konijnenvraag

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

konijnenvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 22:23

Wij hebben sinds kort 2 konijnen. Bella en Bomba, harstikke leuke en lieve beestjes. Ik heb nooit eerder konijnen gehad, dus alles is nogal nieuw voor me.
Ik voer ze konijnenvoer, en hooi, en af en toe wat vers voer, appeltjes/wortels/witlof.
Ik vraag me af of ze ook courgette mogen?
Vanmiddag was mn dochter ze een paardenbloem aan het voeren, dat lustten ze graag. Maar mijn man dacht dat dat misschien wel giftig kan zijn?? zou dat? ik heb geen idee.
Kan iemand vertellen of paardenbloemen inderdaad giftig zijn voor konijnen (en wat ze verder absoluut niet mogen).
Of weet iemand een link naar een konijnenforum ofzo?

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you


Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 22:29

ik denk www.konijnen.pagina.nl en dan prikbord (is gewoon een forum namelijk) en anders kom je vast wel op een leuk forum via www.knaagdieren.pagina.nl ofzo
paardenbloemen mogen ze zeker wel, zijn niet giftig
courgette denk ik wel dat ze dat gewoon mogen hebben, maar weet dat niet zeker....
succes ermee, en natuurlijk heel veel plezier!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:24

Vroeger liepen mensen de bermen in de buitengebieden af te struinen om paardenbloemblaadjes voor hun konijnen te verzamelen. Uhh... misschien nu nog wel Lachen

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:40

je kunt bijna alle soorten groente en fruit geven
behalve aardappels en rode kool
aardappels zijn giftig, en rode kool gaan ze aan de diarree van
mijn konijn (5kg) krijgt dit:
50 gram konijnevoer(niet gemengd,is te duur)
2 schepjes (ongeveer 2 kleine soeplepels denk 20 grazm ofzo) gemengd voer/meusli (ja voor mensen)
nu en dan rozijntje/ joghurtsnoepjes
ongeveer 1 witloofstronk (bijgrote de helft) per dag, met daarbij kwart appel, stuk witte kool, peer, noem maar op, net wat we in huis liggen
knijnen mogen veel groenvoer hebben, maar je moet opbouwen
bv eerst appel, dag 1 ter grootte van een suikerklo,ntje, de keer erna groootte van 2 klontjes, enz, en nu en dan nieuwe groente bijvoegen(om de 2 dagen ofzo)
variatie is belangrijk, oop paardebloem, herderstasje, klaver(niet te veel!) gras is goed, wel zorgen dat het niet van de wegbermen komt
daarnaast moeten ze volop beschikking hebben tot geurig vers hooi

www.dierennatuur.nl (dan meepraten, dan konijnen en knaagdieren)
www.delta.messageboard.nl
www.konijnenforum.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 08:15

Paardenbloemen en ganzentongen (of kattentongen) zijn juist heel goed voor konijnen. Ik vrees echter dat ze van courgette aan de dunne raken. Ook sla is funest voor konijnen.

Hooi is ruwvoer, dat is belangrijk voor de darmpjes, net zoals bij paarden. Helaas krijgen sommige konijnen alleen maar brokken en geen ruwvoer. Daardoor groeit (vooral bij dwergrassen) het gebit te veel door, waardoor ze wondjes en ontstekingen kunnen krijgen in de mond zodat ze moeilijk of niet meer kunnen eten.

De hond is de betere mens

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 08:22

Geef je konijnen geen koolsoorten, daar kunnen ze gas van krijgen (zoals koliek bij paarden) en verbijsterend snel aan doodgaan Boos!
Verder lijkt het darmstelsel van konijnen blijkbaar veel op dat van paarden. En ook als je naar een dierenarts moet, moet je er op letten dat een konijn niet als hond of kat behandeld kan worden, ze zitten heel anders in elkaar maar jammer genoeg weten nog lang niet alle dierenartsen dat.

Op www.konijnen.nl staat heel veel goede informatie, een link naar een konijnenlijst en mailadresssen en telefoonnummers voor problemen en hulp in noodgevallen.
En dat werkt echt!

*Het leven is te kort om moeilijk te doen!*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 08:26

Feufollet schreef:
En ook als je naar een dierenarts moet, moet je er op letten dat een konijn niet als hond of kat behandeld kan worden, ze zitten heel anders in elkaar maar jammer genoeg weten nog lang niet alle dierenartsen dat.

