hoeveel kost een backpack

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

hoeveel kost een backpack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 12:37

Ik ben aan het sparen voor mijn reis naar Midden - Amerika. Maar moet wel een goede rugzak hebben. Ik heb geen idee hoeveel die kosten. Jullie wel?


Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:54

Niet precies... ze zijn wel aardig prijzig, dat weet ik wel. Ik schat zo rond de 80 euro???
Je kan op marktplaats wel kijken naar tweedejands, dat scheelt al een stuk. (Maar ze moeten natuurlijk wel goed passen...)

:D

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:55

Voor 150 tot 200 euro heb je een goede. Ga naar een goede bergsportwinkel en laat je uitgebreid voorlichten en probeer verschillende modellen uit. Bezuinig er niet teveel op en koop een rugzak die bij je past qua draagcomfort en inhoud (koop dus niet voor de zekerheid een heeeeeele grote waar je niet lekker meer mee loopt) Zorg dat hij je echt goed zit, daar wordt je echt blij van op zo'n reis. Verder is het ook erg fijn ook een klein (dagtour) rugzakje (50-60 euro) mee te nemen, zodat je op korte excusies je grote achter kan laten in je hotel.

Wil je minder uitgeven dan kom je best een eind met Nomad, Gelert of Perry Sport, hoewel ik de laatste echt niet aanraad. Zat erg slecht en was na 1 vakantie al kapot.

Ik heb goede ervaringen met Lowe Alpine (heb ik zelf , is al 3 reizen van een maand en veel kortere meegeweest en nog geen spoortje slijtage, zit erg goed) en Bach (heeft mijn man, zit nog lekkerder dan de mijne)

Het ligt er ook een beetje aan wat je er mee wilt doen. Als je veel gaat lopen, ook door bergachtig gebied (en van plan bent het vaker te gaan doen in de toekomst) raad ik echt aan goede spullen te kopen. Is het eenmalig en wil je er alleen mee lopen van hotel naar taxi of bus kun je het natuurlijk ook met goedkoper spul doen.
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 25-03-04 13:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:58

Ik heb er eentje bij de V&D gekocht, fijn ding moet ik zeggen, al hoewel het natuurlijk geen Carl Denig is. Ik heb er zo'n 40 euro voor betaald in de uitverkoop.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:08

Ik heb er eentje van Active Leisure (als ik het me goed herinner, heb 'm niet bij de hand). 't Ding is al drie keer meegeweest op Interrail, 7 maanden door Australië, 6 weken Nieuw-Zeeland en nog wat 'losse' vakanties. Kostte me destijds (1994) iets van 150-175 gulden, bij een buitensportzaak. En hij is nog steeds in zeer goede staat (nee, ik doe 'm niet weg, mijn zusje krijgt 'm niet eens mee op reis Haha!). Nomad is idd ook een kwalitatief goed merk voor een leuke prijs.

Ga eens bij een buitensportwinkel kijken: Bever bijvoorbeeld, de Zwerfkei in Woerden of Kathmandu op de Oudegracht in Utrecht. Daar hebben ze een groot assortiment, je kunt vergelijken (ook in prijs) en ze kunnen je ook goed adviseren. Het is idd heel belangrijk dat een rugzak je goed past. En zoals Dimmelim al zegt: koop hem niet te groot. Het is verleidelijk omdat er zoveel meer in past, maar dat moet je ook allemaal meesjouwen. Ik heb zelf een 55 liter, mijn vriendje heeft een Nomad van 70 liter maar die is echt veel te groot voor mij.

En idd, zorg ervoor dat je ook een daypack bij je hebt. Handig als handbagage in het vliegtuig (stop daar bijv. ook je toilettas in) en op kortere excursies.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:08

Mijn backpack is er een van Slee Buitensport (Utrecht, tegenwoordig in de Biltstraat). Het eigen merk, maar echt een super tas. Is meegeweest naar NZ, Ghana, Turkije en kleinere vakanties.

Je moet eigenlijk gewoon gaan kijken en passen bij een goede winkel (zodat je ook nuttig advies krijgt).

