voor welke weide kiezen jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

voor welke weide kiezen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 18:12

ik heb op dit moment 2 grote ponies,1 paard,2 shetlanders en een ezel.

eigenlijk sta ik al twee zomers zeer tevreden op een mooi groot weiland omringt met sloten van bijna 2 hectare (eigenlijk iets te veel)die ik huur van een boer.
het is er best leuk buitenrijden en ik mag gebruik maken van de boer zijn ''bak'' wat 200 meter van dit weiland vandaan is.
de afspraak is zo dat ik erop kan zetten wat ik wil (aantal ponys)en dat komt mooi van pas omdat ik als hobby wel eens wat aankoop en verkoop.
kosten 300 euro per maand.

nu heb ik een aanbod gehad van een andere boer,dit weiland is 1,6 hectare groot, ook omringt met sloten.dit weiland is wel minder egaal.ook hier mag ik erop zetten wat ik wil.
600 meter verderop begint een recreatieplas en bosgebied.
maar........er is geen bak waarin ik kan dressuren/longeren.kosten 150 euro per maand.

beide weilanden zijn even ver van mijn huis,beide hebben een stevig afsluitbaar ingangshek wat op slot kan.


wat zouden jullie kiezen en waarom?

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:16

het ligt er aan of je graag een bak erbij hebt. dat heb je bij dat weiland wat je nu hebt wel, als je dat belangrijk vind zou ik bij deze blijven. dit weiland is ook groter, en als je niet zeker weet hoeveel paarden je hebt (met dat aan en verkopen) dan beter iets te groot dan iets te klein. ook belangrijk is om rekening te houden met dat dat andere weiland minder egaal is. en de prijs is een heel groot verschil tussen de 2. ik weet natuurlijk niet wat jij duur vind en hoeveel je er voor over hebt, maar dat moet je zelf bepalen.

gewoon goed de voor -en tegens op een rij zetten en dan gaan voor het weiland wat toch het beste bij je wensen past.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:19

Voor mijzelf denk ik toch de eerste. Vooral omdat ik veel in de bak rijd. Maar is er bij die andere helemaal geen mogelijkheid? Want de tweede scheelt wel heel wat in kosten.
Dus echt wat jij veel doet. Ben je een buitenrijder, kun je die tweede doen. Wil je graag dressuren en longeren zou ik toch voor de eerste gaan.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:25

gezien de kosten zou ik kiezen voor optie 2....maar als je paardjes koopt en verkoopt en deze moet je voor rijden is optie 1 wel de makkelijkste...dus het een met het ander goed afwegen...goedkoop is niet altijd duurkoop Knipoog

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 18:34

ik rij zelf zo'n 4 x per week,3 x dressuur en 1 x in ieder geval een buitenrit.

en even voor de duidelijkheid ik verkoop alleen kleine ponys / shetlanders die alleen buiten/recreatief gereden worden,dus daar heb ik geen bak voor nodig.

2 kilometer verderop aan de weg is een verhoogd egaal stuk land waar ook wel eens gedressuurd word door anderen.

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:47

casanova schreef:
ik rij zelf zo'n 4 x per week,3 x dressuur en 1 x in ieder geval een buitenrit.

en even voor de duidelijkheid ik verkoop alleen kleine ponys / shetlanders die alleen buiten/recreatief gereden worden,dus daar heb ik geen bak voor nodig.

2 kilometer verderop aan de weg is een verhoogd egaal stuk land waar ook wel eens gedressuurd word door anderen.


in dat geval....is alleen de prijs nog maar het verschil als je het even in grote lijnen bekijkt. dan zou ik gaan voor de goedkoopste...

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:55

ja daar sluit ik me idd bij aan, het scheelt de helft en op een egaal stuk weide kan je ook goed rijden.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:24

Tja, als geld geen probleem is zou ik kiezen waar je je het prettigst bij voelt. 150 euro verschil is een hoop, en lekker om in je zak te houden.
En even offtopic Tong uitsteken Ik heb stiekem je kwpn'r gemeet Knipoog

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:27

En kan je op dat andere weiland geen stukje afzetten en dat als bak gebruiken? Lachen

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 22:24

op het tweede land is geen egaal stukje te vinden dus er valt geen stuk af te zetten,helaas.

toch heb ik gekozen voor het tweede land,ik ga de hele omgeving wel uitkammen waar ik misschien toch zou kunnen longeren en/of rijden.

en anders zijn de afstanden gewoon groter.

quick_lover
Berichten: 45
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: avenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 22:29

dus je kan het land niet afzetten??

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 13:46

ik begrijp niet wat je ermee bedoelt,quick_lover?

waarom zou ik het land willen afzetten ?
als de bodem te ongelijk er voor is om op te kunnen rijden/longeren..(ze zouden alleen maar gaan struikelen.

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 14:39

casanova schreef:
op het tweede land is geen egaal stukje te vinden dus er valt geen stuk af te zetten,helaas.

toch heb ik gekozen voor het tweede land,ik ga de hele omgeving wel uitkammen waar ik misschien toch zou kunnen longeren en/of rijden.

en anders zijn de afstanden gewoon groter.


Dus je gaat toch voor het andere land?

Waar is dat ergens?

Off-topic: hoe gaat het met Zena??

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 22:42

pssssst,leetje nog niks tegen de nic zeggen,ik wil graag dat hij het van mij hoort en niet viavia,dat is wel zo netjes.

ik heb inderdaad gekozen voor het goedkopere land,het weiland is aan de parralelweg op de hoek bij de ruitersportzaak..

(met zena gaat het goed,je zag haar vast op stal staan vandaag,dat is vanwege de sedatie die ze heeft gehad om haar hechtingen eruit te halen vandaag,morgenochtend mag ze weer naar de anderen in het land.)