100 % terug bij niet drachtig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

100 % terug bij niet drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 22:05

Tot nu toe heb ik alleen bij de Dalhoeve voor elkaar gekregen, dat ik, als Fab niet drachtig zou worden (Troy), dat ik geen dekgeld hoef te betalen, dus 100 % retour bij niet-drachtig, alleen veeartskosten.

Wie is op de hoogte van andere hengstenhouders die deze regeling hanteren?
Van Bommel b.v. helaas niet, anders was Trento-B ook een optie geweest............


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 22:09

IJzeren Man alleen bij begeleiding door hun DA, niet alle hengsten die ze niet zelf in eigendom hebben.
Trouwens Troy is dat nu wel een goede combi op Grafiet??
Laatst bijgewerkt door sarabande op 16-04-04 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 22:10

Dalhoeve doet het met Jetset ook volgens mij. Tenminste bij de boer waar ik rij wel!

geen

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 22:11

Niet op de Grafiet Saar, maar op Fab.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 22:12

sarabande schreef:
IJzeren Man alleen bij begeleiding door hun DA, niet alle hengsten die ze niet zelf in eigendom hebben.


Onzin vandaag de IJzeren man nog gesproken mbt SanBrentano en Samba Hit. Je moet alleen 115 euro betalen voor de onkosten. Maar het dekgeld krijg je 100% terug. Hoef je niet perse de veearts van het station voor te gebruiken.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 22:22

Zo staat het in het boekje van de IJzeren Man
en anderen weten dat ze zich achteraf aan die regels houden

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 22:30

Volgens mij is het ook bij een aantal hengsten 100 % geld terug als ze op het station worden geìnsemineerd. Maar, ik kan het verkeerd begrepen hebben, zo was het vorig jaar dan toch en dat weet ik zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 22:39

sarabande schreef:
Zo staat het in het boekje van de IJzeren Man
en anderen weten dat ze zich achteraf aan die regels houden



Heb je het verkeerde boekje, dit haal ik rechtstreeks uit het nieuwe boekje en van de site af! www.deijzerenman.com
Citaat:
100% reductie van het dekgeld bij niet-drachtig zijn van de merrie per 1 oktober 2004 zal plaatsvinden wanneer de inseminatie van de merrie heeft plaatsgevonden op het dekstation van Dressuur- & Springstal “De IJzeren Man” BV. Indien de merrie aan huis of elders gedekt is alsmede wanneer er schouwdiensten zijn verleend, zal er bij niet-drachtig zijn van de merrie op 1 oktober 2004 slechts een onkostenvergoeding á f 115,00 exclusief verzend- en dierenartskosten in rekening gebracht worden



Alleen bij Oklund kost het 200 euro.................Frans weer Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 22:49

Samba Hit staat 800 km verderop. Vanmorgen zei Toon de Crom tegen mij dat het sperma op dit moment van goede kwaliteit is, maar dat zij daar nooit van te voren zeker van kunnen zijn. Door merries op het station door de eigen DA te laten begeleiden is er voor hen meer zekerheid. Wanneer het sperma nog een hele dag door Nederland moet toeren na de reis die het al gemaakt heeft wordt de kwaliteit niet beter.
Wellicht hoef je dan maar 115 euro te betalen, maar de kans op een guste merrie is groter. Het is maar waar je voor kiest.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:03

Reden vind ik niet echt sterk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-04-04 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:06

Ramony werd laat in het jaar gedekt door Skydancer. Helaas werd ze weer hengstig (blijkt een hormoonprobleem te zijn) en hoefde we de dekking niet te betalen. We hadden van tevoren wel gezegd dat we het een keer wilden proberen en niet tot 1 oktober door wilden gaan omdat het al augustus was.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:29

Citaat:
Alleen bij Oklund kost het 200 euro.................Frans weer


Gewoon andere hengst pakken dan zou ik zeggen Knipoog

Maar heeft ook zo ze redenen Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:49

Rubiquil is ook 100% terug

- Offline -

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 01:11

omdat ik altijd schijn te reageren met op het oog normale reacties met een bepaalde ondertoon Verward
zal ik mijn best doen recht door zee te antwoorden...quote slaat op titel onderwerl: "100 % terug bij niet drachtig"
Citaat:
IJzeren Man alleen bij begeleiding door hun DA

heet dat geen koppel verkoop?
en is dat niet iets wat dat station nooit en te nimmer waar kan en mag maken?