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 09:05

He bedankt, ook voor de tip om niet te groot te kopen. Ik zie mezelf al omvallen met dat ding op mijn rug en nooit meer op komen staan! Tong uitsteken

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:24

Ik heb er eentje van active leisure, kgloof eentje van 40 liter,
volgensmij kostte die iets van 80 euro

maar je moet gewoon naar een goede sportwinkel gaan, waar ze je goed kunnen voorlichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:39

Janneke18 schreef:
maar je moet gewoon naar een goede sportwinkel gaan, waar ze je goed kunnen voorlichten


Bij Bever zwerfsport hebben ze veel keus en kunnen ze je erg goed voorlichten.
www.bever.nl

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:56

Inderdaad geen sportwinkel maar een buitensport winkel. En 55 liter is genoeg, hoogstens 60 - dat zorgt gelijk dat je niet teveel meesleept. Voor wandeltrektochten en lange reizen gaat echt op:

"Alles wat je thuislaat is meegenomen"

Neem niet meer als 10 kilo 'droge' spullen mee (als je ermee gaan wandelen tenminste) want er komt nog minstens een liter water bij, en wat eten enzo.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 12:03

Die van mij is 40 of 45 liter, echt groot zat. Meestal hou ik zelfs ruimte over, behalve als ik slaapzak e.d. mee moet nemen.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 13:35

Voor een langere verre reis met slaapzak mee vind ik 55 liter fijn. Dan gaat ie bijna leeg mee heen en vol met dingen die ik daar heb gekocht mee terug.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:25

Zoek even op internet, er zijn redelijk wat pagina's met hints en tips mbt de mogelijkheden en de dingen waar je op moet letten. Denk verder goed na wat je met de tas wil gaat doen. Is de tas vooral om je spullen van hotel naar hotel te slepen of ga je dagen met tent en al door de bergen wandelen? Wat is je budget? Ga je alleen of met meerdere mensen?

Ga vooral _niet_ in het weekend naar een buitensportwinkel (Bever, zwerfkei, etc) want dan hebben ze het meestal nogal druk en dan hebben de verkopers natuurlijk ook minder tijd voor je. Zorg ook zeker dat je de rugzak probeert met wat gewicht er in. De meeste fatsoenlijke winkels hebben b.v. wat duikgordels liggen om in de rugzak te stoppen zodat je een beetje een idee krijgt hoe de rugzak zit met wat bepakking.

De prijs? Je komt bijna zeker ergsn boven de 150 euro uit, is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat je wilt.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:19

Ik heb er een van Berghaus, ik geloof dat die iets van een 200 EUR gekost heeft (een paar jaar geleden). Het passen en uitkiezen heeft toch wel een uur ofzo geduurd, en goed advies is belangrijk! Er zijn idd verschillende maten, en ook verschillende modellen voor mannen en vrouwen. Bij veel rugzakken heb je een verstelbaar systeem, die van mij heeft zo geen systeem, maar bestaat in verschillende maten. Ik ben heel tevreden met mijn rugzak. Mijn vriend vindt dat allemaal maar gedoe, en heeft een goedkopere en vindt dat goed genoeg, tja, ieder zijn ding.

Zit de keten AS Adventure ook in NL? Daar komt die van mij vandaan...

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:21


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 19:21

He bedankt voor al jullie tips!!!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 18:03

Eilandje schreef:
http://www.asadventure.be

Hier vind je heel wat info, zoals: hoe pas ik mijn rugzak, hoe laad ik mijn rugzak, enz...

goeie site, trouwens dit! OK dan!

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:58

Bij Perry sport hebben ze ook goede backpacks en niet zo duur als de bekende merken, ze hebben hun eigen merk, en op marktplaats staan ze ook wel aangeboden.

Agilitydogs get over it


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:04

Ik zou hem niet op marktplaats kopen oid.

Net als wat de andere zeggen ga naar een speciaalzaak en laat hem goed aanmeten.
Niets is zo erg als een verrotte rug. Boos!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _soraja_, chocky84, Eapy, fleurtjeuh, GoogleAdsense, Googlebot, Jolynne, Kaetibangsi, Malissaa1, purny, roosjenat, secricible, SUSANNEx, Tigress, verootjoo, xrobbiee en 91 bezoekers