ik word anti set!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

ik word anti set!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 22:38

een tijd geleden zocht ik een set, passend bij m'n schimmel.

ik dus naar de ruitersportzaak... wat een keus!

ik had een heel mooi lichtbruin ( camel heet dat zeker?) zadeldek vast. stevige kwaliteit, en een stevige prijs. Haha!

met dat in de hand zocht ik naar bijpassende bandages.
aha, daar liggen bruine bandages.
te donker, te licht, aha kleur gevonden. tja, het zijn stalbandages ipv werkbandages, grrrrrrr * zoekt geërgerd verder *
niets, help! wat nu?

ok, zadeldek terug weg en ander kleurtje zoeken. ( had ik eindelijk na lang treuzelen een passend kleurtje vind ik geen bandages */-"#-#}[*'

dan viel m'n oog op.........aubergine! ja, een dek én bandages! joepie!
en de prijs viel echt mee. ( zo goedkoop!) Geld, geld! eindelijk, nog eens tijd om foto's voor bokt maken dan! (tja, dat dacht ik............)

=> goedkoop is nog steeds duurkoop!
Party!! een gouden tip: koop nooit dressuurzadeldekjes van harry's horse. Party!!

de bandages zakten af. ( ja, ik kan bandages aandoen, daar ligt het niet aan! Bloos )
dan maar zonder die dinges rijden hoor.
ik heb nog een weekje gereden met m'n nieuwe dekje alvorens het samen met de bandages de was in kon.


nou heb ik al licht paars ipv aubergine. Scheve mond en het is maar op 30 graden ofzo gewassen!

grrrrrrrrrrrrrrrr valt dat tegen! Stoom uit je oren

én het slechte nieuws komt nog Haha!

dat idiote zadeldek schuurde op m'n paards rug en nou heeft ie (waar het zadel rust , de achterste kussens) 2 'plekken' met minder haar .

gelukkig was het zadeldek er niet uitgeschoren en was het haar daar iets dikker. Lachen
(nou ja, een groot paard en een klein ruitertje, ik kan niet boven op z'n rug kijken of ik moet op een opstapje staan.)
gelukkig dat ik dit snel gemerkt had.

nou rijd ik terug met m'n oude onderlegger.
en wat kan ik nou met die harry's horse onderlegger doen? juist, da's een matje voor m'n hond geworden!
en die bandages..........pffffffffff wie gebruikt er nu aubergine bandages zonder bijpassend dekje Huilen


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 22:59

Jeetje dat is jammer ja! Ik heb meestal shabrakjes van s&k niet zo duur en goed van kwaliteit. En een miskoop kan natuurlijk altijd. Echter verkleuren na 1x wassen moet niet kunnen zou gewoon terug naar de ruitersportzaak gaan hoor!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:16

Ik gebruik stalbandages ook in het werk hoor! Juist fijn 4 meter

Wel pech, maar ja, sh*t happens he? Haha!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:18

farbenfroh dekje zeker

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:20

Kido schreef:
farbenfroh dekje zeker

Haha! OK dan! *LOL* *LOL* *LOL*

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:21

Ik had het met de hkm ( ?) dekjes. ik dacht voordelig uit te zijn, maar na een keer wassen ziet het er al niet meer uit.
Maarruh... zou je er niet mee terug kunnen gaan dan? Tis natuurlijk niet helemaal normaal, als je tenminste zorgvuldig wast.

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:22

was t eerst waar ik aan dacht

En ja ben er ook in getrapt Schijnheilig

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:27

Sjuimpje schreef:
Ik gebruik stalbandages ook in het werk hoor! Juist fijn 4 meter

Waarom vind je dat fijn? Ik had er namelijk ook van 4 meter maar dat ging voor geen meter bij mij! Daar hoefde geen onderlappen onder want er zat ook geen stiek in, en als je er wel een onderlap bij deed werd het enorm dik. Maar hij zat toen helemaal ongelijk, in het midden veel dikker enzo, zag er niet uit! Maar ik bandageer niet zo vaak, daar zal het wel aanl liggen Haha!
Nouja, toen had ik ze dus geruild voor elastische van 2-3 meter, onderlapje eronder en het zag er weer schitterend uit Pling
Moraal van het verhaal: waarom vind je die fijner?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:30

