Heeft ruin nog 'sperma'?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Heeft ruin nog 'sperma'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 19:56

Fedde is weer de dekhengst aan het uithangen (hij heeft 'het' jaren niet gedaan) terwijl hij 9 jaar geleden al gecastreerd is. Hij bleek tijdens de castratie klophengst te zijn, dus hebben ze hem halverwege naar de kliniek gebracht en daar is dus de 2e bal weggehaald.
Hij is pas na een paar maanden met merries in de wei gekomen, maar dekte toen meteen al (zelfs de Shetlander). Toen hebben we hem apart gezet en zo gehouden en sinds vorig voorjaar loopt hij weer samen met merries. Hij reageerde absoluut niet wanneer deze hengstig waren, maar doet dat nu dus wel weer. Hij dekte de KWPN merrie vanmiddag en mijn moeder dacht toen hij eraf sprong 'sperma' te zien. Zou het gewoon vocht kunnen zijn geweest of is er toch iets misgegaan met het castreren?

Don't dream your life, live your dreams!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:02

Het kan in ieder geval geen sperma meer zijn.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:08

als het goed is kan het niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:10

ja, alleen geen zaad meer.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 22:43

runningkawa schreef:
ja, alleen geen zaad meer.


Het was ons de vorige keren nooit opgevallen, vandaar dat we gingen twijfelen.
Dat castreren ging allemaal een beetje vaag.

Don't dream your life, live your dreams!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:49

Mijn vorige paardje dekte ook, was ook een ruin en die loosde ook om het zo maar even te zeggen Haha! Dus het is idd mogelijk Knipoog

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:51

Dat is volgens mij gewoon het 'voorvocht'

(vies woord, blegh!)

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:54

Ik dacht dat dat helemaal niet meer kon als ze gecastreerd waren.
Nouja weer wat geleerd Haha!

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 00:04

Mijn ruintje heeft precies hetzelfde.
Zal wel voovocht zijn, hij is in iedergeval niet meer vruchtbaar.
Tenminste als de castratie goed is uitgevoerd dan.

Nieuw profiel! Eindelijk

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 00:22

lesje biologie? Haha!
Tijdens de zaadlozing voegt het zaad zich bij een 'lading' vocht, komt geloof ik uit de prostaat. Zodat een en ander lekker kan zwemmen, zeg maar. Bij een ruin komt dat zaad er niet meer bij, maar dat zwemvocht is er nog steeds.


Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 08:25

En waar wordt dat zwemvocht dan aangemaakt en bewaard?

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 09:00

ArwenLune schreef:
'lading' vocht, komt geloof ik uit de prostaat.


Knipoog

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 10:02

krijgt je ruin nog een echte erectie (vergelijkbaar met dat van een dekhengst?)
alleen als dat het geval is zou ik me zorgen maken, want een echte erectie (moet je eerst ff bij een dekhengst zien) is niet meer mogenlijk na een castratie, enven als zaad.

Ik zou me niet te snel zorgen gaan maken! (anders krijg je toch lekker een veulentje Tong uitsteken )

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 10:11

een ruin heeft echt wel een erectie en een kwakje, alleen er zit geen zaad meer in.....
mijn ruinen hebben trouwens ook geen merries meer besprongen, ik weet niet hoe dat bij jullie ruinen zit....

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 10:14

Mijn ruin klimt vrij regelmatig op de twee merries die bij ons staan..

Hij vind het geloof ik wel leuk, kan me alleen niet voorstellen dat het goed is voor de merries..

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 10:22

gabyfedde schreef:
Hij bleek tijdens de castratie klophengst te zijn, dus hebben ze hem halverwege naar de kliniek gebracht en daar is dus de 2e bal weggehaald.


dat is idd vaag.. je zou denken dat een dierenarts kan zien of een bal al dan niet ingedaald is, maargoed..

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 12:26

Tallie1979"]
Mijn ruin klimt vrij regelmatig op de twee merries die bij ons staan..

Hij vind het geloof ik wel leuk, kan me alleen niet voorstellen dat het goed is voor de merries..
[/quote]
Zolang jij de hygiëne van je ruin een beetje in de gaten houdt zoals je dat ook bij jezelf doet, is er niks aan de hand; zeker niet als je ruin een beetje galant is en het netjes en rustig doet.
[quote="klaasfeuth schreef:
Krijgt je ruin nog een echte erectie (vergelijkbaar met dat van een dekhengst?)
alleen als dat het geval is zou ik me zorgen maken, want een echte erectie (moet je eerst ff bij een dekhengst zien) is niet meer mogenlijk na een castratie, evenals als zaad.

Wat is het verschil dan? En waarom zou het niet meer mogelijk zijn?
Ik heb zowel erecties van hengsten als van ruinen gezien en ik kan niet zeggen dat ik verschil kon ontdekken. Verward

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 12:39

ikke schreef:
Zolang jij de hygiëne van je ruin een beetje in de gaten houdt zoals je dat ook bij jezelf doet, is er niks aan de hand; zeker niet als je ruin een beetje galant is en het netjes en rustig doet.

