Jaar naar Denemarken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Jaar naar Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 20:43

Had al eerder een soortgelijke vraag gesteld, maar nu ben ik weer paar stapjes verder Clown
Goed, ik stop dus dit jaar met mijn studie en ik wil een jaar naar 't buitenland. Ik heb nu dus Denemarken gekozen (weloverwogen keuze hoor) en eventueel, als dat niet doorgaat; Finland.
Het is alleen nog al lastig om zo'n organisatie te vinden. Als je een universitaire opleiding doet is het no problemo. Maar dat doe ik dus niet Scheve mond
Ik dacht dus nu, misschien kan ik ook wel gewoon zelf naar Denemarken gaan en daar cursussen volgen en eventueel, als dat mogelijk is, een (bij)baantje. Of liever, naar school daar. Gewoon basisdingen, niet een specifieke beroeps opleiding. Is denk ik nog goedkoper ook. Maarja niet zo strak georganiseerd. Wil in ieder geval niet als au-pair. :sucks:
Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet wat ik het beste kan doen?

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:47

kijk eens op de site van wfu of zoiets, een vriendin van mij is vorig jaar een jaar naar amerika geweest met die organisatie, ze heeft een jaar high-school gedaan, gelijk nadat ze van de mavo afkwam. Ik neem aan dat je zoiets wil? ze bemiddelen namelijk ook met andere landen en niet alleen amerika

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 21:07

auk schreef:
kijk eens op de site van wfu of zoiets, een vriendin van mij is vorig jaar een jaar naar amerika geweest met die organisatie, ze heeft een jaar high-school gedaan, gelijk nadat ze van de mavo afkwam. Ik neem aan dat je zoiets wil? ze bemiddelen namelijk ook met andere landen en niet alleen amerika

Hmm, High school valt af, ben ik te oud voor. Dan zijn er collegeprogramma's maar dat kan ik niet doen met mijn opleiding geloof ik. Prijzig programma trouwens. 4,500 euro voor een jaar. En dan te bedenken dat je geeneens collegegeld daar hoeft te betalen. Vraag me af waar dat geld heengaat. Nouja toch maar eens kijken nog. Lachen

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:58

Je kan ook vrijwilligerswerk gaan doen in sommige landen... Maar ik vrees dat Denemarken er niet bij is...
Misschien kan je proberen om mensen te zoeken van jouw leeftijd in die omgeving (via penpal sites ofzo) dan vragen of zij iemand weten die je tegen vergoeding een jaar in huis wil nemen en ook school en dergelijke wil regelen. Er zullen waarschijnlijk wel mensen bestaan die dat zien zitten...
Moet ik anders eens vragen aan mijn pennevriendin uit Denemarken?

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 09:28

Vrijwilligerswerk, eh nee, tak. DK zit er wel bij trouwens. Mag je in een klooster of kringloopwinkel werken.
Ik ga liever naar school en eventueel en (bij)baantje, sinds Denemarken behoorlijk duur is Scheve mond
Je hoeft niet te vragen aan je penvriendin hoor Knipoog Ik ga alleen bij mensen in huis als het via een organisatie is en dus eigenlijk niet anders kan, anders zoek ik liever iets voor mezelf, ben wel gesteld op privacy Lachen Bedankt toch!

ponyjongen
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:45

Hoi!
Stuur eens een mailtje naar mijn broer, die woont in Kopenhagen, die kan je vast meer vertellen.
Als je mij even prive mailt, dan geef ik zijn mailadres.
Groetjes Haha!