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 06:53

fabienne schreef:
Tot nu toe heb ik alleen bij de Dalhoeve voor elkaar gekregen, dat ik, als Fab niet drachtig zou worden (Troy), dat ik geen dekgeld hoef te betalen, dus 100 % retour bij niet-drachtig, alleen veeartskosten.

Wie is op de hoogte van andere hengstenhouders die deze regeling hanteren?
Van Bommel b.v. helaas niet, anders was Trento-B ook een optie geweest............



De "black Stallion" Darlington"Station van Norel ".
En over Oscar meen ik valt over te praten.(komt b.v. doordat de hengst 2 eigenaren heeft)
Maar de voorwaarden , zijn dan wel op station dekken.
Dat laatste ( op station dekken) lijkt me ook heel normaal, daar door een schouwprotocol voor 80% uitmaakt of de merrie drachtig gaat worden.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ceasario op 17-04-04 07:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 06:54

Bessemeind's Quasimodo Z , geen dracht, geen dekgeld.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 07:55

Alane schreef:
heet dat geen koppel verkoop?
en is dat niet iets wat dat station nooit en te nimmer waar kan en mag maken?


Hoezo, begrijp ik niet?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 10:55

Het is mogelijk op meerdee stations. De ijzerenman is heel duidelijk met hun verhaal in de folder en de site. Daarnaast valt er onderling nog heel wat te regelen met hengstenhouders met name als ze zelf de hengst in eigendom hebben. Omdat zij natuurlijk ook graag willen dekken zijn ze niet te beroerd een deal te sluiten. Ik denk dat je bij de Dalhoeve op een goed adres zit. Het zijn eerlijke mensen die goed voor de paarden zijn en welke zich aan de afspraak zullen houden. Het schijnt dat niet alle hengstenstations dit doen. Gelukkig heb ik daar zelf geen netatieve ervaring mee.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 15:56

Ik heb mijn merrie twee jaar geleden gedekt met Disconto (Boeve in Heerde). De merrie was drachtig verklaart maar bleek een aantal maanden laten toch het veulen afgestoten te hebben. Ik mocht het jaar erna gewoon terug komen en hij is opnieuw gedekt helemaal gratis OK dan!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:18

Het is gewoon een kwestie van eisen stellen en omgekeerd.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:46

Rubiquil: 900 euro dekgeld. Niet drachtig, dekgeld terug. En zo hoort het eigenlijk ook...

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:48

Desiree schreef:
Rubiquil: 900 euro dekgeld. Niet drachtig, dekgeld terug. En zo hoort het eigenlijk ook...


Dus alle hengstenhouders moeten het insemineren en al het werk daarom heen maar gratis doen?

Ik vind het heel fijn dat er hengstenhouders zijn die dat doen, maar eigenlijk vind ik het niet meer dan normaal dat je daarvoor betaald.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:48

Desiree schreef:
Rubiquil: 900 euro dekgeld. Niet drachtig, dekgeld terug. En zo hoort het eigenlijk ook...

Niet mee eens,
een hengstenhouder trekt zo ook een boel gelukzoekers aan met probleem merries, dit kan een hengstenhouder veel geld kosten waardoor het dekgeld opgeschroefd moet worden.
En wie worden daar de dupe van? Juist, de mensen met merries die wel drachtig worden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:55

Maar vorig jaar was ik de dupe sjuimpje, met een merrie die niet drachtig werd. Die kant is er ook nog he.

De hond is de betere mens

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:02

Ja, ik snap van jou kant dat het banketstaaf is om te betalen voor niets, maar het is wel jouw merrie. Waarom moet andere er de dupe van worden dat jij een merrie hebt die slecht drachtig wilde worden? Let wel, het bedrag wat je bij gust betaald is over het algemeen niet eens kostendekkend...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: majemalo, Ubermetrics en 42 bezoekers