Paard verkopen of niet.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Paard verkopen of niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 23:49

Hallo allemaal,

Ik heb een hengst van 8 jaar.
Ik loop al tijden iemand te zoeken die hem wil rijden.
Nou heb ik eidelijk iemand gevonden die hem ongeveer 3 keer per week wil rijden.
Nou heeft zij haar eerste les gehad met hem en dat ging super.
Wat gebeurd er,die man belde mij op of hij kon komen om naar een ander paard te kijken die ik te koop heb.
Die man begon ook even over mijn hengst dat hij hem heel graag wil kopen.
Waar ik op zij,nee hij is niet te koop.
Vervolgens vroeg ik hem wat hij zou geven voor die hengst.
Hij vertelde mij dat,en ik stond te klaperen met mijn oren.
Ik wil het bedrag niet noemen,maar het was echt heel veel geld.

Ook heb ik een jaarling van mijn eigen hengst staan.
Ik vroeg aan hem of hij die wilde zien.
Dat wilde hij wel.
Hij vond het een plaatje om te zien,en zien bewegen
en vroeg mij ook gelijk wat ik daar voor wilde hebben.
Ik reageerde eigenlijk niet,en hij viel in herhaling en weer.
Toen bracht hij een bod uit. Verward
Van schik ben ik het jaarling maar op stal gezet.
Hij zij dit jaarling als ze 3 is ,is ze nog meer waard als haar vader.

Dit vind ik echt heel moeilijk. Huilen
En ik weet niet wat ik hier mee moet. Verward
Hij is nogal erg bekend in de dressuur sport en verkoopt veel paarden naar het buitenland.
Mijn vriend zegt verkopen,maar ik heb het mannetje geboren zien worden.
Tuurlijk weet ik dat als hij bij mij blijft dat wat er in zit er nooit uitgereden wordt.
Ik vind dit echt een probleem.Ik had liever gehad dat hij geen donder waard zou zijn.

Wat vinden jullie nou wat ik moet doen???

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 00:56

Volgens mij weet je het al. Maar toch nog even dit: zo'n bod als dit krijg je niet meer. En als hij morgen zijn been breekt (even afkloppen) heb je helemaal niets.

Volg je hart. Niet alles is voor geld te koop. En iets is ook maar zoveel waard als de gek er voor geeft. Op het moment dat je het geld in je zak hebt, is het paard dat waard geweest. De rest is gebakken lucht.

Je suis Charlie.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 07:17

Wat wil je zelf nog met dit paard bereiken? Ik zou een paard niet alleen vrkopen als er veel geld voor geboden wordt, maar als je daarnaast er niets mee doet, en ook niet de intentie hebt om er meer mee te gaan doen..tja

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131845
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 07:40

Ik denk dat je eerst bij jezelf te rade moet gaan of je de paarden wilt verkopen.
Dat is een beslissing die alleen jij kunt nemen, denk er eens goed over na.
Pas als het antwoord "ja" is, ga je verder denken.
Welk paard wil ik verkopen en voor welke prijs.
Probeer stap voor stap te denken, het is logisch dat je in verwarring gebracht wordt als er ineens een goed bod op je paarden gedaan wordt.

Als je besluit om te verkopen dan kun je ook nogeens een "second opinion" vragen bij iemand anders voor wat betreft de prijs.
Misschien heb je zelf wel geen idee hoeveel je paarden waard zijn, en blijkt het superbod achteraf gezien een fooi te zijn Knipoog
Het kan natuurlijk ook zijn dat je echt een goed bod hebt gekregen, maar daar kan ik niet over oordelen Knipoog

Veel succes met je beslissing !

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 07:45

Eerst het geld op je bankrekening en dan geloof ik die grote bedragen pas echt Knipoog
Het is makkelijk voor een handelaar om bedragen te noemen als hij van tevoren al inschat dat je het waarschijnlijk toch niet zal doen.
Ik ben benieuwd of je als je er echt op ingaat nog steeds hetzelfde bedrag zult krijgen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 07:48

Verkopen, gelijk......... Haha! Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131845
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 07:54

Daar zit zeker wat in Knipoog
Bieden en werkelijk betalen is lang niet altijd hetzelfde.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 08:05

Tsja moelijke keuze! Je hebt hem al 8 jaar en je hebt hem geboren zien worden! Ten eerste neem je zo'n beslissing niet in een week of in een dag, dus je hebt nog even de tijd om er rustig over na te denken. Bedenk wel dat hij alles voor je is, en alles wat hij kent heb jij hem geleerd! Denk eens aan de emotionele waarde die je aan hem hebt! Dat is namelijk ook veel waard. Gewoon goed nadenken, en er is niemand die zegt wat jij moet doen. Veel succes. Dikke kus

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 08:12

Ik zou verkopen.

Goedgekeurd onderschrift :)

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 08:20

Billy schreef:
Ik zou verkopen.


