 1, verder overal netjes een galopsprong of drie voor de sprong. Op 1 ging dat niet, hij ging zo slingeren en zoeken, dan kun je zittend net iets meer doordrukken Knipoog (anders had ik wsl een stop gehad op 1 Lachen Is niet een gebrek aan licht kunnen zitten, geeft meer blijk van inzicht Tong uitsteken )
Maar ben dus wel benieuwd waar die jury nou daadwerkelijk gestaan heeft Verward

Ben iig super tevreden Mensen die nieuwsgierig zijn naar foto's kunnen in het topic van Chantal_cs kijken ( [HAW] SGW Roden!!! ), daar staan hele gave Lovers (van Chantal zelf, Reddytobias en van mij)
Foto's van mij duren nog wel even. Had geen digi mee en het rolletje moet eerst vol, dan ontwikkelen en dan nog scannen en uploaden...Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 22:01

Lekker dat het zo goed ging.
Is het niet na te vragen waar die jury gestaan heeft?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 22:09

vast wel Ilindra, misschien weet één van de andere bokkers het wel en anders bel ik het secretariaat gewoon op Knipoog

vond het erg vreemd Verward Ik houd niet van jurysporten, daarom ben ik ook gaan springen en crossen. Zit je er weer mee Knipoog Tong uitsteken

Mendi

Berichten: 2288
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 22:34

Hé, gefeliciteerd jullie OK dan! !!! Die Ot wordt me er nog eentje, een echte crosser ! Dat ie alles gewoon heeft gesprongen, echt super Haha! ! Ik heb aan je gedacht vandaag, misschien heeft dat een beetje geholpen... Bloos
Leuk dekje had je (weer) op vandaag... *LOL*

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 22:37

Dat is mijn crossdekje Nandoman *LOL* Past mooi bij mijn bodyprotector. Wil alleen nog een bijpassend shirt voor de koudere maanden *LOL*

Het denken aan ons heeft vast geholpen, hij sprong iig super! Party!!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 22:45

Ah hier zie ik je stijlpunten al! Wel vreemd die 5-6-5!

Nou ja die jury's ook... snel naar de L!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 00:00

Maar waarom ga jij niet dressuren? 173 punten Bloos! Haha!
Fijn dat het weer goed ging verder, is alles met jou weer helemaal goed?

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 00:04

Weer wat geleerd! Ik had echt geen idee, dat er jury leden waren die ook punten gaven bij de cross, had wel een idee van een soor 'scheidsrechters'... maar goed, weer wat geleerd!
Vond je verslag heel leuk om te lezen, en wat een fantastische punten voor de dressuur zeg!
ik ga snel, naar de foto's kijken!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 07:59

Zo, dat ging goed Hoeveelste was je uiteindelijk?

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 08:56

Antoinette schreef:
Maar waarom ga jij niet dressuren? 173 punten Bloos! Haha!
Fijn dat het weer goed ging verder, is alles met jou weer helemaal goed?



haha en dan zat ze nog maar in de middenmoot....misschien wel ergens onderaan Bloos er zaten wel zo'n 6 combinaties die in de 200 punten zaten
Bloos! was echt te erg voor woorden!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 09:06

sja beetje hoog gepunt idd daar! Ik stond hij het heksenoog te wachten op Carina, zei een moeder tegen mij "mijn dochter komt zo, als ze maar foutloos is dan heeft ze een grote kans op winnen met haar 201 punten in de dressuur.."

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:38

Ow okee, dan heb ik niets gezegd, als 200 punten normaal was. Maar zijn het wel de 'gewone' proeven?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:18

super carina! toch weer een crosspaardje erbij

Antoinette, in het B rijd je nog de gewone proeven, vanaf het L zijn er speciale sgw proeven.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:21

heyy carina, wat goed om te horen (lezen Tong uitsteken )
echt fijn dat ie het zo oppakt!
ben helemaal blij voor je *LOL*

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:25

Ookal zo goed gereden! Toe maar Knipoog Gefeliciteerd! De B gaat helemaal lukken, daar ben ik wel zeker van na dit verslag Knipoog Party!!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 18:37

Ik was vierde van onder ofzo met dressuur Bloos, maar 173 klinkt wel leuk. Gok op 150 in een 'echte' proef Knipoog
Stond uiteindelijk trouwens 4de in het klassement(en dan wel van boven Knipoog ). Reed wel HC, maar is toch wel grappig om te zien *LOL*

Ze geven pas sinds begin van dit seizoen stijlpunten in de B Sall. Als je geen voldoende voor stijl hebt krijg je geen winstpunten, is een nieuwe veiligheidsmaatregel

MIjn coupon voor Ambt-Delden is de deur uit trouwens Knipoog Dan heb ik nog twee trainingen gehad en moet B vast wel lukken
Hij voelde zo goed gister Lovers

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:48

nou dan gaan we is even mooi tegen elkaar strijden Gomir! haha
Zal nog wat worden..... moeten we wel in dezelfde ring zitten!
Ikhoop dat ik haar dan is even onder controle heb, anders rij ik wel een heel hard rondje in ambt-delden want het is allemaal rechte stukken daar..haha

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 19:19

Ambt-delden is inderdaad fijn galloperen onderweg
Met Ontario was ik juist sterker in het bochtenwerk, maar heb het gevoel dat het met Ot niet zoveel uitmaakt

Kunnen we gezellig weer meeten Chantal Als we een beetje gelijk opgaan houden we dat de komende jaren zo Haha!