Wat vinden jullie van de euro?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Wat vinden jullie van de euro?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-01 23:39

Ik heb vandaag pas mijn eurokit opgehaald Bloos omdat ze overal al weg waren en er nu weer een nieuwe voorraad. Lachen
Maar wat vinden jullie ervan? Ik vind vooral de 1 en 2 euro mooi, en van de briefjes vind ik die van 500 euro natuurlijk het mooiste! Knipoog Tong uitsteken Ik vind het trouwens ook wel handig dat je in alle eurolanden met dezelfde munt kunt betalen, anders moet je altijd weer rekenen hoe veel gulden dat nou is, en of dat duur of goedkoop is... Frusty Maar ik vind het wel raar dat voor ieder land een kant verschillend is, want dan zitten ze strax in andere landen met Nederlandse euro's.. Ja ok, het maakt nix uit, maar toch wel een beetje raar... Ze hadden die toch beter gewoon allemaal hetzelfde kunnen maken?! Verward Naja, die mensen die dat verzonnen hebben zullen er wel goed over nagedacht hebben, en die zullen slimmer geweest zijn dan ik.. Haha!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 23:44

gut, ik dacht dat ik de enige in heel nederland was die nog geen eurokitje had!! Ik had er al flink de pest over in!!
Tegen mij werd er dus gezegd dat er geen nieuwe meer zouden komen, want elk filiaal waar die dingen verstrekt werden kregen maar een bepaalde hoeveelheid voor 1 keer.
Maar nu ik lees dat jij er een hebt uit een nieuwe voorraad moet ik even op zoek gaan!! Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 00:13

Hier waren ze bijna overal op, na 2 dgn op bij het postkantoor...
maar bij de Shell hadden ze er wel nog zat Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 01:38

Och best grappig. