STV stable stopt er mee!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

STV stable stopt er mee!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 20:41

Ik weet niet helemaal of het hier goed staat maar anders merk ik het van zelf wel als deze topic over verhuisd is.

Ik kreeg zojuist bericht van Mark Biemans dat STV - stable er mee op houdt na 25 jaar!
Hij stuurde mij deze bijlage mee dat ze een veiling gaan houden!
Ik was wel erg verbaasd over dit bericht moet ik eerlijk zeggen Verward


VEILING 18 MEI VEILING


STV dressagefarm heeft na 25 jaar besloten de bedrijfsactiviteiten te beeindigen, met een veiling van alle paarden.

Te koop worden aangeboden, afstammelingen van:
Krack C, Olivi, Metall, OO Seven, Junior STV,
Jazz, Polansky, Purioso, Wundermeyer,
Variant, Uniform, Argus


Zondag 16 mei 14.00 u, 1e Presentatie Paarden

Dinsdag 18 mei 16.00 u, 2e Presentatie Paarden
19.00 u, VEILING


U vindt ook de lijst van de te veilen paarden op onze website:
www.stv-dressagefarm.nl
Peeldijk 46, Handel (Gemert) 0492 351673, 0651 420488 stv-dressagefarm@wanadoo.nl


Dit dus even ter mededeling

....zijn er bokkers onder ons, die ook naar deze veiling gaan?
Ik moet wel zeggen dat ze mooi spul op stal hebben staan!!! Kwijl

Primadonna

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:43

Klopt, hoorde het van de week ergens. Geloof dat Junior ook aangeboden word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:57

PrimaDonna schreef:
....zijn er bokkers onder ons, die ook naar deze veiling gaan?
Ik moet wel zeggen dat ze mooi spul op stal hebben staan!!! Kwijl


Helaas te weinig mooi spul in m'n portemonnee Tong uitsteken

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:16

Tjonge dat is een stap voor zo'n iemand Verward Lijkt me erg moeilijk om je paarden zo zien weg te gaan....

Alleen wel leuk voor de centjes natuurlijk......

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 22:36

Ilindra"]
[quote="PrimaDonna schreef:
....zijn er bokkers onder ons, die ook naar deze veiling gaan?
Ik moet wel zeggen dat ze mooi spul op stal hebben staan!!! Kwijl


Helaas te weinig mooi spul in m'n portemonnee Tong uitsteken
[/quote]

Gewoon wat extra bonnen uitschrijven de komende tijd. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 22:42

Excuseme schreef:
Gewoon wat extra bonnen uitschrijven de komende tijd. Haha!


En contant afrekenen zeker (voor een vriendenprijsje uiteraard) Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 22:47

Maarre wie gaat geld bieden op Junior?

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 23:57

Hmmm...ik ben toevallig vandaag daar geweest en we hebben een uitgebreide rondleiding gehad van Marc Biemans en Biemans sr.
Wat ik begreep is dat een groot aantal paarden wel weggaat, maar dat ze er niet helemaal mee gaan stoppen. Er stonden trouwens zat paarden (fokmerries/jaarlingen) die niet op de verkooplijst voorkomen.
Natuurlijk heb ik ook nog naar Junior gevraagd Haha! ; die staat bij HP en Biemans sr. was erg trots op hun prestaties.
Uiteindelijk hebben we nog anderhalf uur staan kijken bij het oefenen van het voorbrengen van een aantal paarden dat de 18e geveild gaat worden.
Foto's daarvan zal ik zo bij ITP plaatsen.

Tja, en toen we weggingen konden we deze oude heer van 26 natuurlijk niet overslaan Haha! :

Afbeelding

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 02:24

ahhhh die mag wel bij mij in de wei met pensioen

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 08:54

Het is hier toch in de buurt dus wie weet ga ik wel ff kijken als ik tijd heb.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 10:27

Is het niet zo dat ze stoppen met de stoeterij en zich enkel nog op de handel concentreren? Kan me dan best voorstellen dat er een aantal paarden de deur uimoeten. Ze hebben wel heel goed materiaal maar ik plaats gebrek en geen ezeltje dat je weet wel wat doet. Haha!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 10:29

GribaldiFAN schreef:
Het is hier toch in de buurt dus wie weet ga ik wel ff kijken als ik tijd heb.


Heb je een rijke suikertante of -oom om mee te nemen? Voor het geval dat je een mogelijke aanwinst ziet. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 11:54

petraaken schreef:

Heb je een rijke suikertante of -oom om mee te nemen? Voor het geval dat je een mogelijke aanwinst ziet. Haha!



Ben ik de enige die denkt dat het voor de Fam. Biemans wel eens flink tegenkan vallen.

Veilen doe je niet zomaar namelijk, dan heb je de hele bende al een tijdje te koop staan.

