vallen jullie ook zo vaak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

vallen jullie ook zo vaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-01 22:32

ik heb het idee dat ik er zo vaak afval in 5 jaar tijd al iets van 12 keer terwijl ik pas 8 maanden een eigen pony heb. niet dat het een makkelijke is ofzo maar toch het lijkt wel of ik vaker val dan wie dan ook bij ons op de manege. vallen jullie ook zo vaak en is dit raar?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 22:46

Raar is het zeker niet, als je net wat minder balans hebt dan de doorsnee ruiter, ben je sneller geneigd te vallen. Is opzich geen probleem, mits je niet zo hard valt!

Ik ben in de afgelopen 10 jaar dat ik rijd, er ongeveer 30 keer afgevallen...héél vaak, maar ik werd dan meestal ook wel op de pony's gezet die zo waren...vond ik opzich wel leuk. Nu rijd ik wat meer serieus, en ik ben in de afgelopen 2 jaar niet meer gevallen.

Houd je pony gewoon heel goed in de gaten, let veel op zijn oren, en zorg dat hij op JOU geconcentreerd blijft, buig hem in of ga wijken of wat dan ook, maar zorg dat zijn aandacht bij jou blijft!

Suc6 Haha!

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 23:08

Ehm tsja ik ben de laatste 2 jaar er 3 keer afgevallen maar dan wel met paard en al!!!!!!!!!!!!! Als je dan toch gaat vallen doe het dan goed *LOL* .

De 1e keer was met m'n verzorgpony Turbo ik ging buitenrijden en toen ging hij er vandoor ik hield hem niet meer omdat ze het bit tussen haar kiezen had gepakt, het was op een hele drukke weg maar er was wielrennerswedstrijd dus de weg was afgesloten "geluk bij een ongeluk" zou je zeggen maarja dat er allemaal toeschouwers stonden te kijken vond ik niet zo fijn Frusty . Ze is met mij erop toen over een heg gesprongen, door 2 tuinen gerend, vlak langs lantaarnpalen opzij gesprongen en toen waren we bij de stal dus ik dacht " hehe dat is gelukkig voorbij" maar toen sloeg ze ineens rechtsaf en gleed uit!!!!! en daar lagen we dan met z'n 2en op de weg en iedereen kijken!!!!!!

De 2e keer was met Sweety (die verzorgde ik omdat niemand anders er iets mee deed) we waren aan het rijden en toen kwamen we bij de ramp (zo'n ding om op te skaten) en toen dacht ik ff galoperen, ik dus in een rustig galopje over het gras en toen moest Sweety hoesten, raakte uit evenwicht en BAM daar lagen we.

De 3e keer was met Cheeta dat kwam omdat ze een beetje fris was en ging dribbelen en toen ging ze met haar voet in een molshoop staan en toen vielen we. Ging eigenlijk heel droog en ik lag op de grond van het lachen!!!!!! *LOL* Cheeta stond er zo bij te kijken van " ehm ja zullen we weer verder gaan?".

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-01 01:11

het is niet echt dat ik slecht kan blijven zitten hoor want dan was ik heel wat keertjes meer gevallen maar ik zit meestal op die vervelende ponies dat vind ik juist leuk. eerste keer reed ik pas en naaide mijn pony eruit. daar lag ik dan. vlak daarna werd me pony over een hindernis heen getrokken maakte rare bewegingen ja en daar ging ik wer. later reed ik op een pony die bokte en gewoon rechtop bleef staan. daar ben ik twee keer van afgedonderd (niemand durfde erop te rijden) toen in het bos een keertje er kwam een hond uit de bosjes mijn pony rende een bergje op maar daarachter lag een kuil dus hij ging op de rem met zijn hoofd omlaag. ik gleed zo naar beneden. toen ook nog een keer in het bos van mijn eerste pony. die begon vreselijk te bokken noud aar ging ik weer. dit deed hij ook een keer binnen (ja natuurlijk wel vaker) maar toen lag ik er ook af verder een keer met hem met springen een keer in de springles toen ik enorm gelaceerd werd omdat hij bokte boven de hindernis ja en dan zit je net naar voren. verder een keer in een vijfsprong hij ging er super hard in maar kwam niet uit en op de laatste kon het echt niet meer dus stopte hij. ik probeerde ook een keer blokken te springen maar hij vond het super eng en sprong uit stilstand. lanceerde mij echt heel erg en sprong gelijkertijd opzij dus toen ik naar beneden kwam was er geen pony meer onder me. verder een keer toen mijn nieuwe pony drafbalk en al meenam bij de sprong en ik werd gelanceerd dus ik zat al niet zo stevig maar toen ik bijna weer zat liep ze tegen de keerwand op en moest op de rem. baf daar ging ik. nou en als laatste moest ik voltes galoperen tussen de hindernissen door en toen bedacht ze dat ze wel wilde springen. ik trok haar opzij maar verwachte eigenlijk dat ze toch nog zou springen. nou ik had hard genoeg getrokken hoor. ze ging opzij. jammergenoeg ging ik rechtdoor....

