Waar kun je een goede sport/fok merrie vinden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Waar kun je een goede sport/fok merrie vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 23:23

Waar moet je zoeken als je een leuke merrie zoekt uit een goede lijn niet te oud die ook geschikt is voor de sport?
Waar hebben jullie je merrie gevonden?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:33

GribaldiFAN schreef:
Waar moet je zoeken als je een leuke merrie zoekt uit een goede lijn niet te oud die ook geschikt is voor de sport?
Waar hebben jullie je merrie gevonden?


Bij mij op stal Haha! Maar die is niet te koop!

Het beste kan je zo´n merrie zoeken via mensen die er veel verstand van hebben, en die veel "in het veld" zijn. Die weten vaak van die interessante beestjes, waar je via krant, tijdschrift of internet niet achter komt. Natuurlijk is de prijs een tweede.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 02:38

Ik denk dat als je een normale prijs wil betalen, je er gewoon moet op vallen. Anders ben ik bang dat je veel geld moet neerleggen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 08:56

Bij ons op stal staat nog een Rohdiamant merrie. Haha! die iig te koop is. De rest is zeker niet te koop. Ze is 8 jaar, Zdressuur en heeft inmiddels twee nakomelingen bij ons gebracht.

Maar ja, bij een goede fokmerrie en sportmerrie liegen de prijzen er ook niet om!

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:09

ja ik zoek er ook zo'n eentje ..maar dan springen...kom alleen ruinen tegen die ik leuk vind..

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:13

Dat vraag ik me ook wel eens af idd. Niet dat ik er 1 zoek hoor, zou wel leuk zijn als het kon, maar helaas..

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:21

Bij ons op stal staat er nog een donkerbruine (Flemmingh x Zebulon) mooi dier, heeft een paar goede veulens gehad en gaat nu uitgebracht worden in de sport.
Ook heeft hij nog een aantal jonge merrie in de opfok staan.
Volgens mij is het ook een stukje geluk hebben en er 'tegen aan lopen'.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:38

Dat ligt er maar net aan wat je persoonlijk aanspreekt natuurlijk en wat je onder goed verstaat.

Ik vind dat ik voor mijn maatstaven een goede fijne fokmerrie heb, met bloed, exterieur en nakomelingen welke mij enorm aanspreken. Maar dit was voor mij een mazzeltje,
namelijk het resultaat van 2 keer per dag alle verkoopsites afpluizen Haha!
Je moet het net treffen dat er zo'n paard bij een particulier staat die verder geen contacten of wegen heeft om een paard fijn te kunnen verkopen.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 09:58

Ik heb er geen haast mee maar ik zoek iig een interessant gefokte merrie. Kijk het mag ook een jong paard zijn waar ik dan later ook de sport mee in kan. Als de merrie te oud is voor de sport of blijvende blesuur is het ook niet zo erg want dan kan ik er alleen mee fokken maar zou wel fijn zijn als ie dan over voldoende predikaten beschikt.

Ik heb al een en ander van mijn contacten aangesproken om eens een oogje in het zeil te houden. Maar je vindt ze iid niet in de krant of op internet. Denk dat ik de boer af moet gaan. Zoek iig een paard wat interessant genoeg is om mee te fokken en goed genoeg is om iig tot het z2 te komen. Ze moet minimaal ster zijn of kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:00

Voor weinig geld neem ik aan?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 10:01

Nee hoor voor een goede merrie heb ik aardig wat over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:10

Probeer anders bij een fokker een merrieveulen te kopen uit een predikaat en prestatierijke stam. Zo kun je voor normaal geld nog weleens aan een fijne merrie komen.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 10:16

Tja als het goed is heb ik die al een gevonden maar daarvoor zoek ik straks dus een maatje. Zou er graag 2 willen kopen. Dus vandaar mijn vraag. Dus mocht iemand nog een merrie veulen uit een super stam weten... Ik houd mij aanbevolen.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:39

Maar Grib, en Unique dan Verward Ik dacht dat je met haar in de sport wilde uitkomen EN wilde gaan fokken Verward ?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 12:10

Unique wil ik toch eerst de sport in. Met unique kan ik wel een leuk veulen fokken, maar wat ik precies met haar wil beni k nog niet uit.. Ze komt natuurlijk niet uit een predikaatrijke stam. En om die op te bouwen ben je een mensen leven bezig. En zoals het er nu naar uitziet heb ik straks alleen nog maar unique het is wel de bedoeling een paar goede paarden erbij te kopen aangezien ik niet een paard op stal wil hebben. Een paar leuke veulens is daarom voor ons wel interessant.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:43

Ik ken wel een adres in Duitsland waar ze goede paarden hebben en ook geregeld verkopen. Zij hebben ook al goedgekeurde hengsten gefokt. Het is wel Westfaals bloed. Laat het eventueel maar weten.
Verder een site waar ik graag op kijk is www.pferdeverkauf.com maar ik denk dat jij het toch meer in de KWPN fokkerij zoekt?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 13:46

Het liefst wel binnen het kwpn. Scheut buitenlands bloed is echter totaal niet erg. Heb liever origineel /oud bloed en liever geen ferro jazz of gribaldi bloed maar wat exclusievers.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:13

Je moet een beetje geluk hebben. Ik vond Lotje toen ze net 1 jaar was geworden bij een kennis van een kennis die wat fokte op een achteraf stukje grond met houten schuurtjes.
Toen was de moeder nog stamboek en Lotje natuurlijk nog niks, ze was een jaarling.