SallJarig

Berichten: 6711
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 14:21

Ik zag de aankondiging in de Hoefslag staan, mijn ervaring met 'veilingen' is dat er vaak een hoop aan vooraf gaat.
Ik ken in dit geval de familie Biemans niet, maar idd voordat je zover gaat. Er komt toch een hoop gespectuleer uit voort. In de advertentie in de hoefslag stond:
STV dressagefarm heeft na 25 jaar besloten de bedrijfsactiviteiten te beeïndigen, met een veiling van alle paarden.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 14:40

Junior gaat me altijd aan het hart, ik heb hem als 3,5 jarige gereden, en ben zo trots op hem, maar ook op mezelf ha,ha, er zijn er maar weinig die er een keer opgezeten hebben. Natuurlijk kon hij toen nog praktisch niks, maar het zat er toen al in.

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:29

Issy schreef:
Junior gaat me altijd aan het hart, ik heb hem als 3,5 jarige gereden, en ben zo trots op hem, maar ook op mezelf ha,ha, er zijn er maar weinig die er een keer opgezeten hebben. Natuurlijk kon hij toen nog praktisch niks, maar het zat er toen al in.


Wie ben jij dan als ik vragen mag? Heb je hem in training gehad (werd met 3,5 jaar klaargemaakt voor de oa Pavo Cup die hij won) of een keer uitgestapt?
Bloos

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:51

ik heb hem 2 maanden 2 keer per week gereden, hij stond toen in Voorthuizen op een pension handelstal, in die tijd kwam Anky al naar hem kijken.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:08

Pipo schreef:
Maarre wie gaat geld bieden op Junior?


Schijnheilig

Nee, grapje. Een tijdje geleden had ik al gehoord dat Biemans er mee op zou houden, wist nog niet dat er een veiling zou komen. De datum hebben ze wel heel mooi geprikt zeg.... misschien een idee voor een uitstapje met m'n vader; verjaardagscadeautje shoppen.... Haha!:D


*droomt intussen lekker verder*

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:51

* spijtig dat het zo ver is * ...

en helemaal spijtig dat ik geen plaats heb voor een vriendje voor m'n paard. Haha!


wie gaat er eigenlijk allemaal al?

pukpaleis
Berichten: 225
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:54

vrijwillige veiling??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:57

Aimee schreef:

Nee, grapje. Een tijdje geleden had ik al gehoord dat Biemans er mee op zou houden, *


Het is al heel lang bekend dat ze ermee op houden.

Gezien het feit dat de boel op een normale manier dus blijkbaar niet verkocht kan worden gaat het via een veiling.

Of het vrijwillig is weet ik niet.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:17

Pipo schreef:
Het is al heel lang bekend dat ze ermee op houden.


Lekker belangrijk, dan weet jij het al een jaar en ik driekwart jaar (tijdspan is hypothetisch bedoeld) .... So what???!!!

Het is hier toch geen race tegen de klok "wie het eerst alle nieuwtjes in paardenland weet".....

Mij gaat het gewoon ook aan het hart dat het mede Junior betreft en dat zorgt er voor dat ik misschien wel een kijkje ga nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:24

Aimee"]
[quote="Pipo schreef:
Het is al heel lang bekend dat ze ermee op houden.


Lekker belangrijk, dan weet jij het al een jaar en ik driekwart jaar (tijdspan is hypothetisch bedoeld) .... So what???!!!

Het is hier toch geen race tegen de klok "wie het eerst alle nieuwtjes in paardenland weet".....

Mij gaat het gewoon ook aan het hart dat het mede Junior betreft en dat zorgt er voor dat ik misschien wel een kijkje ga nemen.
[/quote]

Dat jij dat zo voelt joh, het was niet eens zo bedoelt. Ik weet het trouwens nog niet zo lang. Maar hoorde dat het al vrij lang bekend was Haha!

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 07:09

Whaa de papa van Olrike N staat te koop !!!

Is het de bedoeling dat Junior ook word voorgereden enz... Dan kan ik hem nog in het echt zien lopen.

Groetjes Sanne Lovers Olrike N

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 12:23

Dit zijn de letterlijke woorden van Mark Biemans die ik in mijn mailtje ontving!

We houden op 18 mei een veiling en verkopen alle paarden indien mogelijk.
Zie bijlage.


Lijkt mij dus wel dat ze er toch helemaal mee stoppen dan, wat ik hier uit op maak! Verward
Waarschijnlijk ga ik ook nog wel effe naar de veiling toe. Vorig jaar was ik nog wezen kijken bij STV voor een paard....maar moet ook eerlijk zeggen, de prijzen logen er ook niet om Bloos! ze waren erg pittig...ik denk dan ook inderdaad dat een veiling dan de beste oplossing is.
Ben benieuwd of er veel bezoekers zijn en bieders....Hoe zal zo iets in werking gaan....zullen ze zelf bepalen vanaf welk bedrag ze mogen bieden of zullen ze standaard met een bedrag beginnen en vandaaruit opbieden Verward Heb eigenlijk geen flauw idee hoe zoiets in zijn werking gaat

Mark blijft in ieder geval nog wel les geven OK dan! dus helemaal met de paarden stoppen doet hij gelukkig niet, dat zou helemaal zonde zijn!

Primadonna