Hoe rijdt je nu western ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

western

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 19:02

Hoi,

Dat zal niet zo makkelijk uit te leggen zijn, zo op papier...
Tevens is het denk ik, niet verstandig om dingen zélf uit te proberen, als je er helemaal niks van weet; mocht je dan problemen krijgen met het één of het ander... wat uiteraard áltijd gebeurt en dat is normaal... moet je het ook op kunnen lossen, anders raak je v/d wal in de sloot, zullen we maar zeggen...
Misschien is het een idee om eerst eens een aantal lessen te volgen, evt. op een western gereden paard, zodat je de basis wat onder de knie kunt krijgen?!
Verder zou ik zeggen : ga veel op (beginners)wedstrijden kijken, daar leer je alleen maar van, en probeer er zoveel mogelijk over te lezen.
Veel succes !!!!
groetjes Knipoog

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 02:53

ok ,let op,hier komen ze,de gratis lessen }>

ga in galop (links of rechts naar eigen keuze) op de rechte lijn
na 15 meter versnel je je galop (ren galop)
nu zeg je whoaaaaaaaaaaaa en je paard stopt en maakt een sliding.


ga stil staan met je paard.
wijs voorzichtig met je teugel naar links (bij rechtse spin andersom)
tik met je buitenbeen(bij links is dit je rechtse been)
je paard gaat nu snel ronddraaien en laat zijn buiten achterbeen staan
je spint nu.


zo genoeg voor vandaag
morgen meer,want dan beheers je bovenstaand al en kunnen we verder naar het moeilijke gedeelte, Extreme duivel hoe maak ik mijn singel vast Extreme duivel

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 12:29

western, springen leren??

Dat zijn toevallig wel 2 verschillende dingen, die je echt niet even snel in 1 dagje leert hoor!

Ik heb afgelopen zondag voor de 2e keer op een westernpaard gereden, en dat was alleen maar stappen en draven. En per ongeluk een galopje Bloos .

Toen claudia ineens over sliding stop begon.. dat lukt je echt niet in 1 keer hoor. Nouja, vanuit stap lukt het nog wel Haha!

Dus ik zou eerst maar eens goede lessen gaan volgen. En dan niet het argument gebruiken: het is zo duur Frusty . Dat slaat nergens op, dan kun je ook geen paard onderhouden, als je dat al niet kunt betalen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

niet zo snel geleerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 00:46

westernrijden ziet er makkelijker uit dan dressuur...vind ik Pling
Ik doe nu ongeveer 4 maanden westernrijden, na een jaar of 10 dressuur en elke week (ik heb helaas nog geen eigen paard Verdrietig ) leer ik weer nieuwe dingen bij. Het is vooral belangrijk dat je paard los is, en goed voorwaarts en nageeflijk is. Op die manier zal het beter naar je beenhulpen luisteren, waar het dus voornamelijk om gaat. Je moet zo min mogelijk met je handen en sporen doen.

De volgorde van hulpen:
gewicht
stem
benen
sporen
teugels

Dus...als het verplaatsen van je gewicht niet helpt: stem...als dat niet helpt: benen enzovoorts Haha!

Maargoed...wat al eerder gezegd werd...ga een paar lessen nemen van een gediplomeerd instructeur, en dus niet zomaar iemand die toevallig western kan rijden, want op die manier zou je het van iedereen kunnen leren. Als je gewend bent dressuur te rijden wordt het dus afkicken geblazen! Extreme duivel

Greetz XoNo

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 13:52

Blaze schreef:
ok ,let op,hier komen ze,de gratis lessen }>

ga in galop (links of rechts naar eigen keuze) op de rechte lijn
na 15 meter versnel je je galop (ren galop)
nu zeg je whoaaaaaaaaaaaa en je paard stopt en maakt een sliding.


ga stil staan met je paard.
wijs voorzichtig met je teugel naar links (bij rechtse spin andersom)
tik met je buitenbeen(bij links is dit je rechtse been)
je paard gaat nu snel ronddraaien en laat zijn buiten achterbeen staan
je spint nu.


zo genoeg voor vandaag
morgen meer,want dan beheers je bovenstaand al en kunnen we verder naar het moeilijke gedeelte, Extreme duivel hoe maak ik mijn singel vast Extreme duivel



Hallo Blaze,
Die gratis lessen van jou waar spikkellover om vroeg was zeker een grapje,of niet? Tong uitsteken
even een slidingstop en een spin leren dit zijn juist de moeilijkste oefeningen man,dat leer je echt niet zomaar,en spikkellover als jij slim bent probeer je het ook niet,tenminste niet zonder hulp tenzij je je paard kapot wilt rijden natuurlijk.

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 13:56

Spikkellover schreef:
Thanxs Blaze voor je tips !!!Voor dat laatste berichtje springen en western : ik ga wel niet 2 m springen en ook niet supper western !!!!Springen zo is een cavaletti in draf en is een 40 cm springen of een kruisje ofzo wat denk je dat ik een oxer van 2 meter ga springen ???!!! Frusty Frusty Verward Verward hihihi !!!En western euh ik kan die tips van Blaze wel is proberen maar moeilijker dan dat ga ik echt niet proberen hehehe !!!En in 1 dagje mijn vriendin sterft de dag erna niet hoor er is daar tijd zat voor !!!Toch bedankt voor je euh , bezorgdheid Verward
Doeidoei
Doeg

xxxx-iez Célineke en Spikkeltje



Hallo,waar zijn wij nou helemaal mee bezig?die tips die jij van blaze kreeg zijn helemaal geen gemakkelijke oefeningen en dat moet je al helemaal niet gaan uitproberen zonder hulp van een zeer ervaren persoon,tenzij je je paard in de vernieling wilt helpen,ene een slidingstop kun je niet maken vanuit de stap hoor.
Mijn tip is ga a.u.b les nemen en ga a.u.b niet zelf dingen uitproberen,want dat gaat niet goed,westernrijden ziet er dan wel heel gemakkelijk uit maar vergis je er niet in het is best nog wel pittig.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

