Leerzame ochtend tijdens het schrijven bij de jury

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Leerzame ochtend tijdens het schrijven bij de jury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 15:09

Vanochtend heb ik geschreven bij een jurylid.
Morgen moest ik zelf rijden, dus ik kon vandaag wel eens een keertje schrijven bij mijn rijvereiniging.

Ik had het wel getroffen. Ik moest schrijven bij een gezellige oudere meneer. Hij gaf in mijn ogen goede punten. Een 4 als iets echt niet goed ging, maar hij twijfelde ook twee keer tussen een 9 of 8. Ik heb veel variatie gezien op de puntenlijsten. Echt een jury die een voldoende durfde te geven al shet goed was, maar ook durfde af te straffen.

Wat me opviel, was dat het niveau in de ring over het algemeen helemaal niet zo super was. Ik moest schrijven bij een L1 ring. Maar wat zit daar veel variatie in Haha!

Het was wel weer eens leerzaam om zo meteen te horen wat een jury ergens van vond. Hij vroeg ook regelmatig of ik hetzelfde zag als hij en legde ook uit waarom hij bij bepaalde dingen dat punt gaf.
Zo ook waarom hij dacht aan een negen, maar waarom het uiteindelijk toch een acht werd.

Verder zag ik veel dingen terug die ik ook fout deed in de B en de L1. Maar ook dingen die ik nu nog wel eens heb hoor Knipoog Maar ook zag ik van die eigenwijze paarden als die van mij. Sommige paarden keken tijdens het groeten ook echt de jury aan. Dat was een heel leuk gezicht.

Op ene gegeven moment wist ik ongeveer hoe de jury puntte. Dus had ik vaak een beoordeling al in mijn hoofd en vaak was het dan ook de beoordeling die de jury gaf. Dus dat is natuurlijk ook wel leuk Knipoog

Hij gaf me nog een paar tips om altijd op te letten tijdens een proef en wenste me voor morgen veel succes.
Dat was nog eens een leuke leerzame ochtend *LOL*

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 15:14

dat is idd leuk! ik heb nu ook 2 keer geschreven en 2 keer bij een m1 jury omdat ik dat toen nog reed en ik heb er erg veel van geleerd, ik zat bij 1 jury die ook punten durfde te geven maar ook een 2 gaf als iets echt niet getoond werd. met die andere jury was ik het niet elke keer eens maar desondanks heb ik er wel veel van geleerd.
Ook alvast succes voor morgen..

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 15:15

Schrijven is altijd leuk Doe het ook altijd hier Lachen

Welke jury was het?

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:01

Ja schrijven is idd leuk. Ik doe het heel vaak. Vind het ook leuk om te weten waar dat jurylid nou vooral op let, en doordat ik al vaak geschreven heb, weet ik ook een beetje wat ik goede punten vind en wat niet. Dan ga ik inderdaad ook altijd een beoordeling bedenken en kijken of de jury hetzelfde vindt. Heb zelfs een keer een jurylid gehad, toen ik in het M2 reed, en ook in het M2 moest schrijven, die me echt vroeg wat ik er voor zou geven, en toen zei hij: Ja dat klopt, schrijf maar op! Haha! Verward

Succes morgen!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:17

ik heb ook een keer geschreven, bij B paarden en L2 paarden. Vond het ook super om te doen :J je leert ook heel veel van. Met de jury was ik het ook wel mee eens, ging toen ook bijna over naar L2 dus ook erg handig

Petri
Berichten: 92
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:58

Ja, schrijven is idd heel leerzaam. Ze mogen mij in ieder geval altijd bellen. Het liefst heb ik de Z-proeven, dat is leuk om naar te kijken. Af en toe zijn er ook wedstrijden van ZZGP, dat is helemaal leuk als je daar kunt schrijven. Binnen kort wil ik ook de jurycursus gaan volgen en dan kan ik mijn ervaring als 'schrijfster' goed gebruiken.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:01

Schrijven kan idd erg leuk zijn.

Vandaag had mijn vriendin haar coupons opgehaald van het Z2 en daarover hebben we gezellig met meneer de jury over staan babbelen (ze was overigens 1 en 5 geworden). Toch leerzaam als een jury je naderhand nog even uitleg over de proef geeft. OK dan!

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 08:48

Als je t over ervaring opdoen in een wedstrijd hebt, leer ik haast nog meer van het schrijven dan wanneer ik zelf rijd... En het is ook hartstikke leuk!
Maar succes vandaag op je wedstrijd!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 11:44

Ik heb verleden keer ook geschreven bij een onderlinge wedstrijd waar Kim de jury bij was.

Was heel erg leerzaam en leuk...ik weet iig dat als Kim ooit eens een wedstrijd van me jureert dat ik vooral voorwaarts en los moet blijven Tong uitsteken

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:05

ik vind het ook erg leuk om met de jury mee te kijken en te schrijven. Vooral hoe een niet zo'n denderend mooi paard in het begin toch met hele mooie bewegingen aankomt zetten

Erg leerzaam altijd

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:34

Ik leer er ook nog steeds van je gaat steds meer meedenken en zelf cijfers geven en zo weet je bijna al wat het jurylid geeft. Maar ik heb dus gisteren van 8.30 tot 14.00 gejureerd en daarna was ik het zeker wel zat hoor Haha!

Femmie
Berichten: 74
Geregistreerd: 05-05-01
Woonplaats: NIEUWEGEIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:17

ik ga ook heel veel mee om te schrijven, en ik vind het echt heel leuk en je leerd er ook idd heel veel van. en je komt op veel verenigingen