booster is dus dampig :'(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

booster is dus dampig :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 13:51

ja hoor, gisteren kwam de dierenarts voor booster omdat deze zowat aan het stikken was...
conclusie:booster is dampig
booster is een ierse tinker...en hij werkte graag
de eerste weken mag hij niet gereden worden
en daarna nog niet elke dag Huilen
ach het arme dier!! misschien is het beter voor booster om dood te gaan....
voor hem is het ook niet leuk als je zo wat elke dag half stikt in je box?
en ja het klinkt hard! maar toch is het zo, ik hou zielsveel van me paardjes, maar ze mogen niet lijden!
hij staat nu op schavelingen en krijgt nat hooi...
nu hopen dat, dat hem goed doet anders voel ik me gedwongen om met herman en me moeder te praten...
hoe erg het ook is!
wat denken jullie?
of hem 'afmaken' dat ie niet meer lijd
of hem laten lijden
ik kies dan toch voor het eerste hoor! als ik hem laat lijden zijn we beide ongelukkig
en als ik hem uit zijn lijden verlos, ben alleen ik ongelukkig...
maar eerst afwachten Huilen
ach me lief paardje toch Huilen

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 21:07

Jeetje wat klote zeg! Kan hij niet ergens lekker 24/7 op de weide??
In ieder geval Sterkte.

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 22:09

we moete ook rekening houde met de temperatuur enzo...

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 22:14

Zeker stinkmodder Verdrietig

Het is heel naar als je paard dampig is en om je paard op die manier te zien lijden maakt het soms moeilijk om naar je paard te gaan en hem te verzorgen, mijn paard zat tegen dampigheid aan en heeft zich een ongeluk gehoest, werd steeds zieker en zieker, totdat hij op een geven moment bijna uitgeput was en niet meer verder kon,

Ik had soms buikpijn als ik naar hem toe moest, bang voor wat ik op stal aan zou treffen, soms keek hij mee aan met een blik, van; ' doe er wat aan', hij kreeg al een uitgebreidde medische behandeling, waar hij naar mate de dagen verstreken niet meer op reageerde, ik was ten einde raad, wat nu???

Had besloten om hem in te te laten slapen, dit kon ik mijn paard toch niet aan doen, iedere dag kostte het hem meer energie om te ademen, eten liet hij vaak staan omdat dit het hoestte alleen maar verergerde en teveel energie kostte, hij zwakte af.

De DA gaf ons als alternatief om hem een zuurstofmasker om te doen en dan, dit ging me tever, hoever moest ik gaan om mn paardje het leven dragelijker te maken, voor mij was dit de grens.

Totdat ik het advies kreeg van iemand om mn paard te laten behandelen door een accupuncturiste, hmmmm... ben ik nogal sceptisch over, maar goed ik had geen keus, kon het allicht proberen, hij werd 2 keer in de week gehandeld en kreeg weerstandverhogende middelen en slijmoplossers, ook moest ik hem 2 keer p/d masseeren om de doorbloeding van zn longen te verbeteren en de spieren in zn rug losser te maken, dit zodat hij meer kracht kreeg om het loskomende slijm op te kunnen hoesten (daar had hij eerder de kracht niet meer voor).
Hij moest licht blijven bewegen, eerst onbelast en later weer met mij erop.

Nu ruim een jaar verder is mijn paard bijna weer de oude, hij hoest heel af en toe, maar dat is niet gek en zal hij ook altijd blijven doen, met rijden kan ik soms niet houden zoveel energie en kracht(heb zelf me kunnen rijden met de lunterenrit van vorig najaar, dat had ik nooit kunnen denken) heeft hij, ook komt hij sinds jaren goed en snel uit zn wintervacht en loopt weer achter hensgtige merries aan Knipoog

Na mijn keilange verhaal (sorry daarvoor)wil ik je graag duidelijk maken dat je goed moet kijken of je alles hebt gedaan om je paard te laten behandelen, ik dacht ook uitgedokterd te zijn en ik wil niet zeggen dat deze behandeling voor ieder paard met deze nare aandoening werkt, maar het bied zeker mogelijkheden, je moet er wel veel tijd en energie in stoppen.

veel sterkte met je paard

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:51

ik zou het eerst even aankijken hoe het verder gaat,en misschien een alternafief zoeken zoals cissie hier boven al vertelde,voordat je gaat denken dat het beter is voor hem dat hij dood is.......

laten lijden is een ander verhaal.

