Niet lezen voor mensen die geen zin hebben in depri verhalen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Moe
Berichten: 25
Geregistreerd: 27-08-01

Niet lezen voor mensen die geen zin hebben in depri verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-01 21:09

Wat is december toch een killing maand. Ik dacht dat ik er redelijk overheen was, maar niets is minder waar. Ik ben de kerstdagen met een flinke hoeveelheid pillen doorgekomen, maar moet nu toch gaan minderen. Ik weet dat er ontiegelijk veel mensen die het veel moeilijker hebben dan ik en die redden het wel.
Ben ik dan zo'n slappeling? Volgens de 'mensen die het zouden moeten weten' ben ik juist veel te hard voor mezelf. Maar waarom kan ik dan niet gewoon functioneren. Ik probeer echt wel te vechten en de lichtpuntjes te zien, maar die puntjes doven langzaam uit en ondertussen komt er weer een nieuw jaar.............
Daar kan niemand van jullie wat aan veranderen, het jaar komt er en ik zal door moeten knokken. De andere optie is fijn voor op de korte termijn, maar daar doe ik te veel mensen verdriet mee die wel om me geven. Het is in zo'n situatie moeilijk in te schatten dat er nog mensen zijn die het wat kan schelen wat er met jou gebeurd, maar als je raditioneel denkt zijn ze er natuurlijk wel.
Sorry voor dit verhaal, maar ik mo4est het even kwijt.


diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 21:27

ik wens je veel suc6 en sterkte in 2002 ,let maar op het zal beter gaan met je.
je moet zo denken,2002 word het beste jaar van m,n leven denk gewoon overdreven positief.
groetjes diana

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 22:04

Iik denk dat als de dagen weer wat langer worden het een stuk beter zal worden.Heel veel mensen hebben er op dit moment last van.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 23:03

Ik denk dat er meer lichtpuntjes zijn dan jij er nu ziet. Alleen al dat je door wilt vechten, voor jezelf en voor de anderen die je toch lief zijn. Aanhouders winnen altijd.
en bedenk:

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 08:05

hoi moe, ik denk dat je niet alleen bent in je gevoel met kerst. Is er niemand in je omgeving waarmee je dit gevoel kunt bespreken. Overigens gek he dat je dit soort dingen makkelijker op een forum gooit dan er over te spreken met de mensen die je nabij staan Verward . Maar het zal toch makkelijker zijn als je ondersteuning krijgt van mensen in je nabijheid. Natuurlijk zal je het uiteindelijk allemaal zelf moeten doen, al dan niet met professionele hulp, maar het werkt allemaal beter als je mensen hebt die van je houden en waarvoor je je niet groot hoeft te houden. En als je je beter voelt door het af en toe op bokt te gooien: gewoon doen.
En alsjeblieft: probeer van die slaappillen af te komen of in ieder geval te minderen. Ik ben ervan overtuigd dat je met pillen of een andere verdovende verslaving (drank, drugs) in een cirkel blijft ronddraaien en het je nooit lukt om je leven op orde te krijgen.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 11:18

heel veel sterkte, k weet niet zo goed wat ik nu moet zeggen maar ik wil je wel laten weten dat er waarschijnlijk heel veel mensen zijn die om je geven!! HOU VOL!

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!

Moe
Berichten: 25
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-01 12:17

Astridh, je hebt gelijk hoor,dat je dit eigenlijk met mensen die je na staan moet bespreken, maar dat is vaak zo kwetsend naar die mensen toe. Het is zo pijnlijk om te horen dat iemand waar je om geeft het leven niet ziet zitten, en jij dus schijnbaar niets kunt doen om het leven leefbaarder te maken voor diegene.
Daarom hou ik de schijn meestal maar een beetje hoog, maar soms lukt dat echt niet en moet ik het even van me afschrijven.
Het is erg fijn om te lezen dat er mensen zijn die het snappen, me niet meteen veroordelen, maar me serieus nemen in mijn gevoel.
Ik doe echt mijn best om me er overheen te zetten, maar in deze rotmaand is dat gewoon heel moeilijk.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 16:34

Hee Moe, kop op. Het jaar is bijna voorbij en dan kun je met frisse moed naar 2002. De lente komt er dan ook weer snel aan, en dat brengt weer wat positiefs met zich mee. Als ik depri ben, vertel ik gewoon alles wat ik heb tegen mijn paard, dat lucht soms enorm op, en daarbij komt nog dat hij niets door kan vertellen.
Lucht je hart maar lekker bij ons op Bokt.

Toos paardloos


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 16:41

Juist omdat dit soort moeilijke onderwerpen vaak kwetsend zijn voor de mensen die je nabij zijn, is het beter om dit soort dingen te bespreken met mensen die wat verder van je af staan, liefst mensen die er een beetje professioneel mee om kunnen gaan! Het is dan vaak veel gemakkelijker om dingen vrij uit te bespreken en daar kan je soms heel veel aan hebben? Conclusie: als het zo zwaar is zoek dan professionele hulp! Ga praten met een psycholoog, die je kan helpen om de dingen weer op een rijtje te krijgen of de dingen weer in normale proporties leert zien! Een goeie huisarts kan je vaak op de juiste weg helpen.

Moe
Berichten: 25
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-01 16:48

Dank je Fabienne, ik heb al professionele hulp hoor, maar hoewel ik altijd een beroep op hem kan doen, wil ik hem niet storen als de situatie niet echt onhoudbaar is.
Ach ja, zoals Imker zegt, nog even doorbijten en dan is er weer een nieuw jaar. Niet dat ik daar nou zo gelukkig mee ben, maar de beladen dagen zijn dan in ieder geval voorbij.
Nogmaals bedankt voor jullie begrip.

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 18:53

ik ben ook wel vaak depressief maar niet zo vaak meer omdat ik nu lekker vaak weg ben even lekker naar iemand toe!
maar wat ik heb met professionele hulp lijkt het net alsof ik tegen een pop praat die wat begrijpend knikt en iets tegen je zegt maar alles moet er toch weer een keer uit he?
om er telkens mee rond te lopen Scheve mond naja jij iig veel sterkte en alsa je het even moeilijk hebt mag je me wel pben!
marije


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, StonedRomy, wisja, YandexBot en 38 bezoekers