2 voor de prijs van 1

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

2 voor de prijs van 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 11:18

Gisterenavond heeft het paard van een vriendin van mij een heel mooi groot merrieveulen geworpen. Ze had de merrie een aantal maanden geleden gekocht van iemand die er alleen recreatief mee reed. Ze stond toen op een grote pension stal. De merrie werd echter steeds dikker en kreeg sinds een paar dagen terug een uier. DA laten komen en wat bleek er zat een levensgroot veulen op. En een dag later gisteren dus is het geboren. Het is een erg groot vos veulen kolletje en 2 witte achtersokjes. heel veel bot en mooie schouder. Erg leuk diertje. Alleen blijft de vader onbekend. Volgens de vorige eigenaresse was het onmogelijk dat de merrie drachtig zou zijn. Er liep wel een schimmelhengst rond op de stal daar maar aan het veulen te zien gaat dit geen schimmel worden.
Maar gelukkig is alles goed gegaan. En heeft ze nu 2 merries voor de prijs van een. Ze zijn allebei gezond en de da was er erg positief over zeer mooi veulen. Wel een geluk voor de merrie dat ze zo goed terecht is gekomen. Zo zie je maar het kan allemaal met die paarden.


Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:25

Wat een leuke meevaller is het dan geworden! Wel raar dan, dat ze niet weten wie de vader is!

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:28

via dna kan de vader toch bepaald worden??

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:50

Besef wel dat alle schimmels zwart of bruin geboren zijn hé!! Verder vind ik het wel grappig~!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:52

Tsja, bij ons op stal is een goedgekeurde schimmelhengst, en die geeft ook gewoon bruine veulens.
Hoe heet de merrie?

Goedgekeurd onderschrift :)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 12:47

De merrie wordt dr pepper genoemd. Vosmerrie van 1.73 erg leuk paard maar wel papierloos dus het veulen is nu ook papierloos. Waarschijnlijk is het een foutje geweest waar de eigenaar ook niets van wist.

Sall

Berichten: 6651
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:21

Dat is vaag zeg! Als ik zie hoe de meesten met hun merries omgaan, is het toch wel bekend óf en eventueel wanneer en vooral ook met wie die merrie heeft gestaan.
Maar gelukkig is alles goed gegaan en alles gezond!@

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl


Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 22:06

Heb hetzelfde ook eens meegemaakt met een oude stalgenoot. Die wisten ook van niks!! Dus toen zoineens, tadaaaaa!! Een veulen!!!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 22:09

Wij zelf hebben het ook eens gehad. Maar toen hebben we de hengst weten te achterhalen. Was een ggk kwpn hengst dus we kregen er een mooi kwpn papier bij.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:36

Wel apart zeg! Veulen zou nog schimmel kunnen worden trouwens. Dat zie je vaak het eerste aan de wimpers (binnen een paar maanden). Jammer dat je de vader niet weet, maar als moeder papierloos is, zou ik er niet superveel aandacht aan besteden. Dan heeft het niet zoveel zin om te weten (weinig meereffect).

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:58

Dat is boffen.
ik heb hetzelfde een keer met een shetlandmerrie gehad.
Leuk kadootje!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:29

Iemand van bokt heeft het dit jaar ook gehad....

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:31

wat raar dat ze niet wisten dat hun merrie was gedekt en door wie Verward maar wl leuk zo'n ukkie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:47

XxSwEeTy schreef:
via dna kan de vader toch bepaald worden??


Moet je wel DNAmateriaal van de vader hebben om te kunnen vergelijken Knipoog

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 00:09

Mijn vriendin had precies hetzelfde! Wel een leuke verrassing!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 00:35

ik ken ook iemand die heeft ook pas een paardje gekocht en 3 weken geleden is er een veulentje geboren.
en die wist het ook niet.
best grappig behalve als je geen stal heb of geen geld voor 2 paarden kan betalen voor later dan Lachen

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 07:33

En het is nog eens een goed veulen ook nog! Zal eens kijken of ik binnekort foto's kan plaatsen. Erg groot met veel bot. De merrie heeft iid wel geluk bij deze mensen terecht gekomen te zijn. Het vuelen kan hier gewoon blijven gelukkig is het een merrie dat is extra handig.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 09:08

Ik zeg altijd netjes erbij als een van de merries die verkocht wordt bij een hengst gelopen heeft. dan kan de nieuwe eigenaar daar tenminste rekening mee houden.
Ik zeg nooit ze is drachtig, maar altijd is gedekt! (we laten ze immers niet scannen)

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: claucarlien, Jossie, Kvikur, lideli, meniekske, runnerfan, SparkYY_8 en 9 bezoekers