Jerai van Patricia (nu met foto van haar oog die eruit is)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Jerai van Patricia (nu met foto van haar oog die eruit is)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-01 21:25

Afbeelding
Ze kan wel mooi lopen.. Als ze zin heeft... }>

Afbeelding
Dit was na de operatie, in de uithof

Afbeelding
Dit was weer thuis, na de operatie. Dat op de foto is nu helemaal weg, nu zit er zeg maar een kuiltje.

Afbeelding
Ietsie te diep... Maar wel mooi toch? Lovers

Afbeelding
Indy, 1 van Jerai's stalgenootjes

Afbeelding
Opa, paard van mijn tante. Eigenlijk heet hij Wilco, maar omdat hij het oudste paard van stal is word hij opa genoemt.
Laatst bijgewerkt door Charmotte op 30-12-01 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Charmotte 4-ever!!!


Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-01 21:39

Afbeelding
Hier zijn Patries en Jerai tikkertje aan het spelen


Afbeelding
Links Holly ook stalgenootje, en rechts stalgenootje Opa, lieve foto he? Lovers Alleen jammer dat Holly zo sjaggi kijkt }>

Afbeelding
Opie was gelijk verdrietig toen Holly zo bot deed... Verdrietig

Charmotte 4-ever!!!

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 22:38

ah nik die foto's zijn eg lief Lovers Lovers

Hou van Mijn 2 wondertjes Kayley & Bradley

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-01 22:41

Ja leuk he Deb?
Patries heeft er nog meer gestuurd maar omdat mijn comp vaag deed zet ik ze er een andere keer op, of Patries doet het zelf...

Ook eentje met mij erop, wel onduidelijk mahja...

Charmotte 4-ever!!!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 13:50

Thanx Nikki,
Oja, voor iedereen op de 1e foto zie je dat ze niet goed inbuigt, voordat ik allemaal commentaar krijg erover, jerai heeft twee maanden stilgestaan en ze is dus nogal stijf. De foto is niet zo duidelijk, maar als je goed kijkt, zie je dat haar achterhand er niet bij is, ze zet hem naar binnen en ze loopt iets op de voorhand. Wordt aan gewerkt, als iemand nog tips hierover heeft a.d. hand van deze foto' hoor ik het graag.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 13:58

Leuke foto's!!
Maar wat was er dan met Jerai gebeurd dat ze geopereerd moest worden?

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 14:03

Ze had een tumor zitten, op/achter haar oog. Ze hebben toen in Utrecht haar hele oog verwijderd, maar ze heeft een tijdje op de Uithof gestaan voordat ze geopereerd was en het duurde daarna een tijd voordat ik weer mocht rijden. Ze heeft dus maar 1 oog, ik heb ook een foto van hoe het er nu uitziet, die zal ik vanavond wel even plaatsen.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 14:30

aah lijkt me eng als mijn paard zo'n operatie moest ondergaan
knap hoor!
die opa is ook schattig!!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 20:16

Afbeelding

Zo ziet het oog (nouja oog, gat dus) er nu uit[/img]

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-01 14:15

Iedereen is er stil van.... *LOL*

Charmotte 4-ever!!!


Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 14:40

het oog (gat) ziet er goed uit.

Heb zelf ook een verzorg paard gehad die haar oog verloor.

Zij wordt ook weer gereden, helaas is ze er niet meer door een complicatie bij bevalling van haar laatste veulen, maar met 1 ook kon je een hoop met haar doen hoor.

Zolang ze jou vertrouwd doet ze alles voor je zelfs langs de engste dingen die ze normaal met dat oog had gezien en nu niet ziet.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 15:43

wij hebben ook een aantal paarden(nu nog maar 1 pony) op de manege gehad met maar 1 oog, een van die paarden was het braafste manegepaard, eentje was heel wild en is nu weg, en die ene zonder oog die er nu nog staat is ook al zo'n wild beestje. ziet er netjes uit!!
wat had Jerai aan zijn oog waardoor het eruit moest?

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-01 16:14

Ze was al blind, en toen kwam er een gezwel onder haar oog ofzo, ik weet niej precies. Patries??? Kun je weer ff uitleggen? Ik vergeet het altijd Haha!

Charmotte 4-ever!!!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 20:03

Ze was niet 100% blind aan het oog, ze zag er waarschijnlijk wel schimmen mee en veranderende lichtinvallen. Het oog ewas waarschijnlijk beschadigd door een ongeluk in de trailer, dat is mij bij de koop verteld, maar de veearts dacht meer aan een verwaarloosde ontsteking.


Citaat:
" Ze had een tumor zitten, op/achter haar oog. Ze hebben toen in Utrecht haar hele oog verwijderd, maar ze heeft een tijdje op de Uithof gestaan voordat ze geopereerd was en het duurde daarna een tijd voordat ik weer mocht rijden"

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 21:15

het ziet er inderdaad "goed" uit. op mn oude stal stond ook een merrie die (bij een hengstenboer) ook een oog verloren had een aantal jaren terug. volgens mij was daar alleen nooit wat aan gedaan, want dat was echt nog een gat waar altijd etter enzo uitkwam, echt heel vies..... de wimpers zaten er ook nog in, en ik vraag me af of het oog zelf er uit was gehaald.
ik weet het, een ontsmakelijk verhaal, maar dit ziet er een heel stuk verzorgder uit.

Die foto's onder het zadel, is dat hetzelfde paard, zonder oog?
die merrie die ik ken is nu heel zenuwachtig en schrikt heel snel, ze loopt ook altijd met haar hoofd scheef omdat ze natuurlijk maar aan 1 kant ziet.

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 22:29

Het is inderdaad hetzelfde paard, op de foto's ziet het er wel netjes uit, maar dat wat jij beschreef deed Jerai ook heel erg, haar hoofd naar buiten draaien, linkerstelling is nog steeds vrij moeilijk, maar het gaat steeds beter, alleen is ze inderdaad heel gespannen, maar dat komt vanzelf wel weer goed.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 14:32

Op de foto's vlak na de operatie ziet het er wel akelig uit, maar nu is het toch netjes..
Tis trouwens wel een leuk paardje. Die van Indy is ook leuk, zo met dat beentje omhoog.. Lovers

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 14:51

wat is het goed genezen, vind het wel knap hoor van je paardje het is ook nog eens een heel mooi paardje maar is de tumor nu wel helemaal weg? ze kan heel mooi lopen hoor!

Mutzzzzz
Berichten: 261
Geregistreerd: 12-12-01
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 17:49

Was het niet heel raar voor haar dat ze nu echt niks meer zag aan die kant. Lijkt mij dat afstand en misschien evenwicht toch even anders is. Maar het kan natuurlijk ook meevallen omdat ze al niet super zag aan dat oog.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 18:39

Ze was voor ze het oog verloor al vrij moeilijk, misschien dat ik er daardoor niet zoveel van gemerkt heb, wat ze dus wel heel erg had, is dat ze haar hoofd naar buiten wou draaien. En ze schrikt meer van geluiden wat ze eerst niet had, maar ach het is natuurlijk een kwestie van wennen. het engste vond ik nog toen ze weer voor het eerst op de wei ging, maar Holly, het zwarte paard, die beschermde haar tegen de anderen, vond ik echt heel lief, het rare is dat Jerai en Holly voor de operatie altijd ruzie hadden Verward rare beesten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers