wie heeft er een paardje van 18 jaar of ouder en w

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

wie heeft er een paardje van 18 jaar of ouder en w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 10:35

ok het paste niet helemaal in het kopje dus dan hier de vraag .....

wie heeft er een paard van 18 jaar of ouder en wat doe je er nog mee ,
ik weet dat het veel verschilt per paard , maar ben heel nieuwschierig .
Ik ga zelf van de week bij een paardje kijken die al wat ouder is , en ik vroeg me dus af wat er nog mee gedaan word door anderen , het gaat voor mezelf vooral om het buitenrijden ., Maar ben gewoon heel nieuwschierig . wat anderen nog met een wat ouder paardje doen .


Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 10:43

Het hangt wel van je paard af, maar als hij 18 is kan je nog best gewoon met hem werken.

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 10:45

Tsjechisch warmbloed heb ik tot z'n 29ste (aangepast) gereden en
als ik zelf toch nog weer zou kunnen rijden, dan stap ik zo weer
op de IJslander van bijna 31 (vorige zomer nog gereden).

Het probleem met de oudjes vind ik dat jij wel rekening
met hun leeftijd wilt houden, maar dat ze dat zelf volstrekt anders
zien. Lachen Wat nou rustig stapritje? >;) We willen gewoon lekker
dollen, net als vroegah!! Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 11:03

Ik heb een pony van 23/24. Af en toe oefen ik een beetje vrijheidsdressuur met hem, maar vooral rijd ik buiten, dit zon 1 a 2x per week een uurtje. Af en toe ook in de bak maar ik heb het idee dat ie dit niet meer zo leuk vind, dus dat hoeft dan ook niet meer zo vaak. (Hij word natuurlijk ook wat stijver met oefeningen enzo). Ook spring ik nog wel eens een hindernisje met hem (zie profiel Haha! ).
Zolang hij het allemaal leuk vind, blijf ik dat ook doen. Ik heb het idee dat ie nog best wel geniet van de bosritten en het rijden.
En....rust roest.

Cemlys

Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 11:08

ik rijd er nu eentje van 17. maar is nog superfit en rij eigelijk nog vanalles, zowel dressuur als springen.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 11:22

Ik heb een arabje van 23. Ik rij er nu 5 keer in de week 15-30 minuten buiten.
Maar dat zegt nog niet zoveel hoor. Ik ken iemand die met een paard van 25 nog endurance reed.

[o]

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 11:25

Ik heb altijd op een paard gereden wat 15 april 30 (!) jaar geworden is... Echt een mega leeftijd en hij loopt nu nog steeds altijd zijn rondjes... Hij kan af en toe nog wel eens beginners eraf gooien. Echt leuk is dat. Het is moeilijk te zeggen. Sommige paarden van 18 die zijn al bejaard, maar sommige paarden van 30 denken dat ze nog in de bloei van hun leven zijn Knipoog

:){

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 11:31

die van mij is bijna 16.. is nog wel een broekie vergeleken bij 30ers Haha! maar toch..
wilde alleen ff zeggen dat ikmet hem binnekort nog knhs ga starten en ik nog steeds de l2 hoop te halen.. hij heeft jaren in de manege gelopen, als ik hem ineens minder er rustiger zou rijden dan zou die pas echt stijf worden..

als het beesie wat je wilt gaan zien dus voor de recreatie geschikt is.. dan lekker buitenritjes maken ja.. maar heeftie dressuur of weet ik veel wat gelopen op een wat hoger niveau dan kandie makkelijk nog op wedstrijd.. er zijn zoveel z2 paarden die op hun 16e als leerpaardje aangeboden worden.. die kunnen het nog.. alleen tis niet zo flitsend meer als een 7 jarige..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 11:52

mag een ezel ook?

mijn ezelhengst wordt vandaag 25 jaar!!!

wat doe ik ermee?
hij wordt nog 2 a 4 keer per week recreatief bereden(een half uur),af en toe een sprongetje,longeren of naast de fiets.ROMEO laat zelf zien per dag wat hij aankan en daar houd ik rekening mee.

en hij dekt nog steeds merries.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 12:12

wij hebben een pony van bijna 29, ze voelt zich nog helemaal jong, is vorig jaar kreupel geweest maar weer helemaal herstelt nog levendiger als van tevoren ze gooide mijn broertje d´r mar gelijk af door ineens t op een lopen te zetten.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 12:13

Evita wordt achter een half maandje 18. En daar rij ik nog gewoon als een jong paard mee, zelfs wedstrijden. Ze is nog in topconditie en kan zich soms als een 5-jarige onder het zadel gedragen Lachen .

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 12:22

ik heb er een die wordt dit jaar 18. en die van mij is nu net aan haar 3e jeugd begonnen Haha!
ze is net zo fit als een hoentje en leniger als menig jong paard.
het is maar net hoe er met het paard is omgesprongen, die van mij is rustig ingereden toen ze 3 was en we hebben dressuur gereden tot op z niveau (toen was ze 8) daarna overgestapt op western en tot een paar maand geleden (januari ongeveer) nog steeds wedstrijden met haar gereden. waarbij ik zelfs moest oppassen dat ik niet gelanceerd werd door madam omdat ze het zo leuk vond Bloos! net als die van katleentje denkt die van mij dat ze nog steeds 5 is
de enige reden dat ik haar niet meer meeneem naar wedstrijden is dat ik graag een veulen van haar wil, en de combi wedstrijden/ kinders krijgen bij haar niet werkt.

als je dus een leuk paard vind die toevallig wat ouder is maar nog wel fit zou ik er gewoon voor gaan, het is net wat kimmy zegt de ene is als 16 jarige al een oude sok en de ander van 30 is in de bloei van z'n leven.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 12:47

Mijn merrie is 18, wordt dit jaar gedekt en wordt nog recreatief gereden. Ze heeft wat slijtageproblemen in haar lijf, maar met het juiste voer en de juiste beweging gaat het allemaal prima. Ze is nog net zo pittig als vroeger, vooral op buitenritten.

