foenergriek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-01 09:09

Ik wilde even wat raad vragen.
Ik heb dus 3 shets en 1 fjord, en nu viel mij deze week op dat de (veulen)shet af en toe een kuchje geeft, (lopen het hele jaar buiten).
Nu zit ik er aan te denken om ze foenergriek en knoflook te gaan voeren.......maar kan dat bij shets en een fjord (sobere rassen)?
Kan ik daar nu nog mee beginnen?
Want foenergriek is toch weerstands verhogend?
Ik hoop dat ik antwoord krijg op mijn vraag, want als het aangeraden word dan ga ik het straks meteen bestellen!!!!
Alvast bedankt.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 09:15

Hoi Jacqueline, mijn Fjord krijgt ook Foenegriek en knoflook, omdat ze op haar vorige stal kucherig is geworden (veel te benauwd en vochtig daar). Ik zou niet weten waarom je het sobere rassen niet kunt geven. Ik geloof juist meer in zulke natuurgeneeskunde als ik prikken en bv ventipulmin, JUIST voor deze rassen. Gewoon doen dus! Bij mij duurde het ruim 2 weken voor ik resultaat merkte, dus wel even doorzetten. Ik geef het nu trouwens nog steeds, omdat het weerstandverhogend is. Als het lente wordt stop ik met de Foenegriek en blijf ik alleen knoflook (gedroogde schilfers) voeren, tegen de vliegen. Succes ermee! Groetjes, Sonja.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-01 11:13

Sonja bedankt....ik ga het meteen bestellen.
Maar jij zegt dat jij je fjord in de zomer alleen knoflook snippers geeft, voer jij je fjord bij dan in de zomer.....of eten ze die snippers ook zo op?
Want mijn paardjes worden ook altijd helemaal gek van de vliegen in de zomer, maar ik kan ze dus niet biks bij gaan voeren want dan worden ze vierkant!!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 11:20

Die van mij krijgt in de zomer 2x per dag 1/4 biks, en daardoorheen knoflooksnippers. Ik zou het niet zonder iets anders voeren, lijkt me niet smakelijk voor je paard. Maar je kunt het toch gewoon dagelijks na het rijden door een handje muesli geven, of met een gesneden appeltje of wat peentjes? Het scheelt echt tegen de vliegen hoor!
Oh ja, de mijne eet dus wel biks in de zomer, maar ze staat maar een paar uurtjes per dag op het land want anders vreet ze zich helemaal klem en ik ben bang dat ze hoefbevangen raakt (het manenvet bouwt bij haar altijd errug snel op). En in de zomer rijdt ik ook langer per dag, juist omdat ik haar dan toch net effe wat langer in het land kan zetten. Gemiddeld rijd ik haar dan 1.5 tot 2 uur per dag, flink trainen. Groetjes!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 15:14

hoi,

wel effe oppassen met verse knoflook hoor! Dat mag je maar max. zes weken geven en dan moet je er echt even mee stoppen. De maag en darm waardes (kun je meten) gaan dan namelijk erg achteruit.

Je kunt beter knoflookpoeder geven. (de amerikaans!) stinkt ook minder hihi

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-01 15:17

Hoi Heike

Ik heb zonet de foene-knof besteld, geld dat daar ook voor, anders dan houd ik het ff in de gaten.
In ieder geval bedankt!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 15:21

nope geld alleen voor de verse variant.
Ik denk dat die toch wat te scherp is o.i.d

Ik gaf julius ook knoflookpoeder maar die vond dat echt heel erg smerig.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 17:47

Max 6 weken geldt inderdaad alleen voor verse knof; daarvan gaat je paard ook lichtelijk naar bunzing ruiken Lachen Ik geef gedroogde snippers, die kun je net als poeder gewoon blijven geven. Geldt ook voor Foeneknof, zit geen limiet aan. Grtz!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-01 23:31

Sonja en Heike nog bedankt voor jullie reactie......heb het nu besteld en ga er meteen mee beginnen zodra ik het heb.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, Blacky94, danneke80, Geralda1994, Marja, Pierus, RuNi en 135 bezoekers