ik kan dat toch wel vragen van een verzorgster?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sophietje

Berichten: 76
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: vlakbij Amsterdam

ik kan dat toch wel vragen van een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-01 11:34

Ik ben dus op zoek naar een leuke verzorgster voor Niqua, en heb dat veel mensen laten weten en ook best veel reacties gehad *ook op bokt hier* en iedereen is hartsikke enthousiast als ze horen wat allemaal kan en mag *uiteraard wel regels!* enzo, dan vragen ze me wat ze maandelijks moeten betalen, zeg ik NIX alleen ik verwacht wel hulp enzo *dus niet alleen rijden op Niqua maar ook een keer voeren, uit de weides halen (heb nou 14 ponies op stal staan dus werk zat)..*
En dan zijn ze meteen stil!

Is dat dan zo gek dat ik dat vraag?
Ze mogen met Niqua veel doen! Is hier een binnenbak, buitenbak (en allen voor eigen gebruik dus meestal alleen of met zijn 2e in de bak!) je kunt hier alles binnen doen (slecht weer) en als ze vertrouwd zijn (de eerste maand dus nog niet) gaan we rustig een keer naar buiten met zijn 2e (als het klikt tussen ons) en met Niqua op wedstrijd... Iedere avond (doordeweeks) komt een vriendin van me op stal en die geeft op hoog niveau les (dus als je wilt gratis 5x per week les!) geeft en Niqua is een paardje dat graag voor je loopt, en ik heb haar naar Z1 gereden, dus ze kent al veel!
Ik hoef er geen geld voor maar verwacht een beetje hulp (voeren, mesten, uit de weide halen...) gewoon kleine klusjes, is dat dan zo onterecht om dat er tegen over te zetten?
Ik hoor ook van mensen die dat doen en die vragen F200 per maand en dan heb je nog geen les enzo!

Is dit dan zo raar gevraagt?
Jullie mening?

*sorry voor het lange verhaal*


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 11:38

ik vind t helemaal niet raar dat je dat vraagt. ik vind het zelfs wel logisch. ze mogen best wat voor je terugdoen als zij op Niqua rijden en les krijgen enzo. ik bedoel, hoeveel moeite is het nou om even de paarden te voeren? en uit de wei halen is ook geen ramp IMO. jammer dat sommige mensen daar anders over denken

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 11:54

Ik vind het belachelijk als ze zo reagereren!!! Ze moeten blij zijn dat ze gratis op een pony mogen rijden! En dan ook met zo veel luxe.
Als je nagaat hoeveel een manegeles kost, ongeveer 20,- , vergeleken met elke dag ( of iets minder vaak) gratis op een pony rijden, dan mogen ze jou wel eeuwig dankbaar zijn! ( dat zou ik iig wel zijn!) en dan zou het de normaalste zaak ter wereld zijn er iets voor terug te doen. Ze verdienen het gewoon niet, om er op te rijden, als ze er niks voor terug willen doen.

Als je in Enschede woonde, had ik zo een hoop meisjes voor je, die wel wouden helpen. (graag zelfs!)

Veel succes met verder zoeken naar een verzorger!

Marije

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 11:58

Ik vind dat jij absoluut niet te veel gevraagd hoor!

De meeste verzorg(st)ers zijn toch meiden/jongens die geen eigen pony krijgen c.q. kunnen betalen (of geen tijd hebben 7 dagen in de week). Als je dan gratis een pony kunt rijden (met idd de luxe erbij die jij hebt) vind ik het niet raar dat ze ook mesten, voeren, e.d.!

Mijn verzorgster helpt mij ook met voeren en mesten, ook wel eens als ik er niet ben.....Zelfs dat vindt ze leuk om te doen, als het maar met paarden te maken heeft!! Ze rijdt natuurlijk ook.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 12:03

Een goede en toegeweide verzorger is heel erg moeilijk te vinden. Wanneer de verzorgers al afhaken wanneer ze horen dat er ook een stukje verzorging bij komt kijken kun je daaruit meteen afleiden hoe graag ze het willen. Een verzorger moet het paard of pony net zo behandelen als of het een eigen paard is. Waneer je een eigen paard heb komt daar ook een heel groot deel verzorging bij, naast een financiele last.
Succes er mee


sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 12:08

Ik heb een heel lief paard, maar echt met een gebruiks aanwijzing. Daarom heb ik na een jaar zoeken ook nog steeds geen goeie verzorgster gevonden. Frusty Ook hebben wij geen binnenbak, en moet er zelf uitgemest worden.Ook worden de taken zoals het voeren en vegen( gelukkig hebben wij maar n klein stalletje) verdeeld waarvan de verzorg(st)er een paar op zich zou moeten nemen.
Daarom KAN ik gewoon geen geld ervoor vragen! haha.
Ik kan best begrijpen dat je een goeie verzorg(st)er wil hebben voor je paardje, maar het zou me ook nix verbazen als je er geld voor zou vragen. Dat gebeurt nl. zo veel.