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 16:30

bedankt voor jullie reactie's zo te lezen valt het dus best mee dat ze op die leeftijd al echt "oud"zijn
ik ga deze week bij een paardje kijken en als het wat is laat ik dat ook zeker wel even horen hier Lachen

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 16:35

Wij hebben een trekpaardhengst van 29 jaar. Met hem worden af en toe nog korte buitenritten gemaakt. Er wordt dan alleen met hem gestapt.
Hij vindt het erg leuk. Ook dekt hij nog onze eigen merries

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 16:38

Soraya is 19 en ze wordt nog gewoon gereden, ook gewoon lekker aan het werk (dressuur). Verder ook naar buiten toe, en idd wat Botervlieg zei:
"Wat nou rustig stapritje? >;) We willen gewoon lekker dollen, net als vroegah!! Haha!"

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:06

Apollon is nu rond de 22 en ik doe er alles nog mee. ~~}> het liefst crosst ze nog door het bos maar springen kan ze ook nog goed (max 1,20m) en een M1 proefje lukt ook nog goed . Dus niks pensioen gewoon plezier hebben! Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:45

Stuur eens een berichtje naar Tyrza. Haar Tolstoi is 18 en in de bloei van zijn leven.
Bonfire liep op zijn 17de OS en Rembrand liep op zijn 21ste nog OS.

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:05

met verona (19) maak ik rustige buitenritjes, beetje VD, los longeren, los gooien enz. ik rijd niet intensief of veel met haar, dat komt omdat ze een ernstige beenblessure heeft gehad en vroeger veel wedstrijden heeft gereden. ze is nog heel levendig en als het aan haar lag dan rende ze nog een uur in het bos rond, maar ja, te veel beweging met iemand op haar rug is slecht voor haar benen Verdrietig dus dat kan niet meer

met harold (17, in mei 18) rijd ik met gemak nog 1,5 uur buiten. het is een draver en hij heeft een hele goede conditie. hij stapt nog lekker door. hij heeft er ook nog plezier in en voelt zich 5, tenminste zo gedraagd hij zich vaak Tong uitsteken ik gooi hem ook vaak los en longeer hem, enz.

een paard op stal is 23 en die is ook nog heel fit, loopt zelfs nog wedstrijden. ken ook een pony van 34 die nog heel wat manege lesjes per dag loopt. persoonlijk vind ik dat wel zielig worden, maar zo lang het beestje nog aardig mee komt zal hij dit moeten blijven lopen.

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:29

Ik rij regelmatig een arabier van 25. Die kan je gerust 4 keer in de week meenemen op een lekkere buitenrit van een uurtje! Moe..? Echt niet, die wil alleen maar hard, hard, hard! En ze vind het hartstikke leuk! Als ik met de jonge paarden bezig (rijden in de bak) ben is ze helemaal verontwaardigd omdat ze niet mee mag doen.

Ik denk dat het verschilt per paard, de ene voelt zich nog kiplekker en de ander heeft toch iets meer last van ouderdomkwaaltjes. Je kunt in ieder geval nog een hoop doen met een wat ouder paard/pony!

Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:32

Wij hebben een pony van 29 op stal staan, met haar maken we af en toe een buitenritje en verder mag ze genieten van haar oude dag. Ook hebben we een 21 jarige fjord op stal staan. Zij loopt nog mee in lessen met kinderen en we maken veel buitenritjes met haar. Ze is nog heel fit en vind het super om te doen!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:51

mijn vriendin heef een pony van 20 jaar. Er zit 80% arabier in. Ze wordt nog iedere dag gereden dressuur. Zo fit als wat. Ze gaat er binnenkort buitenwedstrijden mee rijden
hier een foto er van
Afbeelding
Afbeelding

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:51

wij hebben een pony van 30+ en een pony van 20+ ze worden beiden nog een aantal keren per week gereden wn zoals iemand hier al opmerkte "rust roest! " dus lekker in conditie houden!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

snowylover
Berichten: 1880
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:57

Mijn merrietje is 21 en krijgt dit jaar voor het laatst een veulen maar ze word toch zeker 2 a 3 keer in de week buitengereden. Ook nog wel eens een rit van 3 uur. En idd niet lekker stappen maar nee joor heel hard crossen. *LOL*

Chanel: M1+6 / B+26 en L+2 / B+8
Als je geen fouten maakt, leer je niets nieuws

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:02

Mijn ouwetje is 19 jaar, niet echt oud, maar begint alop leeftijd te raken.

Het is ook maar net hoe oud het paard zich voelt, mijn paard (volbloed keer rijpaard) heeft bronchitus Verdrietig , dat is de reden dat ik geen wedstr. meer met hem rijdt, anders had dat nog heel best gekund,
buiten z'n longaandoening om is ie nog lenig ook Tong uitsteken

Nu rijd ik ong. 3 a 4 keer in de week en hij wordt gelongeerd, hij zou best vaker kunnen lopen en dat nu de dagen weer langer worden ook gebeuren, maar s'winters heb ik de mogelijkheden niet om vaker te rijden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, Duran123, fro, Hannanasjuh, Lynn_Nikita, MarjanB, TheNovelist en 110 bezoekers