hoe leer je je pony in zun stal te blijven ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
secretgirl

Berichten: 37
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: stadskanaal

hoe leer je je pony in zun stal te blijven ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 20:16

hey mensjus
hoe leer je je pony niet direct zun stal uit te rennen als
zijn staldeur opengaat ?
PLEASE info
je bent OK dan! als je ff info geeft en naders niej
greetz


Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:19

uhhhhhhh wil je de vriendelijke of de onvriendelijke methode?

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:31

Mijn paard komt absoluut haar stal niet uit, en niet uit de binnenbak, van de wasplaats etc.

Ik heb het haar geleerd door haar steeds terug te zetten als ze eruit kwam. Gewoon erbij gaan zitten en als ze er voorwaarts uit kwam, achterwaarts terug duwen. Na een tijdje een keer weglopen en als ze is blijven staan belonen.

Is erg handig. Hoef je er niet constant aan te denken ze vast te zetten, of de deur dicht te maken. Ik zou in het begin wel nog niet te ver weglopen. Ik kan gerust iets uit de auto gaan halen, of even naar een les kijken terwijl Pris bijv. in de wasplaats staat. Op mijn oude stal bleef ze ook in de gang voor haar stal gewoon los stil staan. Op mijn huidige stal, moet ik dat weer even opnieuw aanleren. Hier zijn de gangen heel breed en ligt er een baal kuilgras op de pad...

Consequent blijven, dat is het belangrijkste. Dus als ze eruit stormt terug zetten. Net zolang tot ze zelf blijft staan en dan kan je haar belonen en er zelf uit halen.


ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:39

Misschien heeft jouw pony vroeger z'n heup gestoten toen hij de stal uit liep. Dat heeft hij onthouden en daarom vliegt hij er zo snel mogelijk uit. Heb je de problemen ook bij het de stal ìn lopen?
Zorg dat je heel duidelijk vóór hem blijft lopen en geef hem geen kans om langs je heen te schieten. Hou anders een zweepje (dwars dan he) voor z'n neus. Niet om mee te slaan (!) maar om z'n doorgang te belemmeren.

There is no reality, only perception.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:59

Altijd direct corrigeren, wees heel consequent, zet hem telkens terug.
Ik heb mijn pony vanaf het moment dat hij bij mij kwam geleerd geen voet buiten stal te zetten door hem telkens terug te zetten en even streng Uh te zeggen.
Hoe graag hij ook buiten zn stal zou willen (voor eten oid) hij doet het niet, gaat hij 1 keer te ver hoef ik hem alleen aan te kijken en hij stuift naar achter.


Eefjes
Berichten: 219
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:09

Als hij derect uit zijn stal wil komen moet je eerst even goed boos uh zeggen en als hij dan nog niet luistert dan zou ik gewoon de staldeur achter je dicht doen en als je hem dan te pakken hebt en je doet de deur open blijf je gewoon even staan als hij gelijk wil lopen en pas als jij het goed vindt dan mag hij pas gaan lopen en als hij dat eerder doet dan blijf je gewoon wat langer staan.

Lovers LISA WIL JE NIET MEER KWIJT Lovers

Huilen PARLARDINA MIS JOU Huilen

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:54

gewoon de deur dicht doen

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 22:15

Mackie schreef:
gewoon de deur dicht doen

Wel een erg droge opmerking. Haha!

quick_lover
Berichten: 45
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: avenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 22:18

whaha, die is zeker droog!!
maar, bij somigge kan je het niet afleren denk ik

*skaapie*

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 22:21

Eefjes schreef:
Als hij derect uit zijn stal wil komen moet je eerst even goed boos uh zeggen en als hij dan nog niet luistert dan zou ik gewoon de staldeur achter je dicht doen en als je hem dan te pakken hebt en je doet de deur open blijf je gewoon even staan als hij gelijk wil lopen en pas als jij het goed vindt dan mag hij pas gaan lopen en als hij dat eerder doet dan blijf je gewoon wat langer staan.


Wel 1 punt! Geweldig Tong uitsteken

En secretgirl, geen msntaal hierzo.

Hoe rent ie z'n stal uit, echt rennen of duwt ie je opzij? Of wat?

- Offline -

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 22:40

Tja, je kan natuurlijk wel blijven dreigen met uhtjes en boze blikken maar bij mij heeft dat tot nu toe nog niet echt gewerkt In ieder geval belonen als ze een tijdje blijft staan inderdaad en als ze het blijft doen (zonder reden) een keer "ruw" naar achteren duwen zodat ze merkt dat je dat dreigen wel degelijk meent Bloos! ...

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 22:58

Ik weet eigenlijk niet waarom die van mij sinds een paar weken gewoon in d'r stal blijft staan als ik "blijf" zeg (tís net en hondje Knipoog)
Ze is het uit zichzelf gaan doen..
Het kan trouwens wel aan de wortels liggen die ik elke keer ga halen als ik haar staldeur open laat staan en blijf daar zeg..

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 23:37

Haha, dat weet ik dan wel zeker! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991 en 120 bezoekers