Paard in rusthuis medisch laten nakijken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Paard in rusthuis medisch laten nakijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 10:42

Naar aanleiding van mijn topic [ITP] Dikke Bolivia in rusthuis met foto's van Boliva erin, reageerde iemand dat ze haar te dik vindt en dat dat slecht is voor haar gewrichten.

De veearts die langskomt bij eht rusthuis is erg tevreden over haar conditie, maar ik heb er zelf wel eens over nagedacht of ik haar één keer per jaar na zal laten kijken om te zien hoe het met haar artrose gaat.

Ik ben niet van plan om er weer wat mee te gaan doen, maar ik heb wel eens een horror verhaal gehoord van een paard wat uiteindelijk op de wei kreupel ging lopen en toen er foto's gemaakt werden toen bleken de benen van binnen echt helemaal kapot te zijn.

Wat zouden jullie doen? Ik ben geneigd om te zeggen zolang ze niet kreupel loopt, gewoon laten staan en niet door de molen halen (trailer, veearts, foto's etc).

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl



Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 11:45

Ik zou het mijn paard ook niet aandoen om hem ieder jaar door de medische molen te halen. Zolang het paard nergens last van heeft is het niet nodig. En wat als je weet dat het slechter wordt adhv de foto's ieder jaar, je kunt het niet genezen en medicijnen zijn er ook niet voor. Als ze echt pijn begint te krijgen is het vroeg genoeg om te zien wat de toestand van binnen is om evt. een beslissing te kunnen nemen om pijnstillers te geven of dat het genoeg is geweest.
En als de veearts regelmatig langskomt en een blik werpt op Bolivia, die ziet dan gauw genoeg of er wat aan de hand is.

Sprakeloos

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Groetje, YandexBot en 18 bezoekers