xx kelly

Sophietje

Berichten: 76
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: vlakbij Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-01 12:09

tja blijkbaar gaat het ze alleen om het rijden!
Maar kijk ik heb nou een stuk land te huur, staan al me paardjes en een paar ponies van vriendinnen enzo, en 1 vriendin mog nou een half jaar niet rijden met haar knie en haar paardje staat nou bij mij, ik rijd hem voor haar enzo, maar ze komt toch gewoon iedere dag kijken en dan geeft ze me vaak les, en daar heb je veel aan, ze doet het graag en ik denk dat een GOEDE verzorgster er ook blij mee zou zijn!

Ik zeg verzorgster en geen bijrijdster,.. (mag ook verzorger zijn hoor!)
Dus ik verwacht ook verzorging (dus ook poetsen voor het rijden enzo! ERG belangrijk detail)

Maargoed blijkbaar is dat erg moeilijk zoeken, terwijl ik reacties van uti alle hoeken van het land krijg dat ze balen dat het zo ver weg is!
en hier... NIKS te vinden!
Frusty

Maar we zoeken rustig verder, Niqua staat nou echt niet stil hoor
Haha!

Sophietje

Berichten: 76
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: vlakbij Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-01 12:14

Slomotion voor de duidelijkheid:
- er is een binnebak, buitenbak stapmolen en paddock (buitenrijbak die we alleen gebruiken voor los gooien)...
- wasplaats poetsplaats enzo, allemaal binnen
- eventueel alle doordeweekse dagen savonds les (gewoon op stal)
- er staan nou 14 paarden/ponies en dat zullen er meer worden dus misschien in het weekend meerdere ponies verzorgen en berijden

Er is alles, egwoon luxe...
En als je kijkt bij een gewone pensionstalling wat ze dan vragen voor bijrijdsters: F200 (of meer)
En ik vraag er geen geld voor, maar wat hulp...
En das blijkbaar tr veel

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 12:43

Nou ik vind het helemaal niet raar dat je dat vraagt hoor
Als ze zoveel met die pony mogen doen dan kunnen ze best nog wel andere klussen doen
Uitmesten kunnen ze dan ook makkelijk

Ik heb ook verzorgpony`s en we hebben geeen binnenbak maar ik mag er alles mee doen en in ruil daar voor ga ik ( zonder dat ze het vragen) ga ik de stallen uitmesten, spinnenwebben weg halen, tuig invetten, de wei uitmesten, paarden naar buiten en naar binnen halen, en ik knip ze allemaal ( ja fjorden hè? Haha! ) Dus de eigenaar hoeft zelf alleen maar te voeren.
Die man rijd er mee voor de kar en ik rij ze dan.
En als dank dat ik weer al die klusjes doe mag ik eens per jaar naar het bos of strand!!
Dat vind ik dat wel een mooie deal dus ik vind het echt niet raar dat je zoiets vraagt

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 12:45

Nou ja belachelijk dat ze zo reageren.
Ik vind het prachtig om paarden te voeren of uit de wei te halen, dat hoort er toch ook bij?

Zelf verzorgde ik Iwan, moest ik stal uitmesten, voerklaarzetten en hooi klaarhangen, ik vind het niet erg om te doen.

Stom dat ze zo reageren!

Ik zou Niqua wel willen verzorgen (maar volgens mij woon je ver weg Lachen )
Ik zou het juist super vinden!

sommige mensen...

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 12:54

ik vind het wel raar dat sommige mensen zo reageren. jee ik vind het echt luxe, hoor als je iedere dag evt binnen kunt rijden! en dan ook nog gratis les van iemand op zo'n hoog niveau.
Als mensen er geen zin in hebben om met 14 andere paarden mee willen te helpen, dan vind ik dat ze ook geen gewone verzorgpony willen.
Als je echt van paarden houd zou dat toch geen probleem zijn?
Verward

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 13:12

Oei, dan heb ik echt geluk gehad!
Joslover verzorgt Fleurtje, en die kan ze dus niet eens rijden! Ze mest altijd netjes uit als ze er is, loopt met Fleur, koopt zelfs spulletjes! Lachen

Ze zijn dus wel te vinden, maar je moet wel enorm geluk hebben..