Precies, als ik een megabod voor mijn jaarling zou krijgen dan ga ik er echt niet te lang over denken..Hoe leuk ik hem ook vind, als iemand anders hem een superhuis kan bieden met topsport prestaties, wie ben ik dan om dat tegen te houden, ik rij het er zelf toch niet uit waarschijnlijk..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 08:29

Ik zou het wel weten......
Ik ben best zakelijk in dat opzicht, hoewel het me tegelijkertijd ook aan het hart zou gaan hoor. Maar bij een goed bod gaan mijn paarden eruit. Er is maar 1 paard voor wie dat niet geldt: Iones. Daar op kunnen ze bieden totdat ze een ons wegen, maar hij zal nooit gaan.

Maar al de rest wel, tenzij ze wel HEEL bijzonder zijn, en dan bedoel ik niet in kwaliteit, maar meer de band die ik ermee heb.

En dan nog wel op een jaarling... Ik heb zelf een pracht van een jaarling gehad. MEt de 2 moest hij naar de slacht en toen had ik niets meer. Een jaarling moet je altijd verkopen. Ik zou zelf nooit het risico nemen zoals die man die op jouw dieren biedt om zoveel geld voor een paard te geven op die leeftijd..... Maar jij bent mooi van je risico af en verdient er nog geld mee ook. Ik zou het wel weten....

De hond is de betere mens


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 08:35

Erm, ben ik nu heel achterdochtig als ik denk aan die ene oplichter die langskomt met gladde praatjes en astronomische bedragen bied voor dieren en dingen?

Mij hoor je niet zeggen dat het niet echt kan zijn (en ik hoop het voor je, geen makkelijke keus maar niet de slechtste manier om te verkopen) maar ik zou toch een beetje terughoudend zijn naar die man toe...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 08:52

Als hij handje contantje het geld kan neertikken mag hij ze komen halen...
Zeker als je er zelf niet op kan rijden, want wat wil je dan? Er de eerste volgende 15 jaar gewoon naar kijken? Wordt je daar gelukkig van?

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:18

als je een veulen fokt weet je toch dat het waarschijnlijk na verloop van tijd naar een nieuwe thuis gaat?
en als je nu een bijrijder vraagt voor je hengst omdat je er zelf niet voldoende tijd in kan stoppen, wordt dat probleem toch alleen maar groter?
bij handje kontantje zou ik het wel weten Knipoog !

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:35

Net als de meesten strikje erom heen en verkopen... als je een goed bod krijgt dan is het wel het overwegen waard. Want zelden krijg je nog zo'n bod. En voor het geld dat je krijgt kun je misschien wel op zoek gaan naar een leuk paardje waar je zo mee aan de gang kunt

...Dreaming with my eye's wide open...

lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:18

Verkopen en direct. Ik heb ooit een megabod gekregen voor mijn merrie (zo'n 10 jaar geleden zo'n 700 000 BEF). heb haar niet verkocht. Twee weken later beenbreuk, merrie nog laten opereren in de hoop haar voor kweekmerrie te houden, is niet meer goed gekomen heb haar moeten laten inslapen. Conclussie merrie ook weg en nog een heel stuk armer dan ervoor. -)))
Ik hou zielsveel van mijn paardjes maar bij een mooi bod vetrekken ze, echt waar.

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:00

Als je hem echt niet had willen verkopen , had je vast niet aan de man gevraagd wat hij ervoor zou willen geven. Mijn paarden zijn absoluut niet te koop, een emotionele band heeft geen prijs. Ik had dat de beste man denk ik (onbewust) direct zo duidelijk gemaakt, dat het noemen van bedragen niet meer aan de orde had gekomen.

Het klinkt een beetje alsof je je keus al gemaakt hebt Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:06

Ik heb voor unique besloten het toen niet te doen. Weet wel dat ik zo'n bod nooit meer krijg. Het is en blijft moeilijk maar gewoon voor jezelf kijken wat je wilt. het is natuurlijk wel zo dat het levende wezens zijn en ze hebben snel wat gekregen!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:08

En hou dan altijd nog in je achterhoofd dat er in Nederland en Belgie een louche figuur rondloopt die je bergen beloofd, maar uiteindelijk niet met geld over de brug komt (naam stond nog in de laatste Bit vermeld, zit op mijn werk en kan even niet kijken). Straks sta je zonder paard en zonder centen.

Je suis Charlie.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:18

Ik ben het met Cassidy eens.
Ik zou mijn paard nooit aan de eerste de beste persoon verkopen.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:20

Uhm neem aan dat je eerst geld ontvangt en daarna je paard pas weg doet!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:21

Lijkt mij ook maar er loopt een persoon rond die het op een andere manier voor elkaar krijgt.

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:12

als hij het geld daadwerkelijk geeft mag hij mijn paard op komen halen hoor, een echt goed bod krijg je maar 1 keer....
maar ik ben daar behoorlijk zakelijk in, ... sterkte in je keuze

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:12

Ik zou dan toch die hengst verkopen en de jaarling door houden tot hij 3 jaar is en daar dan mee beginnen.Je moet denken dat iemand die veel geld over heeft voor een paard er ook meestal wel goed voor zorgt.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:15

Gevoel: niet doen, ga je spijt van krijgen en je gaat hem missen

Verstand: waarom niet? Dan gaat hij misschien bereiken wat hij echt kan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KikiCelinevs, Maanon_ en 36 bezoekers