Wat moet ik voeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-01 19:08

Vingers aflikken Rocky is een 17 jarige newforest en hij verricht matige arbeid

Hij heeft 5 hectare (!!) land tot zn beschikking. Vanaf deze week staat ie nog maar in 1 hectare. Omdat het gras nu erg eiwitrijk word, voert zn eigenaar hem niets meer bij.

Hij zei dat als ik hem bij wou voeren het okee was, maar hij doet het niet meer.

Er staat een hele grote bak met onderhoudsbrok. Vingers aflikken Hoeveel moet ik hem hiervan geven (1x per dag)

Wat zou ik hem hier bij kunnen geven (mix? haver?)

Vingers aflikken En ik wil hem graag lijnzaad geven. waar kun je dat kopen? Hoeveel kost dat? Hoelang moet het koken? Hoeveel kan ik geven?

Ik had al even uitgerekend

Hij heeft 6590 VEP nodig en 380 VREP
Verder ben ik niet gekomen

Kan please iemand mij helpen????



Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-01 08:29

Hoeveel gras staat er?
Als dit weiland kaal is gaat ie dan over naar een ander weiland vol in het gras?
Zijn de weilanden goed bemest etc. dus zijn het goede weilanden met goed gras en klaver of zit er ook onkruid tussen (brandnetels en zijn de mestplekken goed te zien door die andere planten(naam kwijt))
Indien je goed gras hebt met klaver en kruiden erbij hoef je niets tot niet veel bij te voeren.
Paarden bij Frans die niets tot matige arbeid verrichten krijgen in de zomer ook niets bij gevoerd.
Paarden waar stevig mee wordt gewerkt (en ook wedstrijden mee worden gereden)
krijgen wel wat bijgevoerd. als voorbeeld luuk alleen op de dagen dat ie werkt en dan krijgt 1.5 kilo muslie en brok weet niet precies hoeveel van wat.
Lodewijk werkt iets meer en krijgt ook in de wei dagelijks bij gevoerd dagen dat ie niet werkt een halfje muslie (met knoflook,foenegriek en wat appelazijn en op de dagen dat ie werkt krijgt ie hier een halfje sportbrok bij.
Uit goed gras halen de paarden ook erg veel energie
groetjes

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 16:05

Het ligt eraan hoeveel gras er in het weiland is. Veel gras--> geen hooi en weinig brokken ofzo bijvoeren.

Kaal weiland--> hooi (kuilgras) bijvoeren en wat brokken.

Als je matig arbeid doet, heeft je pony niet veel (of niets) nodig. Is je pony altijd erg sloom, dan kun je iets haver bijvoeren. Maar niet te veel. Eigenlijk heb ik het helemaal niet zo op haver, en zou ik het niet doen als je toch maar matige arbeid met hem verricht.

En nog ff een tip hoe je kan zien of je pony te dik of te dun is: Je mag de ribben niet zien, maar je moet ze wel kunnen voelen bij je pony als je er met een paar vingers overheen gaat.

En het is ook niet zo, dat een dikke pony gezonder is dan een iets te dunne pony. Helemaal niet zelfs! Iets te dun is beter voor je pony dan iets te dik!!!

LisaMS

Berichten: 780
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Arnhem

Re: Wat moet ik voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 20:30

carola heeft gelijk het licht eraan hoeveel gras er staat.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Wat moet ik voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 01:42

Na drie maanden heeft het weinig zin meer om op een topic te reageren, vandaar een slotje.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, ComscoreBot, Duran123, jaap_2005, Jorex, Lynn_Nikita, MarjanB, MRIIIS, othelloster en 110 bezoekers