(trouwens, dit is wel een mooie plek om Remi (joslover) te bedanken Knipoog )

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 13:20

Zoals al gezegd, kun je daaruit wel opmerken 'hoe graag ze het willen'
blijkbaar willen ze gratis rijden en geen lasten ofzo...
beetje verkeerde instelling lijkt me!

Toen ik een jaar of 17 was heb ik een aantal sportspony's verzorgt en bijgereden onder het zadel, met nog wat andere meiden.
Dat hield in dat we (meestal met zijn 2-en maar ik ben weleens alleen bezig geweest, was niet de bedoeling...) 8 ponyboxen uit gingen mesten,
en half pak zaagsel erin gooiden, soms ook de trailer gevuld met zaagselbalen uitlaadden, daarna de pony's verzorgden, hooi in een teil nat maakten, plein aanvegen....kippen/duivenstront uit de waterbakken halen.
Daarna per persoon 1 (of als je alleen was mogelijkheid om er 2 te rijden) pony rijden, moest je langs de polder naar een binnenbak toe rijden, alleen in de zomer kon er dan in het weiland gereden worden.
Ook hebben we met z'n 3-en het tuig voor het span en het reservetuig mogen schoonmaken en invetten....middag klus (4-span).

Daar fietste ik 4x per week 45 minuten voor heen en 45 minuten terug.
We betaalden er niet voor en werden niet betaald.
Toch ben ik er altijd met plezier heen gegaan, en als ik dan in mijn eentje was en gewoon te bek af was (vanwege stalwerk doen in combinatie met fietsen door wester-stormwind Lachen ) dan ging dat voor het rijden.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 14:49

Sorry, maar ik zou niet liever wensen.
Een pony waar je voor mag zorgen, rijden, wedstrijden doen, voeren, uitmesten, gratis les en dat allemaal zonder er iets voor te betalen???
Dat is gewoon beter dan een eigen paard *LOL*
Ik moet mijn paard betalen, voer, gerief, onderhoud, heb geen binnenpiste, buitenpiste is een kwartier rijden van hier, lessen betaal je natuurlijk ook, al de verantwoordelijkheid...
Nee, echt, niet twijfelen, zoals jij het doet is het zeker goed Lachen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 15:23

Tja, ik ben dan wel fel tegen betalen voor om bij te rijden maar dat je wat doet vind ik gewoon doodnormaal.

Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 16:25

Dat probleem heb ik ook gehad. Het paard waar ik een verzorger voor zocht kon nog niet veel en een binnenbak hebben we hier ook niet maar er is wel de mogelijkheid om vlakbij van een binnenbak gebruik te maken. Ik had bedacht dat het een goede ruil zou zijn. De verzorger had een paard tot zijn/haar beschikking waar elke dag mee gereden kon worden. In ruil daarvoor verwachtte ik dat de paarden (5) en de andere dieren dan verzorgd zouden worden wanneer ik eens een dagje of weekendje weg wilde. Zo vaak komt dat niet eens voor dus echt een grote belasting was het niet. Maar het lukte niet en uiteindelijk heb ik het paard verkocht. Zelf had ik geen tijd voor hem. Ik heb er wel een paar gehad maar dat ging niet bepaald goed. Eén presteerde het om haar hele vriendenkring hier mee naartoe te nemen toen ik weg was en vervolgens de honden opgesloten te laten want anders vielen ze haar vriendjes aan. Gelukkig bood mijn buurvrouw toen redding want ze bleek de paarden niet eens te voeren Lips are sealed . Ze heeft zich nooit meer laten zien.

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 16:33

ik vindt het niet raar ofzo. met kelly kwam ik ook altijd terug om haar te voeren ook al hoefde dat niet van de eigenaar omdat ze zei dat ze het anders wel zelf deed! ik wou het gewoon! en wat is er mis mee met het uit de wei halen. k vondt het altijd best grappig met kelly want kelly's wei is ongv. 10 min. hard fietsen bij haar stal vandaan. nou, we deden er dus rustig een half uur over voordat we haar in de stal hadden hihi!

ps. waar staat dat paard??

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

lysie
Berichten: 1053
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 16:51

hee ik zou best voor dat paardje willen zorgen hoor maar waarschijnlijk sta ie niet bij mij in de buurt Huilen !!!waar staat ie eigenlijk?????

