weigeren bij iedereen, omdat ik bang ben

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

weigeren bij iedereen, omdat ik bang ben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 14:07

Haai

Goed, ik zal maar direct toegeven, ik ben als den dood voor spinnen! Brr!! als ik al aan ze denk krijg ik al rillingen.
Beetje jammer dus dat er richting stal een grote treurwilg staat waar ALTIJD die vieze beesten in zitten. Als ik mn pony uit de wei haal om iets met m te gaan doen of om m op stal te zetten moet ik daar ALTIJD langs...
Mijn pony vertrouwd mij en ziet mij als leider, daar is geen twijfel meer over mogelijk. Maar nu het probleem. Ik, de leider dus, ben bang als ik langs die boom moet. en tja, een beetje normaal paard volgt geen bange leider. Dus hij volgt me ook nauwelijks daar (verder is er geen probleem hoor, alleen daar) Hij gaat ook zover mogelijk bij die boom vandaan. Op zich niet erg als tie het alleen bij mij zou doen, ik bedoel, ik kom er ook niet, dus waarom zouden we dan moeilijk doen.
Maar nu komt het grote probleem, hij wil er met niemand meer naartoe. Mijn pony is ervan overtuigt dat er daar iets engs is, dus hij wil ook niet met iemand anders naar die boom toe. Dit vind ik te ver gaan, dat hij met mij er niet naartoe wil, prima, ik wil ook neit, maar dat hij er met zn verzorgster niet naartoe wil, dat kan niet goed zijn, en nu wil ik dus tips om dat op te lossen.
Wie kan me helpen?
Baai,MinX

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:09

De boom omzagen? Haha!
Nee sorry, heb geen idee. Kan je er niet zo ver omheen lopen dat t niet eng meer is? Of je vraagt of iemand een paar keer mee loopt met jou en je pony.

Wiesje

Berichten: 2915
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:35

Denk toch echt dat jij het probleem bent hoor!! Zet je over je angst heen en get a life (al moet je bij mij echt niet met kikkers aankomen hoor!! Haha! Maar ik weet het anders ook niet)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:36

Tja, een tip? Ga eens werken aan je spinnenfobie?

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:40

het helpt wel om naar iemand te gaan die spinnen heeft je kan zo zien dat ze je niks doen,ze zijn nog banger voor jou hoor!

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 18:38

haai
ja, dat het uit mij komt, zover was ik ook. Maar nu, wat doe ik eraan. Ik ben al naar mensen toegeweest voor mn angst, maar dat heeft zacht uitgedrukt niet echt heel erg geholpen. De boom omzagen vind ik tot nu toe het best =P Alleen mn buren niet... jammer dat het hĂșn boom is =(
Nog meer tips? alles is welkom!!
Baai, MinX