2 paardjes rijden vandaag

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

2 paardjes rijden vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-01 09:57

ik ga vandaag 2 paardjes rijden: mijn eigen knuffeltje graziano, en jive, een vosje van 10 jaar, 1.63 m.
zijn baasjes zijn op vakantie dus rij ik hem een weekje. ben benieuwt hij het gaat *LOL* ! ik vind het altijd heel leuk om andere paarden te rijden.

met graziano ga ik hard trainen, want we hebben over 2 weken wedstrijd. de laatste keer B, daarna gaan we (denk ik Schijnheilig ) L1. aan de punten an het niet liggen want ik heb al 7 winstpunten.

we gaan vandaag misschien ook foto's ophalen van een zomerconcours. als ze leuk zijn zet ik ze op in the picture'!
Party!!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart



zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 10:10

heel veel sucses.
ik ga vandaag ook 2 paardjes rijden: fred en Kyra.
op Fred moet ik voorrijden bij de beginners anders gaan ze allemaal kris kras door elkaar heen.
op Kyra ga ik een lesje rijden en ik heb er heel erg veel zin in!!!

I love Kyra+Arabe( miss you 4-ever)!
dag lieve aap ik hoop dat je een leuke eigenaar krijgt met een lekker stuk land......

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 12:51

Leuk Maaike! veel suc6 met rijden! Waar heb je die wedstrijd over 2 weken?

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-01 16:49

in Andijk. is iemand daar al wel eens geweest of rijdt iemand daar toevalling de 13e ook? (13 januari)

nou, het rijden was wel erg hoor! Schijnheilig ik ging eerst graziano doen. ik was hem aan het losrijden, toen ineens iemand achter de bakrand ging staan.(er zit zo'n stukje in de bak, waar je ahcter de schotten kan staan om te kijken) ze stond ongeveer achter de C, en toen ik bij de E was kreeg grass haar in de gaten. meneer stopt, (uit galop) maakt een soort pirouette en schiet in rengalop de andere kant op. hierdoor werd ik bijna gelanceerd Frusty . dit heeft hij daarna nog 6 keerr gedaan, omdat: iemand er een gelpad over de bakrand had gehangen, er 4 nieuwe mensen binnenkwamen en de kat op de rand ging zitten..
heeeeel fijn dus. ik reed hem , om zijn aandacht erbij te houden toen maar een tijdje langer diep en rond, maar toen ik hem eindelijk echt oppaktte liep hij echt super! heel licht, mooi zacht in z'n mondje, echt geweldig Party!!
dus ik blij!

toen ik klaar was met graziano ging ik jive doen. omdat jive kleiner is dan grassie zit hij heel anders (ik ben ook wel wat te groot voor hem).
hij zit trouwens niet alleen anders, maar hij is in alles anders dan graz. zo licht in z'n mond als grassie is, zo stug is jive. verder liep hij in de bak alleen maar naar de uitgang te drammen. hij was echt heel vervelend.
weet iemand hier soms hoe je een paard dat hard is in zijn mond toch los kan krijgen? je krijgt hem nu eigelijk alleen maar naar beneden als je hard gaat trekken, en zo wil ik een paard niet rijden.
met kleine ophoudinkjes spelen met de teugels werkt niet, het lijkt of hij dat gewoon niet voelt..
weet iemand wat ik kan doen? Verward
ik moet hem nog een week rijden, en als het zo moet is voor mij de lol eraf ...

ik heb foto's van een buitenwedstrijd, ze zijn echt heeeel leuk!
ik ga ze proberen op bokt te zetten, maar ik denk dat ik ht aan orri vraag, want mij lukt het meestal niet... Knipoog

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 16:53

Fijn dat het met Gras zo goed ging! Vind ik erg leuk voor je!

Wat voor bit heeft Jive als ik vragen mag?

Ik ben benieuwd naar de foto's!

Groetjus Amy

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-01 18:54

ik weet eigelijk niet wat voor bitje jiffie heeft.. gewoon een trensje, maar wat voor precies weet ik niet.
foto's staan er! bij 'in the picturé'!
kijken allemaal please, ik vind ze zelf erg leuk!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 20:27

Ahaa, nou dan weet ik het ook niet van Jive. Ben het net gewend. Ik d altijd wel dat die makkelijk was. Hm.. verkeerd gedacht dan he Frusty Maar de foto's van Gras zijn errug leuk hoor! Heb ik daar zelf ook neergezet Cool

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 20:29

Je zult het wel druk hebben met 2 paardjes Lachen
Zijn leuke foto's hoor...en dat zonder mijn hulp Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-01 21:48

ja, het is best veel werk, en dan nog niet eens het rijden zelf, maar al dat gedoe er omheen.. en dan te bedenken dat beroepsruiters er een stuk of`10 per dag doen.. kreun..

maar ik vindt het wel heel leuk hoor! *LOL*
weet jij misschien wat ik met jive aanmoet?

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-02 19:36

nou, ik rijd jive nu een paar dagen en hij gaat echt veel beter!
ik rijd hem nu eerst lang los, met tempowisselingen, veel overgangen en figuren om hem wakker te krijgen en z'n achterhand actief.

hij is (zie vorige berichten) erg hard in z'n mond, en dan op zo'n manier dat je vanzelf sleurneigingen krijgt.. Schijnheilig wat ik natuurlijk niet wil!
maar ik ben nu een tijdje met hem bezig en de laatste 2 dagen gingen super! gister had ik alleen geprobeert hem losser te krijgen, hals langer en omlaag te krijgen ed, maar vandaag heb ik hem echt rond gereden, en het voelde heel goed. hij ging niet als in het begin (als je hem naar beneden probeert te sleuren) op je hand hangen, maar liep op 'zn eigen beentjes'. ik ben echt blij!

grassie gaat wel redelijk, hij loopt nu in draf erg mooi constant, alleen in galop maakt hij zich hard ofzo, weet niet precies maar blijft hij in ieder geval niet zo goed lopen... nou ja, komt wel weer! *LOL*

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dnies90, flora, NinaCharlie, Pellelilly, Westerntrail en 40 bezoekers