paardenfysiotherapeut

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tes
Berichten: 9
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Meppel

paardenfysiotherapeut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-01 17:54

Tijdens het laten opmeten van mijn zadel kwam er een gevoelig plekje in de hals naar voren. ik kreeg het advies om mijn paard eens te laten nakijken door een fysio. Wat is jullie ervaring??? ben zeer benieuwd naar de reacties.

God behoede dat ik naar een hemel ga waar geen paarden zijn.
R.B. Cunningham-Graham


Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 18:22

Ik heb Sib onlangs -omdat hij motorisch iets vaags had- laten behandelen door een osteopaat ipv een fysio.
Ik weet niet precies hoe een fysio werkt, maar een kort filmpje op tv waar dikke rubberhamers aan te pas kwamen om wervels de goede kant op te meppen stond me tegen, vandaar de osteopaat. WAT Sib precies had/heeft weten we niet, conclusie was dat er in de hele bovenlijn wel iets niet goed zat... waarschijnlijk was toch mijn zadel daar debet aan. De behandeling pikte hij goed op, inmiddels ben ik weer aan het rijden en het gaat tot nu toe een stuk beter...

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 22:52

Fysio met rubber hamers? Ik heb nooit rubber hamers gezien in Guy's praktijk.
In principe is er niet zo heel veel verschil tussen fysio bij mensen en paarden. Je kan altijd advies vragen. Er is een vereniging van dierfysiotherapeuten in Nederland. Ik weet er geen adres van, maar je dierenarts weet het vast wel. Mocht je er helemaal niet achter kunnen komen, stuur dan een PB-tje, dan krijg je van mij het adres van Guy Blom wel.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 00:41

Ik vind die rubberen hamers ook een beetje vreemd!
Ik heb les gehad van Jarco Dun een bekende paardenfysiotherapeut en die gebruikt geen hamers in ieders geval! gr gabrycha Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 08:52

De ervaringen met een fysiotherapeut (die overigens zowel mensen als paarden behandelt) zijn heel positief, maar vanaf het moment dat ik kennismaakte met Bioscan, vind ik dat toch nog beter. Omdat het lichaam daarbij zelf aangeeft waar de pijn/spanning/knoop etc. zit. Dus geen gespeculeer meer, maar een duidelijk piepje!
Als je meer wilt weten over Bioscan, vraag het dan eens aan Vera hier op Bokt. Zij is Bioscantherapeute en als je in haar profiel kijkt zie je ook de link van haar website hierover.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 19:15

mijn pony is behandeld door Solange Schrijer en ik vind haar echt heel goed!! Ze maakt gewoon door oefeningen zn spieren en soms gewirchten weer wat losser, zodat je zelf makkelijker dan moeilijke punten van je paard in je training kan verbeteren.
geen hamers dus, dat doet de kraker

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 20:18

de stal waar ik rij is van een man en een vrouw en die hebben een 2-ling(29 jaartjes jong) en de een rijd alle paardejes de ander is fysio mensen en dierten nl en belgie en die controleert 1 x per week alle paardjes en ik heb haar nog niet met hamers gezien zal het eens vragen Haha! Knipoog Haha!

ze doet voornamelijk magneetveld, laser, iets met piepjes en verder massages!!ook wedstrijdmasages voordat het paardje op westrijd gaat.

maar ze heeft ook een paard gehad die had via zadel foute rug en daar is nu niks meer mee.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

fysiotherapeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 21:21

ik heb wel vaker de fysio bij mn paardje gehad en ben er heel tevreden over.

en bij mij doet ie het wel met een hamer, idd met een rubberen, maar hij tikt daar niet bloot mee op het lijf maar met een stuk (vlak) gum eronder.
eerst kijkt hij waar het vastzit enzo en dan legt hij het stuk gum erop en dan tikt hij met de hamer erop.

dan ff wat rustiger aandoen, 1 dagje niet rijden ofzo (ligt aan hoe zwaar de behandeling was) en dan rustig aan weer beginnen.

het bevalt mij echt wel goed hoor, kheb er eigenlijk nog nooit wat negatiefs over gehoord, alleen sommige mensen staan er niet open tegen over en 'geloven' er niet zo in, moeten zij weten, ik merk het verschil wel!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

fysiotherapeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 22:43

Chrystal-gek schreef:
en bij mij doet ie het wel met een
hamer
, idd met een rubberen, maar hij tikt daar niet bloot mee op het lijf maar met een stuk (vlak) gum eronder.
eerst kijkt hij waar het vastzit enzo en dan legt hij het stuk gum erop en dan tikt hij met de hamer erop.


Zie je nou wel... ik ben niet gek hoor! Haha!

Dat stuk gum had ik niet gezien bij de man in kwestie... misschien lag dat er wel onder! Maar gewoon die mep met de hamer zag ik persoonlijk niet zo zitten. Ieder zijn methode!!!

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 11:29

ik ben een keer op advies van andere naar een fysio geweest en die deed het idd met een rubber hamer een hield ze tegen de werfel aan en met de de ander sloeg ze op de hamer mn paard werd daarbij helemaal verdoofd en ik vond het vreselijk mijn paard is er niets beter op geworden Frusty


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 13:03

Een fysio gebruikt een hamer om de wervels weer terug op hun plek te zetten. Dat kan ook door mobilisatie van de omliggende spieren, maar manipulatie met een hamer werkt sneller en preciezer.
Het hangt dus maar net van de klachten van het paard af, welke methode wordt gekozen. Als je paard vastzittende spieren heeft, dan hebben hamers geen zin, dan is je paard meer gebaat bij goede massage en oefeningen.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 17:14

Ik heb hele goede ervaringen met Guy !
Sando heeft heel erg last gehad van zijn rug, zoo erg dat hij bijna niet meer wilde lopen. Na ongeveer 8 behandelingen (prijzig), massages en magnetische velden en prikkelingen... Liep hij weer goed. De laatste 2 afspraken waren met hem, dat ik moest rijden en hij zou mij helpen, om Sando zijn rug zo min mogelijk te belasten...
hij heeft super geholpen !

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 17:39

Heb hele goede ervaringen met geluidsgolven. En de man met de hamer ben ik nog niet tegen gekomen *LOL*

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker, Blijgeestig, Maaraatje en 125 bezoekers