Aangehouden door de AIVD..........................

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Aangehouden door de AIVD..........................

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 16:53

Gister even met Urlando op de trailer. Hij moet gekeurd worden voor verkoop en dus wennen dat hij in de trailer staat. Wij gingen een half uurtje rond rijden, zie ik in de verte een auto met van die strepen.... Bloos! Snel de gordel om Schijnheilig En ja hoor we werden aangehouden...........

Of we een paard in de trailer hadden.... nou hij maakte anders geluid genoeg en ze geloofden het wel. Even een praatje gemaakt. Adres noteren, is het paard gechipt? Ja hoor, paspoort? Nee niet bij ons. Ok. Nou verder praten (politie van het platteland is je beste vriend Cool ) en we kwamen bij de trailer terecht. Was netjes gekeurd.

Hij vroeg of we beroeps waren. Nou niet echt. Hoeveel paarden we hadden? Op het moment 16... ooooo dan bent u echt beroeps. Wij: Verward Man, de paarden kosten ons meer (nu iig wel) dan dat ze opleveren! En wat verstaat u onder beroeps? Tja dat wist hij niet precies, is weer zo'n grijs vlak!

Net als met het buitenrijden, hoor je een paardenpaspoort mee te nemen..... Dat gaat toch nooit Verward Wie doet dat nu?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:04

En als je je paspoort kwijt bent kost het een vermogen en een hoop ellende voor je een nieuw hebt.
Dan geven ze me maar een bon op m'n buitenritje Lachen
Zit minder ellende en gezeur aan vast.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:07

Hadden ze tijd teveel of zo? Laat ze een stel criminelen oppakken. Of nee, dat is dan ook weer te gevaarlijk.... Lips are sealed

Ik denk dat ze aan mij een goede hadden gehad: Heeft U een paspoort? Nee. Paard gechipt? Nee. Ontheffing is aangevraagd en voor de rest weet niemand hoe het verder moet. Dag heren....Lips are sealed

Je suis Charlie.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 17:43

Cassidy schreef:
Hadden ze tijd teveel of zo? Laat ze een stel criminelen oppakken. Of nee, dat is dan ook weer te gevaarlijk.... Lips are sealed



Haha dat mogen ze niet eens. Ze mogen alleen paarden pakken zonder chip en zonder paspoort. Alleen Urlando stond zo'n kabaal te maken dat ze hem er ook maar opgelaten hebben.............

En ze hadden geen meetapparatuur voor de chip Hoezo controleren Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:39

gottegot ze hebben weer wat gevonden hoor. weer iets nieuws om over te zemelen.....

De hond is de betere mens

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 18:41

Maar als je gaat controleren dan neem je toch meetapparatuur mee Verward Of ben ik gek?

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:43

maar het is toch nog niet verplicht? wat doen ze dan moeilijk?

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:44

Ach ja, er is nu eenmaal heel hard geroepen dat alle paarden in NL aan een chip moeten, dus zal dat ook gecontroleerd moeten worden.

Alleen dat je daar dan een chiplezer voor nodig hebt zijn ze even vergeten Verward Ook kunnen ze daarna alleen nog maar kijken of het nr van de chip overeenkomt met het nr dat in het paspoort staat.......

Typisch een vorm van werkverschaffing... Schijnheilig

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:17

Beetje flauwe opmerkingen hoor, die mensen doen gewoon hun werk. Misschien komen ze binnenkort wel aan huis langs voor controle LuvDaTossa? En volgens mij hoefde je je gordel voor hen niet om te doen, het is geen politie Knipoog En je kan wel paardenhandelaar zijn en het zó slecht doen dat je er niet of amper van kunt leven, dan ben je toch beroeps hoor. Maar ik vraag me af waarom ze dat wilden weten?


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:44

LuvdaTossa schreef:
Net als met het buitenrijden, hoor je een paardenpaspoort mee te nemen.....


Dat is niet waar. Alleen als je een paard zoals ze dat mooi omschrijven "per as" vervoert (dus in een trailer of vrachtwagen) moet je een paspoort bij je hebben. Tijdens het buitenrijden als het paard zelf loopt dus niet.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:47

Cassidy schreef:
Hadden ze tijd teveel of zo? Laat ze een stel criminelen oppakken. Of nee, dat is dan ook weer te gevaarlijk.... Lips are sealed



Wat heeft de AIVD nu met criminelen te maken Verward
Die instelling is specifiek voor dit soort zaken.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:59

Ik denk dat de meeste bokkers hier niet eens weten wat de volledige benaming van de AIVD is, dus gauw opzoeken! De AIVD is de dienst die ook bedreigd werd e.d. toen er varkens en kippen geruimd moesten worden, in ons aller belang (helaas voor de dieren). Zij zorgen ervoor dat wij geen besmet vlees op ons bord krijgen of controleren ook dat er geen paarden voor menselijke consumptie geslacht worden die allerlei medicijnen toegediend hebben gekregen, zodat wij er ziek van zouden kunnen worden, of erger... En dan doen ze nog veel meer, leuke en minder leuke dingen dus een beetje respect is op zijn plaats.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:14

De AID bestaat volgens mijn compagnon uit boeren die het zelf niet hebben kunnen redden, en dan een ander lastig gaan vallen. Rock-on, dudes!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:15

Ik kan me echt ergeren aan mensen die niet eens weten wat een bepaalde organisatie doet en dan gaan roepen dat ze maar boeven moeten gaan vangen Frusty
Elke opsporingsinstantie heeft nu eenmaal zijn eigen werkveld.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 20:21

Soxje schreef:
Beetje flauwe opmerkingen hoor, die mensen doen gewoon hun werk. Misschien komen ze binnenkort wel aan huis langs voor controle LuvDaTossa? En volgens mij hoefde je je gordel voor hen niet om te doen, het is geen politie Knipoog En je kan wel paardenhandelaar zijn en het zó slecht doen dat je er niet of amper van kunt leven, dan ben je toch beroeps hoor. Maar ik vraag me af waarom ze dat wilden weten?


Ze mogen van mij langs komen hoor Haha! Wij hebben alles inorde. Maar teneerste al geen chiplezer mee, ten tweede ze zeggen tegen mij dat ik tijdens buitenritten het paspoort mee moet nemen, en ten derde ze weten niet wat de grens tussen beroeps en hobby is. En dat ligt zeker niet aan deze mannen (beste kerels btw) maar aan de 'bazen' die moeten hen beter inlichten..... En wij zijn geen paardenhandelaars, nog steeds hobbyfokkers. En fokken met goede hengsten kost *ping, ping*. Maar de trailer moet een extra keurmerk hebben als hij beroeps gebruikt wordt, waarom? Ik zou het echt niet weten......

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 20:22

Enneh de gordel Soxje was omdat ik de strepen van de politie zag... in de verte en naderhand stonden er groene strepen bij. Dus we dachten dat het politie was....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:26

Volgens de wet is beroepsmatig: bedrijfsmatig OF in omvang zijnde als bedrijfsmatig.
Idd een vage grens, heb je 16 paarden waarmee je fokt en af en toe wat handeld is het in omvang zijnde als beroepsmatig.
Heb je 3 gezinsleden die alle 3 een 4spanrijden en daarom 16 paarden hebben is het hobbymatig.
Vrij ingewikkeld dus en niet echt duidelijk Verward

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:29

Was het niet zo dat een AID-er je ook kan bekeuren voor een gordeltje??? Of hebben ze me nu echt iets wijs gemaakt... Ik heb overigens elke dag controle van de AID, da's de buurman! En hij ziet werkelijk alles, het lijkt wel of er veren in zijn bank zitten, zo gauw hij iemand voorbij ziet komen veert ie alweer op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:42

Nope dat kan de AID niet, het zijn BOA's (bijzonder opsporings ambtenaar) en alleen bevoegd voor het verbaliseren van feiten waar ze voor aangewezen zijn.
Bij de AID zijn dat bijv. de wet Milieubeheer, Dierenwelzijn, enz.., dus geen verkeerszaken, geweldsdelicten, vermogenszaken, enz....
De politie en de marechaussee zijn de enige instanties met algemene opsporingsbevoegdheid, maar bij politie werken bijv. ook verkeersassistenten die alleen simpele verkeersovertredingen mogen doen en vaak op de flitsauto's zitten (zij zijn ook niet gewapend en verdienen een stuk minder).

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 22:37

Ik wist helemaal niet dat het nu verplicht is om alle paarden te chippen Verward

Waar kan ik dat vinden zodat ik het aan de eigenaresse van de pony's laat zien... ?

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 23:36

dieren ruimen ivm mond en klauwzeer is onzin , hou je niets aan over als je het opeet
zal best dat die mannen ook goeie dingen doen ,
maar ik moet ze niet

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 08:07

Ilindra schreef:
Heb je 3 gezinsleden die alle 3 een 4spanrijden en daarom 16 paarden hebben is het hobbymatig.
Vrij ingewikkeld dus en niet echt duidelijk Verward


3x4=12 toch? Hihihii Haha!
Oeps natuurlijk het vierspan shetties vergeten voor de kleinste, hihiii

Maar idd zo wordt het idd berekend. Heeft te maken met de hinderwetvergunning ed....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 08:21

4 span rijders hebben allemaal een reserve paard Lachen

En ik ken iemand die had paarden hobbiematig
er werd gereden in een bak van lint omheind.
Toen hij er een houten omheining van maakte was het ook ineens beroepsmatig volgens de gemeente Verward

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 08:22

Dus als ik het goed begrijp dan moet je dat achtelijke grote paardenpaspoort ook meenemen als je een buitenrit met je paard maakt?
Bij ons op stal zeggen ze dat je het alleen bij je moet hebben als je je paard in de trailer vevoerd.
Snap er dus echt niks meer van.
Ik was dus ook in de veronderstelling dat je dat ding altijd bij je paard moest dragen. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 08:23

Margreet"]
[quote="LuvdaTossa schreef:
Net als met het buitenrijden, hoor je een paardenpaspoort mee te nemen.....


Dat is niet waar. Alleen als je een paard zoals ze dat mooi omschrijven "per as" vervoert (dus in een trailer of vrachtwagen) moet je een paspoort bij je hebben. Tijdens het buitenrijden als het paard zelf loopt dus niet.
[/quote]

ff alle berichten lezen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, GrapeshotBot en 9 bezoekers