Inmiddels is die moeder een ster preferente hengstenmoeder en Lotje een Keurmerrie die al een puik veullie heeft gebracht.

Als je er naar op zoek gaat vind je ze niet of ze zijn megaduur. Ik denk dat je het beste voor een veulen of jaarling uit een mooie bewezen stam kan gaan.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 14:43

Suzanne F. schreef:
Als je er naar op zoek gaat vind je ze niet of ze zijn megaduur. Ik denk dat je het beste voor een veulen of jaarling uit een mooie bewezen stam kan gaan.

Jep lijkt me ook het beste. Zoals ik al zeg heb ik geen haast hoor. Maar als ik er een tegen het lijf loop issie ook van mij Haha!:D En nu weten ook meer mensen dat ik wat zoek. Dus mocht iemand hier op bokt iets leuks tegen het lijf lopen het het zelf niet willen kunnen ze het altijd doorgeven aan mij!

Misschien dat ik unique dit jaar dek ik weet het echt nog niet. We kijken wel hoe het allemaal loopt. Ik heb hier zoiezo 8 stallen en mag meer dan 40 paarden houden dus kan nog wel ff doorfokken hoor Haha! ruimte en plek zat! Haha!

phillip
Berichten: 50
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: boutersem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 22:36

GribaldiFAN schreef:
Waar moet je zoeken als je een leuke merrie zoekt uit een goede lijn niet te oud die ook geschikt is voor de sport?
Waar hebben jullie je merrie gevonden?

as je een goede merrie wilt kun je ze als veulen kopen op een veiling maar dat is wel vrij duur , je kan ook naar maneges gaan maa zorg wel dat ze een goede afstamming heeft

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 11:14

Toch snap ik het nog niet helemaal, sorry Bloos. Maar lesley is nu weg en die Peter Pan moet ook weg en Unique was ook al bijna verkocht geweest,... En nu wil je op zoek gaan naar 2 fokmerries? Ik dacht dat je vader juist alle stallen leeg wilde hebben Verward Of heb ik het verkeerd begrepen?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 11:30

Dat heb je verkeerd begrepen. We gaan een andere weg in slaan. Met 2 jonge paarden heb ik niet veel werk de eerste komende 2 a 3 jaar. Lekker in de opfok en dan zien we wel. We willen een paar goede fokmerries voor onszelf zodat we niet afhankelijk zijn van anderen. We hebben juist vergunning etc om alleen nog maar meer paarden te houden en stallen te bouwen. Daarmee willen we alleen nog wachten tot ik mijn school af heb. Maar een paar goede merries is een begin. Peterpan en unique zijn imo niet interessant genoeg om een goede lijn mee op te bouwen. Slechts om een leuk sportpaardje mee te fokken. Met unique wil ik dit denk ik wel een keertje doen. We kijken gewoon even hoe alles lopen gaat. Het is nu eff lekker rustig op stal maar ben er geen voorstander van om maar 1 paard te houden.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 12:48

Ik heb ong een klein jaar gezocht naar een fokmerrie heb er veel via de mail gezien en heb uit die selectie ong 30 gezien.....

Heb de merrie gekocht die mij het meeste aanstond....

Heb toen voor 1500 euro een 10 jar ster merrie gekocht, M2 startgerechtigd, rongtenfoto's goed, predikaatrijke moederlijn.Vaderlijn is mieschien niet de beste maar oke, je kunt niet alles hebben......Dit paard was overgens afgekeurd voor de sport, was scheef, maar is inmiddels weer kaars recht....misschien een kwestie van "verkeerd"rijden en te weinig vrije beweging...
Merrie had nog nooit een veulen gehad, en ik moet zeggen heb ook geen mazzel gehad,

In 2001 niet drachtig gekregen, 2002 drachtig en dit jaar veulen met 14 dagen in laten slapen.......Volgende week gaat ze weer bij de hengst....dus doe nog een poging.....


Succes naar het zoeken naar een mooie merrie, ze zijn er wel maar je moet even zoeken......Ik heb veel op internet gezocht en via wat mensen in de handel.

Als ik nog wat interresants tegen kom laat ik het je weten. Ik weet nog een 12 jar merrie van brentano II die drachtig is van Indoctro maar niet geschikt voor de sport....heeft div nafok.


Sigrid

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 13:58

dat is het nou juist ik wel een merrie die én geschikt voor de fok én voor de sport..maar niet heel apart ofzo in de sport..ik wil er een parcourtje mee rond kunnen komen dat is het wel..maar die beessies zijn verrekte moeilijk te vinden moet ik zeggen..

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 14:07

Staat een leukje op marktplaats!!:
beste fokmerrie keur/ sport UTV merrie .Z2 dressuur
V. Caritas x Zaire x Amor x Courvill