sleetje trekken! leuk!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

sleetje trekken! leuk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-01 17:52

Dit hoort eerder bij 'verslag van de dag', maar omdat het misschien meer iets is wat fanatieke menners zoals jullie horen, zet ik het bewust hier *LOL* .

Mira heeft vandaag een sleetje mogen trekken, want mennen met deze sneeuw gaat echt niet.
We hadden een gewoon, typisch houten sleetje genomen, daar met een stuk touw ons zwenghout aan vastgemaakt en dan de strengen naar de borstriem *LOL* . Echt goed. De broek hadden we natuurlik niet nodig, omdat we geen lamoenen hadden. Alleen in de bergaf zit je dan met een probleem, maar we hadden nog altijd de "voetrem"

Heel spannend in het begin 'gaat het wel lukken?', maar na een tijdje ging het vlot. We hebben op een weggetje naast onze wij gereden. Dat is een betonweggetje, maar het was niet gestrooid en we konden dus in't midden rijden. Als je sleetje een eindje te ver zit (er is maar een strook sneeuw voorzien) , stuur je in het begin je pony veel te bruusk de ander kant op waardoor je sleetje aan de andere kant weer van de sneeuw op de ontdooide weg komt en zo slalom je een beetje, maar na een tijdje heb je het wel goed onder de knie en is het kinderspen, ook leuk in een drafje *LOL* .

Mira was er zelf ook weg van, sleetje trekken. Het kost haar geen moeite en ook mijn vader heeft er eens opgezeten. Allemaal heel leuk, maar ik zou het met de anderepony's nooit deon. Mira is heel erg betrouwbaar (heeft het nog al eens gedaan en is een zeer ervaren menpony) en verschiet nooit. Alleen zou ik nog iets moeten verzinnen om het zwenghout hoger te hangen.


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 17:55

Hahaha echt wel stoer!
Dit wil ik ook nog eens doen ja, deze winter Lachen
Nee voor mennen is het echt geen weer, yuk.
Nog niet eens mijn nieuwe kar uitgeprobeerd, zucht..

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 23:14

Leuk joh!! Maar had je ook het idee dat het zwaarder trok dan als je er een karretje achter hebt? Wij hebben ook wel eens een sleetje erachter gehad, maar toen lag er geen sneeuw, was gewoon in de wei, en daar had Oscar best wel heel erg veel moeite mee om te trekken Haha!
(Jah ik weet het, wij zijn niet helemaal wijs om met een slee in de wei te lopen klieren als er geen sneeuw ligt Knipoog )

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 16:59

Haha lache. Vorig jaar kwam er een auto voor ons huis langs, en daar achter een slee met m'n vriendinnetje en haar zusje. Lache, af en toe echt heel hard en ze zei dat ze er een paar keer in de bochten is afgevallen, maar het deed niet pijn..lekker zachte sneeuw dus!! Haha!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 18:44

Leuk!!! Dat wil ik zou graag met [**] doen! Maar dat kan volgens mij niet als ie nog nooit voor de kar heeft gestaan he? Misschien met ik maar eens gaan improviseren.. Knipoog Lips are sealed Veel plezier met Mira+slee

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-01 20:08

Hihi, nee hoor het is een stuk minder zwaar dan een karretje trekken *LOL* En het gaat een stuk sneller dan als je papa moet trekken en het paard zal minder snel mopperen Knipoog .

Achter de auto zou ik wel een beetje eng vinden, want de bestuurder heeft minder besef van snelheid dan wanneer je zelf stuurt. Zo'n drafje is al best snel vind ik Haha! .

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 20:08

Haha.
Vorige jaar heb ik * ook voor de slee gezet. Ga ik met de slee over een molshoop. Ik dus op de grond :D
Ik wil het dit jaar weer doen, maar hier heeft het nog niet genoeg gesneeuwd :(
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 05-02-22 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 00:29

OOoh femke!!!
Weet je nog met Jolien en Furie door de perebomen bij Fons met de slede erachter?!
Zalig... *zucht*

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-01 09:58

Haha, ja Haha! . Toen hadden we er eerst een stuk of 4 sleetjes tegelijk achter gehangen en later maar 2 Haha! want ze wilde niet vooruit Frusty
We hebben toe een hele toch gaan maken hé? Ha, die goede ouwe Furie!


Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 13:19

Het heeft hier nu ook gesneeuw. Ik heb dus vanmorgen * voor de slee gezet. Ze was heel braaf :+:
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 05-02-22 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Jumpingmiepie
Berichten: 299
Geregistreerd: 22-12-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 14:00

he leuk foto Vork Party!! Gaaaap Dromen Koe Vork Pling

ik het wel jammer zo wieng tijd heb nog om paardterijden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers