Het karakter van dravers (Salty).

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Het karakter van dravers (Salty).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-01 21:41

Vandaag viel het me weer voor de zoveelste keer op, waarom ik voor Salty gevallen ben.
Ze is gewoon zooo lief Lovers en tja....ook lekker snel Pling ....en eigenwijs.
Ik begin de mensen die dravers 'verafschuwen' alleen maar meer te haten.
Oke, het is wel waar dat sommige dravers "kapotgereden" zullen zijn, maar toch blijven er nog genoeg gezonde, heeele lieve dravers over die het toch ook verdienen om een goed baasje te krijgen.

dravergroetjes, Mirjam
[/i]

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 22:01

zo mag ik het horen,ben zelf ook draver freak!!

*Mounty*
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 22:01

vindt ik ook!!!
Lachen
dravers zijn ook cool

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 22:41

Ha, helemaal mee eens. nix kapotgereden, gewoon lekker pittig met karakter!!!!

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 22:53

hahah ben ik het ook mee eens hoor bij ons op stal staan er 2 hele leuke en liefe dravers!!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 04:00

Met Salty hoeven jullie in elk geval geen medelijden te hebben... die heeft het best wel goed getroffen met haar nieuwe baasje Knipoog

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 12:21

Mijn buurvrouw heeft ook een draver en dat is ook echt een schat van een beest!

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 12:22

ik ken hele lieve dravers, nix mis mee!! Lovers

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 13:53

Volgens mij is er helemaal niets mis met dravers Haha!
Ik ken een heleboel superlieve dravers, natuurlijk zitten er ook wel draken tussen maar die zijn meestal zo gemaakt.
Ik heb nu een halve draver en dat bevalt me perfect! Hij heeft het geweldige karakter van een draver(is alleen een beetje drammerig) en het springvermogen van zijn vader(springpaard). Hij heeft een superruime draf en kan geweldig galloperen. Wat wil je nog meer...Lovers

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-01 15:01

Gelukkig zijn jullie het met me eens. Helaas krijg ik nog wel eens negatieve reacties. Als mensen vragen wat voor een paard ik heb en ze horen dat het een draver is, hoor ik maar al te vaak de bekende vooroordelen Huilen ....
Het is wel bekend dat dravers ook goede springers zijn, maar dat is dan ook het enige voordeel dat mensen kunnen bedenken Boos!
Natuurlijk laat ik die opmerkingen zo veel mogelijk links liggen, maar ja....

Groetjes, Mirjam

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 15:51

gewoon niks van aantrekken hoor!!!
ze zijn super!!!hier is mijn dravertje


Afbeelding

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 17:22

Idd, met Mirjam heeft Salty t mega goed getroffen!
Maarre, ik vind dravertjes ook Lovers , maar mn Concorde is t allerliefst! Clown

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

LIEF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 22:37

Dravers zijn een van de liefste paarden die ik ken. Ik heb heel veel dravers verzorgt op duindigt en het zijn super-paarden. Wegens tijdgebrek kom ik daar niet meer, maar mijn lievelingspaardje is nog steeds een draver van daar, ook al is hij nu verkocht. MANZANO STAR I love you Lovers En natuurlijk is mijn verzorpaardje net zo lief. DAVID I LOVE YOU 2 Lovers Maar dat is een KWPN-er. Mensen gooi alle vooroordelen overboord en leer ze eerst eens echt kennen, voor je je oordeel al weer klaar hebt. Groetjes........

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 22:59

Op zich is er niks mis met dravers. Alleen snappen sommige eigenaren niet hoe sommige dingen werken.
Heb een draver gekend die kon Tölten. Hij mocht dat niet, omdat de eigenaar niet wist wat ermee te doen en ook geen zin had om zich erin te verdiepen. Dit ondanks dat ik haar diverse keren heb aangeboden te helpen. Doodzonde.
Gewoon de gebruiksaanwijzing goed doorlezen *LOL* *LOL* alvorens eraan te beginnen.
In Wales vorig jaar een draver gereden, dat beest was zo braaf, ik reed daar met een los teugeltje op, tot verbazing van de eigenaar. Die had niet gedacht dat ie zo braaf was.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 00:14

ONZINNNNN

Mijn tante heeft een draver en daar rijdt ik ook weleens op, harstikke braaf paardje, alleen moeilijk in galop te krijgen, maar dat is alles...

Ook heb ik een draver gereden maar op die werd toch alleen maar gereden. Maar die was niet te houden.

Op de stal bij 1 van mijn verzorgpony's staat een draver die schijnt het super goed te doen voor de sulky (is meer draverij, is zo'n speciale drafbaan en er staan meer dravers). Die willen ze dus niet inrijden, ze zijn bang dat hij dan verpest word.

Ook ken ik een meisje die dressuur reedt met een draver, ging ook prima.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 00:26

Helemaal niks mis met dravers! Na eerst dressuur gereden te hebben en gesprongen ben ik terecht gekomen in de drafsport en wil NOOIT meer wat anders!

idd Er zijn veel kapotgereden dravers, maar dat denk je van die goede KWPN'ers die op hun 5e al Z lopen? Die zijn ook aardig kapot gereden hoor! Dus dat gebeurt werkelijk in elke tak van de paardensport!

Mijn ervaring met dravers is eigenlijk alleen maar positief! Ze zijn heel lief en zijn vreselijk veel gewend! Ik heb nu zelf Kaptein Crown, een 8 jarige draversruin en die mankeert ook niks!
Hij is zelfs makkelijker met rijden en aanspannen dan die kleine Shetmadam van mij!

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 19:48

Mijn bijrijpaard, domenic, is ook een draver en op stal issie meestal heel sjaggie. maar zodra hij zijn stal uit is is ie lief en met rijden ook super!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 20:19

bij Jeltje en Mathilda staat sinds gister ent het ranpaardje Watermeel op stal, hij/zij heeft ongeluk gehad, is zo'n lief beestje

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-01 01:01

Dank je wel Lieke en Bertus Bloos, ik wil ook graag dat mijn paardje gelukkig is Haha!
En, ik word zelf alleen maar gelukkiger door al deze positieve reacties!
Thnx!

Groetjes, Mirjam

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 16:53

Ik heb ook een draver (een Rus) en dat is echt een geweldig paard!
Superlief in de omgang en kinderen vindt hij echt het einde!
Galopperen gaat ook steeds beter!
Ik kreeg (en soms nog steeds) negatieve reacties over dravers, maar die mensen hebben vast zelf nog nooit op een draver gereden!!

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 16:54

Ik heb ook een draver (een Rus) en dat is echt een geweldig paard!
Superlief in de omgang en kinderen vindt hij echt het einde!
Galopperen gaat ook steeds beter!
Ik kreeg (en soms nog steeds) negatieve reacties over dravers, maar die mensen hebben vast zelf nog nooit op een draver gereden!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 13:01

Dag Binar, komen we elkaar hier weer tegen.
Ja, ik heb ook een draver gehad, een amerikaanse draver van vaders kant en van moeders kant een buitenzorgje.

Mooi beestje om te zien, heel mooi sjiek koppie. Het is dat ze wat mankeerde, anders had ze best aardig kunnen lopen, het ging steeds beter. Maar nee, ze heeft niet de bewegingen die een dressuurgefokt paard heeft. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er nu niet meer voor zou kiezen, maar het is maar net wat je wilt met je paardje. Wil je echt serieus dressuurwedstrijden gaan rijden, dan is een draver nu eenmaal niet het best gekozen ras.
Uiteraard zullen er zat uitzonderingen zijn van dravers die Z rijden, maar dat heb je met fjorden ofzo ook.

En ja, ze mankeerde wat, dit was wel een verrot gereden draver waarschijnlijk. Allemaal van die vage klachten. Ze blijven niet voor niets niet op de baan lopen hoor denk ik dan. Die van mij was ook niet snel genoeg dus dat scheelt..........grinnik

maar nee hoor, ik heb dus niets tegen een draver, maar hoe zou ik ook kunnen, ik had er zelf een..................hahaha. Lachen