Dat kun je wel zeggen ja! Zo is het eens mis gegaan met een konijntje van mij dat niet geholpen kon worden. Ik naderhand allemaal navraag doen bij andere konijnenliefhebbers, ook op internet, en toen heb ik een dierenarts geadviseerd gekregen. Toen een ander konijntje van mij dezelfde ziekte heeft, heb ik het ditmaal wel kunnen helpen.

De hond is de betere mens

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 08:43

In ieder geval genoegvers voer en hooi (ruwvoer) geven. Gemengd voer is dan niet nodig meer. De meeste van die dingen die wij er "lekker" uit vinden zien is grotendeels gebakken lucht. Biksbrokken zijn genoeg.

Die van mij eet wat hij voorgeschoteld krijgt, dus pas op dat je niet te veel voert!
Konijnen eten hun eigen nachtkeutels (zacht) op, en poepen dan vervolgens de harde keuteltjes uit. Als ze te veel voer krijgen, eten ze hun zachte keutels niet meer en kunnen die blijven plakken aan hun kont. Dit kan op den duur een lelijke infectie geven!

Die van mij is op "dieet". Geen brokken meer, alleen hooi en vers voer. En hij is vrolijker dan ooit!!

Verder kunnen konijnen geen gas kwijt (ze kunnen niet winden of boeren Haha! ). Dus is het heel belangrijk dat ze dus geen voer krijgen waarvan ze ga krijgen. Zoals kool (alle soorten) of spruitjes.

Mijn konijn heeft ooit een zak spruitjes uit de boodschappentas gejat in de kamer, en is toen goed ziek geweest!!

Verder eet die van mij eigenlijk alles, behalve sla, dat schijnt ook erg slecht te zijn (al staat op sommige sites van dierenartsen dat het kan?)
Als je hem maar heel rustig laat wennen. Inderdaad eerst echt een mini-beetje (ik neem vaak nog kleiner dan een suikerklontje!), en dat steeds verdubbelen.

btw, ik geloof dat ze wel een eigen smaak hebben. Courgette blijft bijvoorbeeld bij mij onaangetast liggen, terwijl hij echt een moord zou doen voor een stukje banaan.

Als je je konijn goed in de gaten houdt, en je kent hem een beetje, zie je vanzelf waar hij niet goed op reageert. Dat voer ik dan ook niet meer.

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 09:14

wow, heel erg bedankt voor alle reacties!! ik ben een stuk wijzer. haha, de paardenbloemen uit de tuin kunnen dus linea recta het konijnenhok in. De courgette zal ik denk ik maar gewoon in de kliko kieperen, ik hou er zelf ook niet echt van en hij ligt al een hele tijd in de koelkast.

Hooi krijgen ze dagelijks, ik had nu nog zo'n (*duur) pak uit de dierenwinkel, maar zou ik ook hooi van de paarden mee kunnen nemen, of is dat te grof? en kuilvoer? lijkt me eigenlijk niet zo goed, maar wat denken jullie daarvan?

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:17

Ik denk dat hooi van paarden net zo goed geschikt is, en dat grover hooi beter voor ze is dan fijner hooi. Als je konijnenvoer koopt, koop dan gewone brokken en geen mengvoer. Mengvoer geeft niet zoveel toegevoegde waarde. DAarbij eten ze dan alleen op wat ze het lekkerste vinden en krijgen er niet alles mee binnen. GEwone brokken dus, die nog goedkoper zijn ook.

De hond is de betere mens

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:01

Desiree schreef:
Dat kun je wel zeggen ja! Zo is het eens mis gegaan met een konijntje van mij dat niet geholpen kon worden. Ik naderhand allemaal navraag doen bij andere konijnenliefhebbers, ook op internet, en toen heb ik een dierenarts geadviseerd gekregen. Toen een ander konijntje van mij dezelfde ziekte heeft, heb ik het ditmaal wel kunnen helpen.

Zo ben ik ook door onwetendheid mijn eerste 2 konijnen kwijtgeraakt. Eentje door gas en de ander door de verkeerde verdoving bij de da!

Wij voeren onze konijnen hetzelfde hooi als de paarden. Mijn dochters konijnenhok is naast de stal dus dat gaat in één moeite door. En het is een stuk goedkoper! Als je je konijnen op het gras kunt zetten, doe dat dan net als bij paarden: rustig wennen. En nooit gemaaid gras voeren!

En hooi is het allerbelangrijkste voor een konijn. Hooi en water. Heb je dat gemengd voer al eens goed bekeken? Om nog maar te zwijgen van die vrolijk gekleurde konijnensnoepjes?
En je wel eens afgevraagd wat dat is? Dat is droog oud brood met soms een beetje suiker of smaakstof en een kleurtje. Als je je dan bedenkt dat dat spul er vaak meer dan een half jaar over doet om van de fabriek bij jouw konijn te komen. Dan geef je jouw konijn dus een half jaar oud droog brood met een kleurstof! Lekker snoepje

Dan kun je beter zelf wat brood voeren, wel gedroogd anders kan het klonteren in de darmen!

*Het leven is te kort om moeilijk te doen!*

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:00

Ook die vitaminen/mineralen stenen niet geven, die kunnen namelijk blaasgruis/stenen veroorzaken.
Gras geven is geen probleem mits je zeker weet dat het niet bespoten is, en wel eerst even afspoelen met water.
Die yoghurt snoepjes zijn niet bepaald goed voor de nieren, zit vaak veelste veel suiker/zoetstoffen in.

Mijn konijnen krijgen 2 keer daags een fikse bult hooi, en 2 x daags schoon water.
1 keer in de 2/3 dagen krijgen ze een voerbak met gewone konijnenkorrel ( zijn ong. 2 handen vol )
En elke ochtend een plak gedroogd wit brood en 's avonds een handje andijvie.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:07

Veel mensen geven te veel biks enzo ja, gemengd voer is niet eens nodig worden ze alleen maar verwent en dik van.

Wij gaven ons konijn niet eens 50 gram, dat was al te veel volgens de fokker.
Wilgen takjes zijn ook goed (mits ze niet bespoten zijn, je kan ze bij de dierenwinkel kopen) en het is ook nog eens goed voor de tanden.

fysio therapeuten voor dieren moeten wel een konijn behandelen als een kat

22 Januari verwachten we ons kleintje

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:03

Miep schreef:
Mijn konijnen krijgen 2 keer daags een fikse bult hooi, en 2 x daags schoon water.
1 keer in de 2/3 dagen krijgen ze een voerbak met gewone konijnenkorrel ( zijn ong. 2 handen vol )
En elke ochtend een plak gedroogd wit brood en 's avonds een handje andijvie.


Wow zeg, twee handen voer en daar doen ze 3 dagen mee? Als ik mijn droep dat geef is het 's avonds weg en heb ik een volgevreten konijntje met plakpoep!
Handig konijn heb jij zeg!

Die van mij krijgt helemaal geen brokken meer, alleen vers voer (2 wortels met loof, 5 blaadjes andijvie en nog een andere verse groente die ik in huis heb)

Zoals ik al zei; elk konijn is anders, let gewoon goed op waar jouw konijn goed op reageert.

Enne, ligt er ook aan wat voorsoort het is natuurlijk. Een vlaamse reus moet meer dan een dwergje! Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:12

Feufollet"]
[quote="Desiree schreef:
Dat kun je wel zeggen ja! Zo is het eens mis gegaan met een konijntje van mij dat niet geholpen kon worden. Ik naderhand allemaal navraag doen bij andere konijnenliefhebbers, ook op internet, en toen heb ik een dierenarts geadviseerd gekregen. Toen een ander konijntje van mij dezelfde ziekte heeft, heb ik het ditmaal wel kunnen helpen.

Zo ben ik ook door onwetendheid mijn eerste 2 konijnen kwijtgeraakt. Eentje door gas en de ander door de verkeerde verdoving bij de da!

[/quote]
Ik heb eigenlijk een beetje een off-topic vraag. een tijdje terug gebruikte 1 van mijn konijnen (ze zijn vandaag 1 geworden) haar pootje in ene niet meer. Ik met spoed naar de da gelukkig was het niet gebroken. Dus ik alleen pijnstiller meegekregen en vsm voor de spieren. Na 2 weken en af van de pijnstiller verslechterde het alleen. Ik terug en had een andere da uit de praktijk ziij voelen en ze zei duidelijke breuk bovenin. Meteen konijn apart en 2 weken op hokrust. Daarna teruggegaan voor controle omdat het niet verbeterde en ze beweren dat ze een pootje van een konijn niet kunnen gipsen ofzo. Nu een tijd later gebruikt ze het pootje nog steeds niet vind het er maar raar uit zien.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:16

Haagsemeid schreef:
Veel mensen geven te veel biks enzo ja, gemengd voer is niet eens nodig worden ze alleen maar verwent en dik van.