Dan kan ik het hele been 2 keer rond, van boven naar beneden, en weer terug...
Met 3 meters begin ik altijd halverwege en dan nog vind ik het wat krapjes, ik wil de hele kogel mee kunnen pakken en ga altijd vrij ver naar boven.
Ik gebruik óók nog eens onderlappen

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:35

Hmm ik begrijp mijn probleem al. Ik begin in het midden want als ik bovenaan begin zakt hij meteen al af Schijnheilig En dan eindig ik weer in het midden, waardoor hij in het midden dikker is.

Even ontopic trouwens!
Ik snap eigenlijk ook niet waar iedereen die setjes haalt? Ik moest dus gewoon simpele zwarte bandages hebben, in winkel 1 hadden ze nog niet eens bandages (oke dat was dan ook wel een érg boerenzaak) en in winkel 2 had ik met moeite de zwarte gevonden die ik zocht, en verder was er alleen grijs, groen en blauw. Ik heb ook geen een anky-ding gezien. Maar kan je die setjes normaal gewoon bij elkaar kopen dan of hoe Verward Bloos

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 02:01

En wéér ben ik maar wat blij dat ik western rijdt. Heel en functioneel, dat is mijn credo. Geen setjes voor mij, en daar ben ik heel blij om!]

Wat je met die Auberginekleurige bandages kunt doen? Houden, voor het geval je paard een keer een verband om moet Lips are sealed

Je suis Charlie.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 08:26

Net alsof er bij het western geen showboys zitten Haha! Net zo goed als bij de Engelse richting hoor!

Euh Lenn, zwart is niet zo heel erg in Haha! Misschien heeft het daar mee te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:29

Cassidy schreef:
En wéér ben ik maar wat blij dat ik western rijdt. Heel en functioneel, dat is mijn credo. Geen setjes voor mij, en daar ben ik heel blij om!]



Joh ik rijd wel engels, en ik ben heel erg allergisch voor setjes!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:50

Pipo schreef:
Joh ik rijd wel engels, en ik ben heel erg allergisch voor setjes!

Ik kan mij van jou nog wel foto's herinneren van een paard met een baby blauw setje,
baby blauw is toch wel opper-setjes-minded hoor!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:52

Rot voor jou dat hij bij jou verkleurd is. Als het niet te lang geleden is zou ik ermee terug gaan... Misschien heb je de bon nog met de aankoop datum...

Maar met deze stelling ben ik het niet eens:

kattebeest schreef:
=> goedkoop is nog steeds duurkoop!
Party!! een gouden tip: koop nooit dressuurzadeldekjes van harry's horse. Party!!
de bandages zakten af(


Ik heb meer dan 10 Harry's Horse dekjes en bij mij is er nog geen een verkleurd. Ik heb een aubergine geruite dekje met bandages en die kleuren kloppen dus ook gewoon nog. (rond oktober/november gekocht) Schuurt niet, past goed en er zakt helemaal niks af. Ik heb Harry's horse fleece bandages, gewone bandages en bandages met eerst een deel fleece en dan elastisch. Niks mee aan de hand. Je hebt echt een pechgeval...

Wel wassen wij donkere kleuren dekjes/dekens etc. met van dat zwart wasmiddel. Misschien dat dat het verschil maakt...


lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:01

ben het er idd ook niet mee eens, heb ook zeker 5 harry's horse dekjes en ik vind ze juist echt heel fijn. Bij mij gaan ze lang mee, verkleuren niet en slijten niet zo snel dus ik vind de prijs/kwaliteit verhouding juist zeer goed!

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:10

ik hou van mixen Knipoog
Ik rij meestal met een donker blauw dekje en euheuh *denk* dat was het
ik heb wel donkerblauwe neopreen bandages en voor mijn donker groene dekje ook neopreen donker groen maar daar houdt het dan ook op.
en alles past prima bij mijn zwarte zadel met zwarte easyboots en zwarte hoodfstel Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:12

Sjuimpje"]
[quote="Pipo schreef:
Joh ik rijd wel engels, en ik ben heel erg allergisch voor setjes!

