alsof het al niet genoeg was...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

alsof het al niet genoeg was...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 16:21

Ben ik er ook nog eens twee keer door mijn knollie afgegooid
Naar aanleiding van mijn rugproblemen ( zie: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=224749 )

ben ik veel met Rock aan het oefenen en rijden... met de hoop dat hij wat lichter gaat worden en wat meer gaat toegeven.

Maar nee... meneer wilde opeens spontaan de hoefslag niet op, dus ik gaf hem eventjes een tikje op zijn gespierde bips ~~}> maar toen stond mijn knollie opeens op 2 i.p.v. 4 beentjes en draaide zich om. Dit had ik even niet verwacht en lag er dus naast.
Was wel erg verbaast want ik ben geloof ik de afgelopen 3 jaar niet meer van een paard gevallen, dus ik had niet meteen door wat er aan de hand was Bloos

Maarja... ik hem even op z'n punten gezet, zat net weer lekker in het zadel en wilde een volte maken... krijgt die het weer op z'n heupen en maakt een paar onwijze vreugde sprongen en bokken.
De eerste paar kon ik wel uitzitten maar toen z'n kop ook nog eens tussen z'n knieen verdween zat ik dus weer in het zand. Bloos!
Maar toen ik opstond sloeg meneer nog even na Scheve mond lekker handig. Gelukkig werd ik net niet geraakt maar ik heb hem weer even op z'n punten gezet en er weer opgeklommen.

De rest van het uur heeft die nog wel lopen kloten maar wel iets minder Tong uitsteken
Dus ik begin nu toch wel een beetje te twijfelen of chantjuh+turbo-fjord wel zo'n goede combi is... helemaal met mijn rugproblemen die ik nu heb Boos!
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 16-04-04 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 16:21

Paarden, zucht...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 16:22

zullen we een breiclubje oprichten?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 16:24

Ja, of we gaan een veiligere sport zoeken, zoals parachute-springen... Schijnheilig

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 16:24

hahaha lijkt me wel een goed idee... vertelde het verhaal net aan een vriendin van me, en kreeg meteen te horen: Ik had dat beest allang weggedaan Scheve mond ... lekker positief weer, helemaal nu ik al zo'n klote beslissing moet te nemen Tong uitsteken

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 16:31

maakt het er idd niet makkleijker op....
probeer nou eerst die manueel even, ik dacht namelijk ook al aan kappen met mijn knolletje...
fjordjes zijn vaak hard in de mond en het probleem is dat ze zo sterk zijn.
succes er mee
michelle

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 16:51

heb net even gebelt... maar mijn verzekering (particulier Scheve mond ) vergoed het natuurlijk weer niet Tong uitsteken maar ik heb toch een afspraak gemaakt voor maandag middag, want maandag ochtend kan ik de verwijskaart ophalen bij mijn huisarts (na veel gezeur want meneer wilde eerst niet eens een verwijskaart geven *sukkel* Haha! )

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:01

succes.. de eerste keer komt er heel veel op je af en ik was er een beetje beduust van..... maar ik ben nu klaar, al na 5 sessies ofzo

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 17:06

hehe ok dan weet ik dat alvast Lachen maarja denk niet dat ik erg onder de indruk zal zijn... lig de hele week al in allerlei soorten apparaten, en word er aan alle kanten aan mij gerekt en getrekt hahaha

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

melissa7
Berichten: 1249
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:22

wel vervelend zeg, je was zo enthousiast toen je paardje zou komen, je telde letterlijk de dagen af en dan gebeurt er dit. echt vervelend. kan best begrijpen dat dit een hele moeilijke situatie is. wist je niet van te voren hoe hij was voordat je hem kocht. misschien hebt ie het niet naar zijn zin daar, dat kan toch ook. maar goed ik wens je in iedergeval veel sterkte.

The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:27

he, hoppelijk word het een stuk beter, en veel sterkte met je rug Ach gut

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 17:29

dank je... wat jij zegt kan idd ook melissa, dat die het gewoon toch niet zo naar zijn zin heeft bij een 'strenge' ruiter.
Want als je hem namelijk heel veel zijn zin geeft tijdens het rijden wordt die vaak al een stuk makkelijker.
Maar het is nou eenmaal niet echt haalbaar om elke keer voor het rijden even 5 minuten de bak door te crossen met een chantjuh op je rug Tong uitsteken

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


melissa7
Berichten: 1249
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 08:40

nee precies dat is niet de bedoeling. ik heb in januari ook een pony gekocht voor mijn dochter en die bleek heel kindvriendelijk te zijn. toen ik haar eenmaal had wou ie je er alleen maar vanaf gooien, dat deed ie bij iedereen. ze stond ook altijd in een hoekje in de paddock. dus is toen teruggegaan want wou niet het risico lopen dat mijn dochter dalijk echt een ongeluk zou krijgen. maar heb nu geen eigen paard, ik wacht daar nog even mee totdat mijn dochter wel lekker kan rijden. maar denk gewoon goed na wat je wilt want dit is natuurlijk ook niet lekker rijden.

The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 09:44

idd... en het erge (of als je het anders bekijkt juist een meevaller...) is dat ik het voorheen nooit heb gehad met rijden.
En ik heb echt altijd op hele pittige paarden gereden en ben er ook vaak genoeg afgegooid Bloos!
Maar toen had ik nergens last van.
Heb van de week ook op een ex/verzorg paard van mij een buitenritje gemaakt... en ondanks wat gekke bokkesprongen had ik niet half zoveel last van mijn rug. Verward

Èn ik zit nu ook op het punt dat ik het niet eerlijk vind tegenover Rock.
Want door mijn rugprobleem rijdt hij nu steeds minder buiten terwijl dat met een ruiter zonder mankementen wel zou kunnen. En het buitenrijden is gewoon iets wat hij het leukste vind... ok samen met springen dan Tong uitsteken
Want hij is buiten gewoon super lief, nergens bang van...
Maar hij wil het liefste wel het hele traject afleggen is een turbo-tempo Haha!
En als je hem dan in gaat houden gooit die z'n fjorden-power ( *LOL* ) in de strijdt.

Normaal gesproken had ik dit ook geen probleem gevonden, want ik vind paarden die pittig zijn altijd al veel leuker dan van die suffertjes waar je niks mee beleefd Knipoog Maar die druk kan mijn rug op een of andere manier gewoon niet aan

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers