Bandages

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shamira

Berichten: 12
Geregistreerd: 29-12-01

Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-01 18:49

Ik heb bandages gekocht, voor mijn wedstrijden etc.
Alleen nu weet ik niet helemaal hoe ze om moeten!
Ik weet wel dan je bovenaan moet beginnen, en dan naar beneden end an weer naar boven.
Maar (het is met klitteband) waar moet het klitteband? aan de binnenkant van het been of aan de buitenkant? en moet ik met de klok mee of tegen de klok in draaien?


Suzanne F.

Berichten: 48952
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 18:54

Als je de bandage oprolt rol je naar het klitteband toe. Bij het omdoen zorg je dat je het rolletje aan de buitenkant hebt en je rolt altijd naar achteren, dus naar de kont van het paard. Het klitteband wijst dus naar achteren. Zorg ervoor dat als je elastische bandages hebt dat je onderlappen gebruikt ivm afknellen. Je begint bovenaan, tot aan de kogel en dan weer naar boven waar je onder de knie eindigt. Oefening baart kunst want de eerste keer lukt het voor geen meter. Succes!

Shamira

Berichten: 12
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-01 18:56

Oke dan je wel ik snap het nu wel een beetje!
Moeten er persee onderlappen onder? Want dat lukt me echt niet.
Het duur bij elkaar denk ik nog geeneens een uurtje.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 21:01

bij elastische bandages zijn lappen aan te bevelen, bij gewone doe ik het zelf liever ook, maar dat hoeft niet. succes!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 21:21

Suzanne F. schreef:
. Bij het omdoen zorg je dat je het rolletje aan de buitenkant hebt en je rolt altijd naar achteren, dus naar de kont van het paard.


Uhm, dit is niet altijd zo. Wanneer je er een lap onder doet moet je met de richting van de lap meebandageren...

Maarre, voor de rest klopt het. Owja, altijd met het klittenband bovenaan eindigen

Haha!


My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 22:03

ik heb nu bandages gehad ( van me moeder) die zijn 4 meter
er staat niet op de verpakking dat ze elastish zijn... maar wat denken jullie??
en hoeveel kosten onderlappen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 22:14

Je voelt zo of ze wel of niet elastisch zijn. Trek er maar een keer aan, een elastische rekt zo een eind met je hand mee. Een niet elastische is meer een 'lap'.

Bandageren valt bijna niet uit te leggen over de pc. Dat moet je in de praktijk leren en laat vooral telkens je bandage nakijken door iemand anders in het begin want het is niet echt goed als je verkeerd bandageert.

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 23:31

jullie zeggen dat je met banageren bovenaan begint, maar ik heb geleerd dat je net boven het midden begint, dan naar beneden met behoorlijk wat slagen vooral om de kogel en dan met iets minder slagen naar boven?? Verward Verward Verward

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 09:58

Bandageren is zeker niet iets wat je achter een pc kunt leren! Je hebt echt hulp nodig, die ook nog eens controleert of het goed gegaan is. Je wilt niet weten hoeveel schade aan kunt richten met niet correct aangebrachte bandages!

Navragen is beter dan afvragen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: billy3105 en 76 bezoekers