Ik kan mij van jou nog wel foto's herinneren van een paard met een baby blauw setje,
baby blauw is toch wel opper-setjes-minded hoor!
[/quote]

Klopt, die waren van een stalgenoot en kon niets anders vinden!


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:17

Op zich moet de prijs niet uitmaken ik heb een keer een duur rood kieffer sjabrak gekocht en die was ook verkleurd na 1 x wassen. Ik terug naar de ruitersportzaak zeiden ze we zullen even kijken wat we eraan kunnen doen. Het dekje viel lang en de plekken zaten aan de onderkanten hebben ze de plekken eruit gesneden! Zat ik met een kort en lelijk sjabrak Boos!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:59

Nog een tip kattebeest: bandages en dekjes hoeven niet exact dezelfde kleur te hebben, er zit namelijk nog een been tussen Haha! Als je mijn matching setje van BR bekijkt, dan is er een groot kleurverschil tussen de bandages en het dekje, maar dat merk je niet op het paard!

Fleece en katoen zijn dan ook twee verschillende stoffen, waarop de kleurstoffen anders 'reageren'.

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:08

moet je anders eens op www.piafferuitersport.nl kijken daar heb ik mijn setjes ook weg dekjes met bandages
veel suc6 groetjes angela

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 11:27

idra, bedankt voor de tip. ik ga zeker in je profiel eens piepen of ik echt geen verschillen merk. Knipoog

pipo: wat erg dat je in een setje moest rijden Haha! en dan nog wel babyblauw! Ach gut

prisca z en lonnie: ik denk dat jullie het over de duurdere dekjes hebben en niet over die simpele rechthoeksmodellen dressuur die je voor +/- 16 euro kunt kopen.

ik zal niet zo snel meer over gaan om iets van HH te kopen.

Gisteren kwam ik nog eens in de manege.
*slik* Het is net zoals in IDS stond. rijbroek, shirt en rijjasje in passende kleuren bij het sjabrak en de bandages. en je zag echt dat de nieuwe modekleur turqoise was!

sommigen trokken zich daar niets van aan en gingen knalroos of in bamboe kleur trainen. Haha!


en terug naar de winkel gaan? dat ga ik echt niet doen.
ik durf dat niet hoor!
hier nemen ze zoiets niet terug hoor.


magic lover: thnx voor de site. ga effe kijken. spijtig genoeg is dat nogal ver van me.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:30

Ik heb laatst mijn eerste setje gekocht van BR. Het staat wel errug mooi! Die bandages met "ingebouwde lappen" zijn super. Alleen de kleur (zand) is een beetje besmettelijk, maar dat mag de pret niet drukken. Meer setjes voor mij. Bij het dekje kunnen ook roze bandages... Hebbuh Hebbuh Hebbuh!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:52

Sjuimpje schreef:
Dan kan ik het hele been 2 keer rond, van boven naar beneden, en weer terug...
Met 3 meters begin ik altijd halverwege en dan nog vind ik het wat krapjes, ik wil de hele kogel mee kunnen pakken en ga altijd vrij ver naar boven.
Ik gebruik óók nog eens onderlappen


zijn dat dan katoenen bandages? Ik gebruik meestal fleece (zonder onderlappen) maar die 4m is écht heel erg lang. Dan zit het echt zo dik om z'n been. Heb trouwens juist nieuwe gekocht (olijfgroen Lachen ) maar moet waarschijnlijk een stuk afknippen van twee bandages, want ze zijn gewoon te lang Scheve mond
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:07

kattebeest schreef:
prisca z en lonnie: ik denk dat jullie het over de duurdere dekjes hebben en niet over die simpele rechthoeksmodellen dressuur die je voor +/- 16 euro kunt kopen.


jep daar heb ik het dus wel over Haha!

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 108 bezoekers