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 06:32

ze staan bij mij in de buurt gewoon met een supergoede deken op.
zo kunnne ze gewoon in wat voor weer dan ook buiten staan, gelukkig paard en gelukkige eigenaresse.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 07:22

Staat hij binnen? Dat is slecht voor de hoestende beestjes.
Mijn Haflinger heeft het zeker aan het eind van de stalperiode moeilijk. Ookal krijgt hij nat hooi. En dan moet hij nog zoveel mogelijk naar buiten. Toen mijn vriendin (die hem verzorgd) opeens niet was geweest kwam ik 's avonds terug (anders had ik hem wel buiten gedaan) en toen had hij het hel moeilijk. Dus gelijk heb ik halster om gedaan en naar buiten. En sindsdien gaan ze bij mij het weiland in overdag. Nu gaat het heel goed, hij hoest niet meer, ademt weer normaal.
Dus ik zou eerst zorgen dat je paardje zoveel mogelijk naar buiten gaat. In de winter eigenlijk ook, voor mij niet mogelijk in verband met de grond waarop wij wonen. Maar ik vraag me dan af of ik zo'n pony nog moet verkopen, ik vind het eigenlijk niet alles.
Maar met een goede regendeken op kan je beestje het hele jaar buiten lopen, en dan gaat het echt gauw een stuk beter met de beestjes.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 12:09

booster heeft een raampje in zijn stal waar hij zijn hoofd naar buiten kan steken...wij durven hem snachts niet echt buiten laten wegens problemen met een vroegere vriendin van mij die nu stikjaloers is op mij, omdat ik deze paarden heb...overdag is er altijd iemand van de buren buiten die de paarden in doog kunnen houden...vandaar Lachen

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 12:09

in het oog* kunnen houden...sorry

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:12

Prednison doet wonderen...en kan helpen bij het ademen.
Buitenbox is belangrijk, maar als hij de mogelijkheid heeft om zijn hoofd naar buiten te steken is dat ook al wat.
Niet meteen van het ergste uitgaan...er zijn behandelingen voor!

Je suis Charlie.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 12:15

ja maar gelijk hij er stond toen de dierenarts erbij was...dan kreeg je echt tranen in je ogen...normaal is het een heel levenslustig paard...en nu stond ie er echt bij van: het hoeft niet meer...
het gaat nu beter met hem, maar hier praten ze van hem weg te doen naar iemand die hem voor 'gezelschapsdier' kan gebruiken, booster kan met elk paard om dus... en dat ik dan een wedstrijddiertje krijg...maar dan heb ik toch liever booster

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:27

hmm.. ik had die vroegere vriendin van je in elkaar geslagen en mijn paard buiten gezet, die gaat toch echt voor op zogenaamde jaloerse meiden...

Schijnheilig


Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 12:30

ja, maar ik vertrouw der niet...de paarden zijn al eerder bekogeld met stenen...maar dat is weer een ander verhaal, toen ben ik helemaal opnieuw kunnen beginnen met pharaon, nu is pharaon maar een klein ponytje die je zo in de hand hebt...maar booster is 500 kg spieren....dus die heb je neit zomaar kalm!, nu gaat hij (als het beter weer is gelijk nu) toch wel heel de dag buiten hoor...

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Googlebot, GrapeshotBot, OmgiliBot en 27 bezoekers