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-01 01:12

o ja en ik gleed ook een keer met mijn pony uit de bocht. daar gingen we samen

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 10:40

Toen ik nog 1 uurtje per week op de manege reed ben ik er wel eens in 4 weken 4x afgevallen. 1e les 1x, 2e les niet, 3e les 2x en de 4e les 1x. Daarna ben ik op de manege nooit meer gevallen.
Van Dennis ben ik binnen een kwartier 2x af gevallen. Maar dat kwam omdat ik Tammy voor de 1ex mee had met het rijden. En die trok me er steeds af Boos! .
En het laatste jaar(op die acties van Tammy na) ben ik 1x gevallen(van Dien). En meteen goed ook. Het ziekenhuis in 2 dagen op de IC en daarna 6 dagen op de afdeling. En ik mocht 2 maanden niet rijden Boos! .
Ik vlieg dus ook wel maar ik vind niet echt vaak.

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 11:37

k ben 2 jaar geleden voor het laats gevallen maar toen was het ook goed raak had ik m'n elleboog gebroken Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen ! Maar van vallen leer je hoor!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 13:10

ik en ookal vaak van een pony afgevallen (hihi) het is niet raar hoor als je er zovaak afvalt. vooral niet als je zegt dat je op ponys wordt gezet die wel eens heel vervelend kunnen doen.
en trouwens wat party-girl al zei, van vallen leer je.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 13:11

ik ben ookal vaak van een pony afgevallen (hihi) het is niet raar hoor als je er zovaak afvalt. vooral niet als je zegt dat je op ponys wordt gezet die wel eens heel vervelend kunnen doen.
en trouwens wat party-girl al zei, van vallen leer je.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 13:11

sorry ik heb twee keer hetzelfde berichtje neergezet (dit is de derde hihi)

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 14:35

Ik ben der al zoooo vaak afgelazerd. Die keren zijn gewooon niet meer te tellen. Hoe het kwam? Ik had niet van die brave paardjes onder mijn kont.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 14:54

haha.... ik val tegenwoordig heel weinig!!! (nok nok afkloppen!!!!). Ik gebruik zeker goeie turbolijm!!!! Maar geen idee hoe het komt waarschijnlijk door de turbolijm! en de paarden zijn ook niet echt zo ontzettend fris!

xxFiekexx

Berichten: 539
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 15:05

Ik rijd nu ong. 7 jaar, en ben er echt ontelbare keren vanaf gevallen. Dit kwam ook wel mede dankzij mijn pony Loeki, een ongelooflijke dondersteen.. Maar hierdoor heb ik wel een veel betere zit ontwikkeld, en val ik van bijna geen pony meer af, ook al doet hij nog zo gek.
Een kwestie van ervaring, en natuurlijk ook doorzettingsvermogen dus!
Party!! Grtzzzzz Party!!

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 15:22

Ik rij nog ongeveer 8 jaar en de eerste 5 jaar ben ik nooit gevallen, maar toen ging ik op ondeugender en jongere pony's rijden en toen ben ik aan een inhaal race begonnen. Pling De eerste keer was echt een vette rodeo en naar een flink aantal bokken lag ik uit eindelijk op de grond, de 2e keer scheurde een pony ineens keihard naar de overkant van de bak, hup ik lag er naast. 3e keer was het een beetje moddrig in de buitenbak ben toen samen met mijn pony gevallen we hadden allebei niks. 4e keer was de minst leuke keer haha tis nooit leuk natuurlijk maargoed. Toen ben ik in het draad terecht gekomen en moest naar het ziekenhuis want mijn hele kin lag open moest er toen acht hechtingen in. Sindsdien ben ik toch wat voorzichtiger geworden en rij ik op wat rustiger paarden. En helaas heb ik ook niet zo'n goed evenwicht dus daardoor val ik ook sneller. maar goed het hoort bij de paardesport zal ik maar zeggen (bijna) iedereen valt weleens van zijn paard. Lachen

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 19:01

Vroeger viel ik er echt heeeeel vaak af! Ongelovelijk.... echt vaak! Ik had dan ook nooit echte 'lieverdjes' onder m'n kont, dus ja, dan gebeurt het ook sneller en ik reed (rijd) vrijwel elke dag.

Een paar keer met paard en al onderuit geklapt, een paar keer dwars door een hindernis heen, een keer tegen de bakrand (ingeklapte long en gebroken ribben Huilen ) en nog ontelbare keren 'gewoon'.
Zelfs een keertje heeeeel dom (ik schaam me er nog voor), namelijk met het opstappen. Het was een jong paard, en ik lette gewoon niet goed op (ik had er al 4 gereden ofzo, dus was wat moe), en ik val er zo aan de andere kant weer af. Resultaat? Gekneusde schouderbladen en gekneusde ribben en pols.....

