wie weet een leuk spel voor de hond...............

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

wie weet een leuk spel voor de hond...............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 09:38

zodat ze haar aandacht daarop gaat richten en niet op duiven of andere vogels........ want zodra ze er maar een ziet begint ze al te sluipen. Dus ja mevrouw heeft haar jacht instict ontdekt. Ik kan wel 10 x roepen van nee, of ik zou het maar niet proberen, dan richt ze haar aandacht weer op mij, maar de 11e keer doet ze het weer. En het maakt niet uit of ze nou los of vast loopt. Ik heb haar al een keer enorm op haar zodeflikker gegeven, maar ze blijft het doen. Dus spelletjes zijn welkom Haha! Vooral omdat hier vrij veel duiven zitten en ik geen zin heb in een dode duif door die muts van ons.........

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:55

plastieken duif misschien??

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:57

Tsja.... een stabij is een jachthond, en een wetter ook.
Je kunt het beter in goede banen gaan leiden door jachttraining te gaan volgen.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:58

tja de volgende keer geen jachthond kopen? Knipoog
Mijn jacks hebben ook alle 3 een groot jacht instinct, dit is iets wat je van te voren weet.
Ze hebben een poezenbelletje om hun halsband, zodat de vogels kunnen horen dat de heren eraan komen.
Mijn honden worden er toch absoluut niet voor gestrafd, daar zijn ze jack russell voor.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:59

leren te aporteren
maar bedoel je dat hij het alleen doet in jullie tuin, of gewoon als je ermee aan het wandelen bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 21:41

hem trainen mischien?

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 22:38

door spelletjes te spelen kom je er niet.
je moet haar aandacht bij de vogels weg halen door met je stem haar te roepen, hoge tonen en enthousiastme helpen vaak erg goed als je het op een goede manier gebruikt.

boos worden helpt vaak helemaal niet, dan heeft ie echt zoiets van, "ja doh, dikke middelvinger Haha!.

maar het geeft toch ook niet dat ze er op de loer gaat liggen? dat doen wel meer honden, zodra ze echt de vogels gaat pakken tja, dan ben je verder van huis, veel honden gaan er wel achteraan, maar pakken ze niet.
ik weet niet hoe jouwn hond reageerd

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 00:18

ga lekker balletjes/stokken gooien

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 08:33

tijdens het wandelen, gisteravond vond ze zelfs kikkers very interessant. Neus aan de grond en dezelfde weg langs gaan als waar een kikker langsgegaan is. En als ze een duif te pakken krijgt loopt het fout af, ze is al een aantal keer happend naar de konijnen en cavia's toe gesprongen, die blij dat ze in hun hok zaten en dat ik het zag. Ik kan dan wel een jachttraining gaan volgen, maar ik wil niet dat ze dat instict verder ontwikkelt, dat ze het heeft weet ik en kan ik niks aan doen, daarvoor hebben we ook een jachthond genomen. Katten laat ze links liggen, is niet leuk, kun je alleen maar mee spelen meer niet (volgens muts dan). Ballen en stokken zijn leuk, maar ik krijg ze alleen nooit meer terug, tja voor een ZAK koekjes zwicht ze, maar als ze ziet dat ik de bal of stok wil hebben is koekje alweer verleden tijd. Verdrietig

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 08:53

Met jachttraining leid je het jachtgevoel in goede banen. Een jachthond hoort nooit zomaar op een prooi af te gaan alleen als de baas daar het commando toe geeft.