Persoonlijk zou ik er niet blij mee zijn als mijn merrie steeds wordt besprongen door een ruin. Ik weet dat heel veel mensen zoiets hebben van "tis de natuur" maar daar ben ik het niet mee eens. Normaal gesproken wordt een merrie hengstig, wordt ze gedekt en is ze daarna drachtig, waarna de hengst op niet te misverstane wijze op afstand wordt gehouden. Met een ruin krijgt een merrie het hele seizoen dat gewicht op haar achterhand en rug en dat "geduw" en gerotzooi van achter. Bovendien is een ruin op zich al geen natuurlijk verschijnsel te noemen Haha! .

Gelukkig heb ik het ze nog nooit zien doen, maar als ik 1 van de ruintjes in de groep van mijn merrie zou zien dekken, dan gaat ze uit die groep weg!

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 13:08

kan niet

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:19

Mac schreef:
Persoonlijk zou ik er niet blij mee zijn als mijn merrie steeds wordt besprongen door een ruin. Ik weet dat heel veel mensen zoiets hebben van "tis de natuur" maar daar ben ik het niet mee eens. Normaal gesproken wordt een merrie hengstig, wordt ze gedekt en is ze daarna drachtig, waarna de hengst op niet te misverstane wijze op afstand wordt gehouden. Met een ruin krijgt een merrie het hele seizoen dat gewicht op haar achterhand en rug en dat "geduw" en gerotzooi van achter. Bovendien is een ruin op zich al geen natuurlijk verschijnsel te noemen Haha! .

Gelukkig heb ik het ze nog nooit zien doen, maar als ik 1 van de ruintjes in de groep van mijn merrie zou zien dekken, dan gaat ze uit die groep weg!

Ik denk dat gedekt worden heel wat minder belasting geeft dan gereden worden, helemaal als dat rijden niet erg goed gebeurd. Die achterhand is erop gebouwd dat er geduwd en gerotzooit wordt, de rug is zeker niet gebouwd om te dragen, wat wij er wel van vragen. Zolang de ruin dus niet overdreven groter is dan de merrie, dan is er niet zo heel veel reden tot paniek.
Over natuurlijke verschijnselen kunnen we kort zijn: als je dat wilt voor je paard, stuur haar dan een groot begrazingsgebied in, liefst >10.000ha, en kijk er niet meer naar om, dat is natuurlijk.
Mijn merrie is zolang als ik haar heb regelmatig besprongen door ruinen en ik kan niet zeggen dat ze daar ooit problemen mee gehad heeft.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:28

Mijn 9 jarige ruin dekt ook nog merries. Hij heeft een absolute voorkeur voor shetlanders Lachen. Geen gezicht, ruin van 1.50m op een shet van 1m. Hij staat gewoon met zijn voorbenen op de grond.
Hij is al 6 jaar ruin.
Ik heb er geen probleem mee dat hij dekt. Mijn merries die echt gedekt moeten worden, gaan pas bij hem als ze al drachtig zijn. De merries die ik hem heb zien dekken leken er wel van te genieten. Ach, zo hebben ze ook wat lol.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:29

Mac schreef:
Persoonlijk zou ik er niet blij mee zijn als mijn merrie steeds wordt besprongen door een ruin. Ik weet dat heel veel mensen zoiets hebben van "tis de natuur" maar daar ben ik het niet mee eens. Normaal gesproken wordt een merrie hengstig, wordt ze gedekt en is ze daarna drachtig, waarna de hengst op niet te misverstane wijze op afstand wordt gehouden. Met een ruin krijgt een merrie het hele seizoen dat gewicht op haar achterhand en rug en dat "geduw" en gerotzooi van achter. Bovendien is een ruin op zich al geen natuurlijk verschijnsel te noemen Haha! .



Mensen krijgen er toch ook niets van als ze het dagelijks doen? Beetje spierpijn misschien Lachen.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:16

Heel herkenbaar! Sommige paarden houden die drang en het ziet er dan niet anders uit dan bij een hengst. Voor het oog zie je dus geen verschil aan de erectie. Het vocht dat je ziet zal voorvocht zijn en geen veulentjes als gevolg hebben.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:21

Mijn merrie word ook wel eens besprongen door een ruin, daar heb ik totaal geen problemen mee hoor Mac. Daarbij, als ze niet hengstig is mept ze ze er wel af, en dan weet die ruin al dat ie weer even moet wachten Tong uitsteken Zoals ikke zegt, als je alles natuurlijk wil moet je je paard ergens vrij rond laten lopen. Want niks wat wij nu met paarden doen is natuurlijk. Dan vind ik het dekken door een ruin nog best natuurlijk.

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:41

missnynke schreef:
een ruin heeft echt wel een erectie en een kwakje, alleen er zit geen zaad meer in.....
mijn ruinen hebben trouwens ook geen merries meer besprongen, ik weet niet hoe dat bij jullie ruinen zit....


Ik heb toch echt geleerd datdat niet meer mogenlijk is en ook nog nooit gezien dat ie zo stijf is dat hij m naar binnen zou kunnen schuiven (ff lekker grof uitgedrukt)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 81 bezoekers