Wij gaven ons konijn niet eens 50 gram, dat was al te veel volgens de fokker.
Wilgen takjes zijn ook goed (mits ze niet bespoten zijn, je kan ze bij de dierenwinkel kopen) en het is ook nog eens goed voor de tanden.

fysio therapeuten voor dieren moeten wel een konijn behandelen als een kat


Hoeveel is 50 gram biks ongeveer een tomatenpuree blikje of een konijnenvoerbakje vol?
De mijne (2) krijgen iedere dag 1 bakje (grote maat) vol. Ze eten hun hooi niet echt.

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:23

Citaat:
Ik heb eigenlijk een beetje een off-topic vraag. een tijdje terug gebruikte 1 van mijn konijnen (ze zijn vandaag 1 geworden) haar pootje in ene niet meer. Ik met spoed naar de da gelukkig was het niet gebroken. Dus ik alleen pijnstiller meegekregen en vsm voor de spieren. Na 2 weken en af van de pijnstiller verslechterde het alleen. Ik terug en had een andere da uit de praktijk ziij voelen en ze zei duidelijke breuk bovenin. Meteen konijn apart en 2 weken op hokrust. Daarna teruggegaan voor controle omdat het niet verbeterde en ze beweren dat ze een pootje van een konijn niet kunnen gipsen ofzo. Nu een tijd later gebruikt ze het pootje nog steeds niet vind het er maar raar uit zien.



ik wil me er verder niet mee bemoeien hoor ik heb zelf ook konijnen en mijn mannetjes konijn kwam op een aparte manier met zijn teen klem tussen 2 stenen (ze lopen gewoon los in de tuin) ik zag op een gegeven moment dat hij zijn voet niet gebruikte en ben op onderzoke uitgegaan er kwam allemaal pus uit (stinken echt)

toen heeft de dierenart besloten zijn teentje te amputeren...
maar het lijkt mij stug dat je een konijnen voetje niet in het gips kan krijgen Verward

als ze een ienimini teenje kunnen amputeren kunnen ze toch wel gips om het voetje heen doen Verward

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:25

de breuk zit bovenin zeg maar in de schouder ik denk heel de tijd maar kan het geen kwaad dat het pppotje zo bungelt enzo. Het is ook zo'n rotgezicht. De da zegt dat ze er niets aan kunnen doen maar hoe doen ze dat dan met andere dieren?

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:35

miepmiep"]
[quote="Miep schreef:
Mijn konijnen krijgen 2 keer daags een fikse bult hooi, en 2 x daags schoon water.
1 keer in de 2/3 dagen krijgen ze een voerbak met gewone konijnenkorrel ( zijn ong. 2 handen vol )
En elke ochtend een plak gedroogd wit brood en 's avonds een handje andijvie.


Wow zeg, twee handen voer en daar doen ze 3 dagen mee? Als ik mijn droep dat geef is het 's avonds weg en heb ik een volgevreten konijntje met plakpoep!
Handig konijn heb jij zeg!

Die van mij krijgt helemaal geen brokken meer, alleen vers voer (2 wortels met loof, 5 blaadjes andijvie en nog een andere verse groente die ik in huis heb)

Zoals ik al zei; elk konijn is anders, let gewoon goed op waar jouw konijn goed op reageert.

Enne, ligt er ook aan wat voorsoort het is natuurlijk. Een vlaamse reus moet meer dan een dwergje! Haha!
[/quote]

Ze hebben het wel al dezelfde dag op hoor, maar ze krijgen gewoon niet weer wat dan.
1 keer in de 2/3 dagen doe ik de bak vol en als ze alles dan al opeten dan moeten ze het de andere dag maar met hooi doen.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:26

gouda schreef:

Hoeveel is 50 gram biks ongeveer een tomatenpuree blikje of een konijnenvoerbakje vol?
De mijne (2) krijgen iedere dag 1 bakje (grote maat) vol. Ze eten hun hooi niet echt.


tomatenpuree bakje kreeg mijn konijn, dsu 50 gram is veel meer. Tomaten puree blikje zit tussen de 10-20 gram

