Past mijn zadel goed? Wat vinden jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Past mijn zadel goed? Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 17:48

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo ziet mijn zadel eruit. Ik weet het niet zeker, maar ik heb het idee dat het zadel wat te strak zit. Als mijn pony gewoon staat, komt zijn schoft niet tegen het zadel aan. Als hij zijn hoofd en nek wat hoger heeft wel. En dat is tich niet goed dacht ik. Verder moet ik mijn hand onder de voorbladen (ik weet niet hoe ze hete) wrikken om ze eronder te krijgen. Dus onder dat stukje waar je het borsttuig aan vast maakt. Hoort dat wat moeizaam te gaan, of moet je je handen daar soepel onder kunnen lateb glijden? Ik hoop snel op antwoord, want als het zadel dus niet past, ben ik genoodzaakt een nieuwe te kopen.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!

Groetjes Marjolijn

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:02

ik heb juist het idee dat het wat naar voor kiepert doordat de schouders nog niet breed genoeg zijn (tov. dit zadel dan), en dat het daardoor dieper doorzakt en klemt.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:11

Ik heb inderdaad ook het idee dat het zadel wat naarvoren kiepert. Daardoor klemt hij bij zijn schouders

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:18

Het past gewoon niet Cool

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:19

Als je je paardje vraagd zich rond te maken komt het zadel denk ik ook tegen zijn heup aan...

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 18:22

Dus er zijn al 4 mensen die zeggen dat het niet past. Mijn paardje loopt ook niet graag rond, het kost me altijd veel moeite. Ik vroeg me altijd al af of het door het bit kwam, ik heb ook al erg veel verschillende bitjes geprobeerd, maar het kan dus ook aan het zadel liggen. Doe ik er verstandig aan iemand die er echt verstand van heeft een keer ernaar te laten kijken of hebben jullie zoiets van: we zien al dat het niet past, ga maar een andere halen?

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:24

je kan heel moeilijk gaan doen,maar je laatste zin is het enige wat je kunt doen. Cool
Zolang je ermee moet rijden gebruik dan minstens een opgevulde uitgesneden pad Cool
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 09-04-04 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:25

Inderdaad het past niet dus je kan beter een goed zadel halen. En trouwens het rond laten lopen van je paardje heb eerder met je zadel te maken dat met een bit

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:25

Hij ligt iig veel te dicht op de schoft. Welke reden dat heeft kun je niet vanaf een foto zien, maar zo lijkt het me niet lekker lopen voor je paard.
Voor mijn gevoel ligt hij ook te ver naar voren.

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 18:40

Ik ben erg blij met jullie reacties, ik wacht nog even de reactie van Sablou af, maar jullie hebben me al overtuigd. Miss: vind je dat het zadel te dicht op de schoft ligt? Zou hij dan gewoon te groot zijn? Hij kan namelijk niet verder naar achter, want dan schuift ie steeds terug..... wat dus waarschijnlijk wil zeggen dat ie dus te strak zit....... Maar jullie hartstikke bedankt hoor!!! Ik wilde het graag van anderen horen, omdat ik er toch mijn eigen kijk op heb, en ik graag van jullie wat hoorde...... dit gaat me geld kosten Boos! Maar dat geeft niet, dan gaan we dit jaar gewoon niet naar de Efteling enzo..... een zadel moet goed zitten, klaar. En misschien gaat mijn pony dan zelfs rond lopen!

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 20:45

Jammer ,wij hadden afgelopen weekend hier een clinic over,had je bij moeten wezen . dan had je zelf kunnen beoordelen of het goed lag.

Cilian

Berichten: 200
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:15

Ik ben inderdaad bij de clinic van Willem Muijs geweest. Zeer leerzaam maar wat mij tegenviel was dat iedereen hier op bokt roept dat ze graag willen komen, maar dat er maar 4 mensen zijn komen opdagen. Je kunt zeer veel leren en ook weten wanneer iemand een zadel op een goede manier past of zijn werk niet goed doet. Je zou ook weten dat je aan de hand van foto's niet kunt zien of een zadel goed ligt. Dit is totaal giswerk. Mijn advies is om Muijs te bellen en een afspraak te maken om te kijken of het zadel goed past.
Muijs is iemand die zonder verkooppraatjes en zonder een zadel of merk af te kraken, kan zien of het zadel goed is voor je paard. Hij maakt het voor jou ook duidelijk waarom een zadel wel of niet past. Bij hem staat het paard voorop. Hij is eerlijk en objectief, iets wat je bij veel andere zadelverkopers niet meer tegen komt.

