info over Peter pan en Skydancer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pantykous

Berichten: 10484
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

info over Peter pan en Skydancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 18:05

Nou de vraag lijkt me duidelijk Knipoog Ik heb zoveel mogelijk informatie nodig over skydancer en Peter pan.

Alvast bedankt OK dan!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:09

Wat wil je weten van peterpan? Ik heb een nakomeling en foto's van peterpan en onze peterpan staan in mijn profiel.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:12

Peter Pan 91.12132 Stb (ex 33.08922.91 Old)
Rijpaardtype
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.67 m
Pijpomvang: 21.5 cm

Fokker: P. Schockemöhle, Steinfeld (Old), BRD

Pilot Westf x Gethsemane H v. Domino Hann x Gepioso H v. Gepard Hann x Soraja II Z H v. Furioso II Old x Soraja S v. Senat Hann

1994 (november) eerste goedkeuring Oldenburg, 3e plaats

Hengstleistungsprüfung Medingen (BRD), augustus 1994
138.99 punten, 2e van 34 deelnemers.
Deelcijfer dressuur 124.90 punten (5e); deelcijfer springen 140.91 punten (1e).

HK Studbook Zangersheide oktober 1994
In verband met vrij springen doorverwezen naar nakeuring 18-02-1995. Niet meer aangemeld.

Toelichting n.a.v. goedkeuring 1995
Peter Pan is een zoon van de vooraanstaande springpaardenleverancier Pilot. Het springbloed is aan weerszijden sterk verankerd met o.m. Duellant, Grande, Domspatz, Gotthard en Furioso II.

Verrichting Ermelo 1995 (verkort onderzoek)
Eerlijk, betrouwbaar met voldoende bereidheid om te werken. Stap ruim en krachtig. Draf ruim en krachtig met veel tact en souplesse. Galop goed gedragen, lichtvoetig met tact en balans. Laat zich in dressuurwerk voldoende tot goed bewerken. Toont in het springen veel souplesse. Heeft zeer veel afdruk en vermogen en een goede techniek. Voorzichtig, laat zich bij springen goed bewerken; geeft zijn ruiter een goed gevoel.

Afstammelingen 1996 (veulens)
De veulens zijn zeer goed ontwikkeld. In het algemeen kan gesteld worden dat ze ruim voldoende rijtypisch zijn en goed in het rechthoeksmodel staan. In sommige gevallen zouden ze meer ras moeten hebben. De uitgezochte veulens waren hierin beter dan de geprikte. De hoofden zijn wat lang, maar wel sprekend. Ook de oren zijn wat lang. De nek zou langer moeten zijn. De hals is goed van lengte, maar zou bespierder in de bovenlijn moeten zijn. De schoft is goed van lengte en voldoende ontwikkeld. De schouder zou langer mogen zijn en ligt dikwijls wat steil. De uitgezochte veulens hadden meer lengte in de schouder en een betere ligging. Rug en lendenen zijn goed bespierd en de veulens hebben veel lengte in het lichaam. De croupe is goed van vorm en goed van lengte. De broekspier loopt voldoende lang door. Het voorbeen is goed gesteld. Het achterbeen is wat lang. Het beenwerk is royaal ontwikkeld met goede gewrichten en het heeft voldoende kwaliteit. De stap heeft voldoende ruimte en souplesse. De veulens hebben een gemakkelijke manier van draven. Ze hebben voldoende schoudervrijheid, ruimte en souplesse. Het achterbeen zou echter resoluter ondergebracht moeten worden. Drie thuis geïnspecteerde veulens passen in het beeld van de collectie.
De veulens waren doorgaans vergezeld van goede moeders.
Getoond. 27 (+3) veulens uit 281 dekkingen.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:37

ik heb een peterpan x nimmerdor x pele gereden, machtig stoer beest, veel massa, goed gebouwd, matig lopen, maar wel goed springen

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:48

Ik vind Skydancer geweldig, helaas heeft hij voor mijn merie te weinig voorbeen en schoudervrijheid. Hij heeft een super krachtige stap en gaat uit zichzelf al "zitten"!!
Daarnaast heeft hij een degelijke bovenlijn en die vind je tegenwoordig niet zo veel meer bij het KWPN!

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:51

Kom ik weer aan met mijn peter pannetje! Merrie met geweldig loopvermogen juist en goed springen ook ze is alleen wel heel subtiel niet al te makkelijk paard om te rijden Knipoog

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:59

Mijn merrie is gedekt door Skydancer. Dus begin juni kan ik je er meer over vertellen. Op www.skydancer.nl kun je heel wat over hem vinden inclusief veulenfoto's en een filmpje.

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 15:36

idd op zijn site staat veel informatie.

Pantykous

Berichten: 10484
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 17:42

super bedankt voor jullie informatie! Wie kan mij wat meer vertellen over de afstammelingen van Peter-Pan?