22 Januari verwachten we ons kleintje

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 16:10

miep:
ik vind dat je dan bv iedere dag beter 3 kwart hand zou geven (ongeveer), dan 1 maal in de 3 dagen 2 handen, de darmen raken zo ontregeld, de ene dag veel voer, de andere dag geen, das nioet zo goed denk ik

let wel mensen, ik geef 50 gram droogvoer, en 25 gram meusli per dag, maar mijn konijn is ee nmiddenras, en weegt nu 5 kg! ik heb uitgeprobeert, en 50 gram eet hij goed op, er ligt geen korreltje meer in zijn bak smorgens, maar geef ik meer, laat hij een deel liggen
mijn schema ziet er zo uit:
7 u : 2 schepjes meusli (denk 15-20 gram)
rozijntje/yoghurtsnoepje
soms wat brood of groente of iets dergelijks
12 u: appel/peer/witte kool/ witloof, net wat we in huis hebbe(redelijk veel)
20 u: 50 gram biks
stukje brood yoghurtsnoepje, rozijntje, een kleine traktatie dus
verder lloopt hij regelmatig los, waarbij hij wat onkruid opneemt
en om de 2 weken ongeveer krijgt hij zon stokje met zaadjes opgeplakt
iedere dag hooi natuurlijk

dat van die koolsoorten is wel waar, maar de mijne kreeg dit al van jongsaf aan, en is er denk ik imuun voor Haha!

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 16:22

www.konijnen.nl

hier staat meer dan genoeg informatie op en eventueel is het mogelijk om je aan te melden bij de mailinglist waar je enorm veel van leert !!

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:00

Hum, ik voer mijn konijn dus veel te veel Bloos

Ik ga maar eens een beetje afbouwen, hij krijgt nu echt teveel brok en te weinig groente Schijnheilig


Dus op dieet Stamp Schijnheilig

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:42

dutske schreef:
miep:
ik vind dat je dan bv iedere dag beter 3 kwart hand zou geven (ongeveer), dan 1 maal in de 3 dagen 2 handen, de darmen raken zo ontregeld, de ene dag veel voer, de andere dag geen, das nioet zo goed denk ik

let wel mensen, ik geef 50 gram droogvoer, en 25 gram meusli per dag, maar mijn konijn is ee nmiddenras, en weegt nu 5 kg! ik heb uitgeprobeert, en 50 gram eet hij goed op, er ligt geen korreltje meer in zijn bak smorgens, maar geef ik meer, laat hij een deel liggen
mijn schema ziet er zo uit:
7 u : 2 schepjes meusli (denk 15-20 gram)
rozijntje/yoghurtsnoepje
soms wat brood of groente of iets dergelijks
12 u: appel/peer/witte kool/ witloof, net wat we in huis hebbe(redelijk veel)
20 u: 50 gram biks
stukje brood yoghurtsnoepje, rozijntje, een kleine traktatie dus
verder lloopt hij regelmatig los, waarbij hij wat onkruid opneemt
en om de 2 weken ongeveer krijgt hij zon stokje met zaadjes opgeplakt
iedere dag hooi natuurlijk

dat van die koolsoorten is wel waar, maar de mijne kreeg dit al van jongsaf aan, en is er denk ik imuun voor Haha!


Lezen!!!
Ze krijgen so wie so 2 keer daags een bult hooi, 1 keer daags een gedroogde witte boterham en 1 keer daags een hand vol andijvie.
Darmen komen dus niet stil te liggen.
Mijn nijnen zijn nooit ziek, hebben nooit diaree dus dit zal toch niet zo slecht zijn als dat jij denkt.
Helemaal niet omdat dit op aanraden is van mijn baas, die dierenarts is.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 16:00

de nijnen van ons krijgen 's avonds een bak vol gemengd voer (de dag erna zie je er niks meer van Haha! ), een pluk hooi en 's morgens brood (als ze dat al willen hebben) en daarnaast krijgen ze gras, appel ed. Enne ze zijn ze gezond als een vis, ik dacht dat ze 6 of 7 jaar zijn. Dus die hebben het wel goed hier!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Dees, GoogleAdsense, IASCrawler, Laarvv, laurabe, Lemonadee, Maaaarije, ManonGrr, moOby, MuffinX, Niobe, redbutton, RoronaZorro, s1993, Winged, Xyris en 63 bezoekers

cron