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 22:29

Dank je, ik ben al een boel aan het regelen. Ik heb in ieder geval al besloten dat dit zadel wel de deur uitgaat.

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:33

Zo te zien past je zadel inderdaad niet goed.
Wat ik ervan zie rust het zadel op de schoft en dan zit je nog niet eens met je gewicht in het zadel!
Succes met zoeken naar een ander zadel, weet uit ervaring dat dat nog niet eenvoudig is.
Groetjes,
liesbeth

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 17:47

Dank je wel Liesbeth. Sablou is gebeld en die komt donderdag keuren. Ik wcht af!

Gimli
Berichten: 39
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:58

Het ligt te dicht op de schoft en het klemt op de schouders aan het verhaal te horen. Succes met zoeken naar een ander zadel!

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 19:01

Dank je hoor, om 19.00 zou Sablou hier zijn, dus ik wacht vol spanning!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:01

Wij met jou Haha!

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 09:44

Conclusie: mijn zadel paste dus niet, omdat mij pony een hele hoge schoft heeft. Sablou gaat nu voor mij een zadel maken, speciaal voor Dancer. Ik ga nu eens flink nadenken wat ik wel en niet wil, en ga volgende week bij hem langs om te kijken naar voorbeelde etc. En als het zadel klaar is, gaat mijn eigen zadel dus in de verkoop. Tot die tijd moet ik wel nog met dit zadel rijden, omdat ik niks anders heb. En zonder zadel rijden was niet fijn voor mijn pony, zei Sablou. En dat kan ik ook niet zo goed. Dat was de update Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:45

Ach, een nieuw zadel is altijd leuk Lachen Maar je weet nu in elk geval zeker of het nu wel of niet past. Heel veel plezier en wel foto's plaatsen hoor.

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 09:55

Op die foto's zal je wel ff moeten wachten want Louis heeft het zadel niet in een week af hoor Knipoog Maar als het er is zal ik zeker foto's plaatsen! Want dan ben ik zelf ook trots!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:07

Leuk hoor! Heb je de foto's van Natasja's zadel voor Lois wel eens gezien? Die heeft Louis ook gemaakt en die is echt Tong uitsteken geworden!

Nog even voor Cilian: ik denk dat er best aardig wat mensen geïnteresseerd zijn, maar Muijs woont niet echt centraal in Nederland en mensen moeten ook maar net tijd hebben als er een clinic is he!
Maar.... de Oosterlingen zijn uitgenodigd om een keertje op afspraak met z'n allen bij Muijs langs te komen en dat gaan we ook zeker doen. Dus misschien wil hij dat voor andere groepjes ook wel doen. Het enige wat je hoeft te doen is een paar mensen met belangstelling bij elkaar krijgen en een afspraak maken....

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 10:21

Sonja schreef:
Leuk hoor! Heb je de foto's van Natasja's zadel voor Lois wel eens gezien? Die heeft Louis ook gemaakt en die is echt Tong uitsteken geworden!

Nee nog niet, wel een paar foto's van haar en Lois gezien, maar het zadel stond er niet duidelijk op. Dus ik ben er nog steeds reuze benieuwd naar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:27

Louis heeft toen steeds in verschillende fases laten zien hoe ver hij was met het zadel, was echt heel leuk om te zien. Misschien dat als je zoekt op zijn topics, dat je de foto's nog wel kunt zien. Of als je Natas PB't dan heeft ze vast nog wel wat foto's die je mag zien, want volgens mij is ze (terecht!) apetrots op haar zadel! Ik geloof dat ze de plaatjes zelfs zelf gemaakt had!

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:55

Majo"]
[quote="Sonja schreef:
Leuk hoor! Heb je de foto's van Natasja's zadel voor Lois wel eens gezien? Die heeft Louis ook gemaakt en die is echt Tong uitsteken geworden!

Nee nog niet, wel een paar foto's van haar en Lois gezien, maar het zadel stond er niet duidelijk op. Dus ik ben er nog steeds reuze benieuwd naar!
[/quote]
Heb je wel gezien, staat op zijn site: 'Tash Epona' heet het zadel.