De laatste jaren ben ik eigenlijk niet meer gevallen, nou ja, een paar keer, maar niet zo ernstig. Dat komt omdat ik niet meer spring, en minder paarden inrijdt. Ook ben ik veeel voorzichtiger en oplettender geworden, maar nog steeds heb ik geen lieve paardjes onder m'n kont! Haha!

nonnetjuhhh

Berichten: 7
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Purmeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 19:16

Heel normaal hoor dat vallen.
Mijn eerste keer vallen was ook mijn laatste!! Haha! .
Die 1e val was ook mijn 1e rijles en das best wel k*t Huilen .Mijn pony wou een andere aanvallen en ja toen lag ik eraf.(dat was ook mijn 1e galop) Frusty .
Maarja val vallen leer je

*LOL* groetjes manon *LOL*

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 20:46

nee eigenlijk val ik niet vaak, ik ben in de tien jaar dat ik rij

3 keer van manegepony gevallen (toen ik een jaar of 9 was)

1 keer van Shadow (huurpony) gevallen en een keer samen met hem gevallen

en 1 keer van Flair gevallen (maand geleden)

Ik heb volgens mij mijn vaste zit te danken aan toen ik nog op manegepony`s reed toen had mijn lievelingspony steeds wondjes op haar rug en moest ze zonder zadel lopen. Niemand wilde erop maar ik ging elke week braaf zonder zadel rijden want ik moest en zou op die pony.

En flair.... ja ik weet gewoon (meestal) wat ze van plan is, ik voel aan wanneer ze weg gaat schieten of gaat bokken dan ben ik voorbereid.
en dat heb ik weer te danken aan het half jaar dat ik elke dag rodeo met haar heb gereden (ze was een half jaar kreupel geweest)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 21:05

Ik ben al een hele tijd niet meer gevallen Haha!
Ik denk al een jaar of vier niet meer, alleen met mijn nieuwe paard een keer onderuit gegaan. Hij wilde links, ik rechts en toen hadden we een klein balansprobleempje...*LOL*

Ik heb namelijk ook heel vaak op dezelfde pony gereden als flair(lady toch?) Misschien komt het daar wel door Party!!

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-01 21:26

gelukkig ben ik niet de enige die zo vaak valt. vroeger wasik heel bang als ik viel nu is dat over ik klim er zo weer op en denk er niet eens bij na. als ik op een nieuwe pony zit ben ik wel altijd bang om te vallen en daar dan bang van te worden. raar he maar ja als ik dan eenmaal een keer ben gevallen is dat ook weer over en al val ik er tien keer van af ik klim er toch weer op

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 22:16

Van de shet vroeger ben ik vaak afgevallen, en van andere pony's ook wel.
Ik ben er in de eerste tijd dat ik Miga had wel zo vaak afgevallen.....dan deed ze haar rug bol en sprong met vier benen de lucht in, en daar lag ik weer. Mensen verklaarden me weleens voor gek dat ik ermee doorzette. Toch leerde ik dat op een gegeven moment uitzitten.

Nu doet ze ten eerste nooit (even afkloppen) meer zo raar en ik val er bijna nooit meer af. Dit najaar één keer met springen, verder niet...
Maar ik heb er bijna nooit iets van over gehouden dat ik viel, één keer een verrekte pees in m'n schouder. Ik val blijkbaar handig ofzo.

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 00:35

nou dames, ik weet niet of ze dat in nederland ook zeggen maar hier in belgië zeggen ze dat je maar 7 keer mag vallen, en dan zou je het moeten kunnen en dus niet meer vallen...
ik zit al aan 9 (allemaal lompe ge'vallen':o ))

Dus, blijft allen zo stevig mogelijk in dat zadel zitten Knipoog

liefs en moed,

Aglaranna

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 00:41

Ik ben zo gek dat ik dat dan ga bij houden he Knipoog ong 30 keer in 6 jaar, maar van Amulet nog maar 3 keer hoor.

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 13:32

Ik ben maar twee keer van hetzelfde paard (Jetske dus, niet in dezelfde les) eraf gevallen en ik rijd bijna anderhalf jaar.

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 13:52

nou Suuz, ik denk dat ik dan nog heel veel geluk heb gehad... Knipoog In totaal denk ik dat ik het nog wel op twee handen kan tellen. In de eerste jaren op de manege denk ik een keer of 4. Daarna, toen ik de jonge paarden inreed, ben ik er twee keer naast gaan liggen, en éen keer met zo'n jong beest met paard en al over een hindernis gestruikeld (ach ja, hij moest het ook nog leren... Verward ) Afgelopen 10 jaar maar éen keer, met mijn eigen gekke merrie inrijden indertijd, maar ja je weet nooit wat de toekomst brengt. O ja, ik rijdt nu 21 jaar...Jee, ik wordt al oud <peins...>

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-01 16:54

dan ben je inderdaad vaak gevallen. maar ja ik ben niet bang om te vallen dus probeer ik ook veel dingen uit. springen met een pony die dta hartstikke eng vind. op pony's gaan zitten waar niemand op durft. ja als er van die nieuwe ettertjes op de manege kwamen vroegen ze mij altijd of ik ze wilde proberen en als het kon een beetje inrijden voor de lessen. dat vond ik altijd wel leuk om te doen hoor. ik heb echt wel eens tijden dat ik er super lang niet afval en dan ineens heel vaak