????????????? niet makkelijk?????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 17:46

ohhhhh ik dacht dat dat alles was Schijnheilig ,heb ik gelezen dat dat de goeie oefeningen zijn.want veel bokkers die pas beginnen praten altijd over hoe goed hun paard al slipt en dat hij na 2 weken al zo snel draait dat ze duizelig worden Cool .of zou het nog aan de paarden kunnen liggen, Sigaar bl;ijkbaar is een haflinger of een fjord heel snel in het leren van deze makkelijke oefeningen. }>

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

????????????? niet makkelijk?????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 18:10

Blaze schreef:
ohhhhh ik dacht dat dat alles was Schijnheilig ,heb ik gelezen dat dat de goeie oefeningen zijn.want veel bokkers die pas beginnen praten altijd over hoe goed hun paard al slipt en dat hij na 2 weken al zo snel draait dat ze duizelig worden Cool .of zou het nog aan de paarden kunnen liggen, Sigaar bl;ijkbaar is een haflinger of een fjord heel snel in het leren van deze makkelijke oefeningen. }>


misschien moet je eerst een beginnen met niet meteen een oordeel te vormen over iemand... jij bent vast ook niet perfect....

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

????????????? niet makkelijk?????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 18:34

Sizzy schreef:
misschien moet je eerst een beginnen met niet meteen een oordeel te vormen over iemand... jij bent vast ook niet perfect....



zou je denken?????? Sigaar
en wie ben jij dan wel Koe ??

oordeel???? als ik een oordeel vorm en dat laat weten dan is er geen ruimte meer voor onduidelijkheid }>




ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh Extreme duivel ik zie het al
wat is het ?? een haflinger??
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 30-12-01 19:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 18:43

Alleen maar voor Misselijk
We willen niet allemaal zo geweldig als jij rijden zodat we er bij wedstrijden op aangesproken voelen.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 18:56

Carys schreef:
Alleen maar voor Misselijk
We willen niet allemaal zo geweldig als jij rijden zodat we er bij wedstrijden op aangesproken voelen.


ohh jawel zeker zou je willen rijden zoals ik Extreme duivel
alleen zal je dat nooit lukken }>

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 18:58

Ach, je zal er wel een reden voor hebben dat je alles anoniem doet Haha!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 19:00

Carys schreef:
Ach, je zal er wel een reden voor hebben dat je alles anoniem doet Haha!



anoniem ??? ik????
Haha! Haha! Haha! Knipoog

Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 20:32

Voor de meestem wel anoniem Cool . Je maakt me ondertussen wel nieuwsgierig Verward . Wie kent Blaze nu wel persoonlijk?
Maar de van jouw ironisch, humoristische antwoorden Extreme duivel , kan ik best de lol wel van inzien.
Prettige jaarwisseling!
Haha! Party!!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 21:37

Smokey schreef:
Voor de meestem wel anoniem Cool . Je maakt me ondertussen wel nieuwsgierig Verward . Wie kent Blaze nu wel persoonlijk?
Maar de van jouw ironisch, humoristische antwoorden Extreme duivel , kan ik best de lol wel van inzien.
Prettige jaarwisseling!
Haha! Party!!


De minderheid rules Haha!

wat leuk dat toch iemand het ziet voor wat het is Sigaar

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 21:44

Hee Blaze, ik zag dat je je profiel had aangepast? Nu ben je wel erg geheimzinnig aan het doen hoor!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

????????????? niet makkelijk?????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 12:46

Blaze"]
[quote="Sizzy schreef:
misschien moet je eerst een beginnen met niet meteen een oordeel te vormen over iemand... jij bent vast ook niet perfect....



ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh Extreme duivel ik zie het al
wat is het ?? een haflinger??
[/quote]

een haflinger ja... DUS???¿¿¿

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 21:51

Smokey schreef:
Voor de meestem wel anoniem Cool . Je maakt me ondertussen wel nieuwsgierig Verward . Wie kent Blaze nu wel persoonlijk?

Persoonlijk ken ik hem denk ik niet.. hij heeft namelijk ontzettend veel persoonlijkheden }>
Maar wel irl.. hij is ehh.. heeeeel gemeen *LOL*
Zo gemeen dat ik mocht meerijden naar de wedstrijd in kalverhoek Extreme duivel Haha!

En over die slidingstop vanuit stap.. dat was dus ook ironisch/sarcastisch bedoeld Lachen

Spikkellover.. heb je al les genomen? of je paard in de kreukels gereden?

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

ach laten we................

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 17:35

Ach laten we Blaze nou maar gewoon negeren,het is gewoon een of anders zielig figuur die schreeuwd om een beetje aandacht. Haha! Tong uitsteken Extreme duivel

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 18:21

En misschien kunnen we dan ook weer bij het topic-onderwerp blijven c.q. terugkeren... Knipoog

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

ach laten we................

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 22:39

minkieboy schreef:
Ach laten we Blaze nou maar gewoon negeren,het is gewoon een of anders zielig figuur die schreeuwd om een beetje aandacht. Haha! Tong uitsteken Extreme duivel



mij negeren??????? Cool

dat kun je echt niet }> and you know it Pling


de groetjes aan je *paard* minco Koe


*haflingers rule* Gaaaap YEAH RIGHT Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 00:10

Blaze:.... gele kaart.....
Bij het topic blijven geldt ook voor jou }>