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 22:07

Helemaal niet gek hoor! Ik heb jaren paarden verzorgd die ik ook elke dag uit moest mesten en soms moest voeren, buiten en binnen zetten, en ik ging elk weekend mee als de eigenaar aangespannen ging rijden.
Ik mocht dan wel alles doen met die paarden, lessen, naar buiten, wdstrijden rijden. het waren eigenlijk een beetje je eigen paarden.

Doe ik nu trouwens nog steeds allemaal, alleen nu staat mijn eigen paard daar ook op stal Haha! .

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 22:15

als ik bij jou in de buurt zou wonen zou ik het wel weten!!
ik vind het wel raar dat ze dan terug krabelen...bij ons zijn er zeg maar teveel verzorgers(die dat willen dan)dus neemt iedereen genoegen met minder, misschien dat ze bij jullie veel verzorgers zoeken?>

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 22:20

ik heb trouwens een ponytje verzorgd waar ik helemaal niet op kon rijden(was iets van 80 cm hoog) en daar moest ik alles voor kopen en alles voor doen, die eigenaar was er nooit(elke dag 1 minuut om te kijken of ze nog leefden...) en ze stonden altijd buiten, dus ik door regen en wind met hem wandelen enzo...en het was een hengstje en strontvervelend, maar ja, ik had een verzorgpony...
ik denk dat er genoeg zijn die het willen hoor!misschien kun je op een manege in de buurt een advertentie hangen?

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 00:23

En wat wilden die kinders doen als ze ooit een eigen pony krijgen ? alleen een beetje rond hobbelen ofzo ?
Dat wat jij vraagt is echt maar heel weinig hoor, en dan al die dingen die ze mogen.
Ik verzorg nu voor het 5e jaar een stel shetlanders (ze waren een half jaar toen ik daar begon) en aangezien ik vrij lang ben wist ik van te voren dat ik er nooit op zou kunnen gaan rijden, dus dat werd de eerste 3 jaar alleen poetsen, weiland bij houden, voeren, wormspuiten en dierenarts bijhouden e.d, na dat 3 jaar braaf en met veel plezier gedaan te hebben maar eens op zoek naar een zadeltje en een hoofdstelletje met het geluk dat mijn buurmeisjes gek zijn van paarden dus die wilden maar wat graag af en toe komen helpen en rijden (en doen dat nu nog), toen is er ook een tuigje en een karretje bijgekomen, de eigenaar heeft van dit alles dus niets betaald he (nou kun je zeggen van jij bent gek, nee ben ik niet, wij mogen daar gewoon zo veel en hebben zo veel plezier gehad en nog steeds, en de regeling is er dat wij eerste keus hebben mochten de pony's ooit weggaan).
Maar goed sinds ik Amulet heb is hier natuurlijk minder tijd voor maar toch....die pony's blijf ik doen.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 08:55

jeej wat raar zeg!! zo was ik dus echt niet toen ik nog op verzorgpony's reed. Ik wou het liefste alles doen, want ik zag het echt als voorbereiding op het krijgen van een eigen paard.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 10:04

Sophietje waar woon je ergens?
Misschien dat je wel een goed iemand kan vinden als je eens op een manege in de omgeving een advertentie hangt?
Jongere meiden die op een manege rijden en een verzorgpaard zoeken zijn vaak al wat enthousiaster, gemotiveerder, dan meiden die een bijrijdpaard zoeken dat volpension staat, op een manege met kantine...
Nog wat sites om op te adverteren:
www.marktplaats.nl (is speciale afdeling voor verzorgers etc.)
www.horses.nl, op Plaza's klikken en daarna niet alleen bij advertenties maar ook op een forum je advertentie plaatsen!
www.hoefnet.nl Klik op hoefjes
Succes!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 13:16

Ik vindt het ronduit belachelijk dat ze er niks voor terug willen doen. Ik heb een tijd bij een handelaar geholpen met een stel vriendinnen en daar mestten we soms wel 20 stallen uit. Ook heb ik op de manege geholpen en daar was het niet eens zeker dat je mocht rijden. De dingen eromheen horen er juist bij en als "verzorgsters" meteen raar reageren is het duidelijk dat je niet met een echte paardengek te doen hebt, maar meer met een paardrijgek. Ik ben het helemaal eens met het idee van Dorine, hang een briefje op op plaatselijke maneges. Het is dus niet raar dat jij dat verwacht hoor en veel suc-6 met iemand zoeken die het er wel voor over heeft, jammer dat je niet in utrecht woont, dan had ik wel iemand geweten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Plus_en_Min en 103 bezoekers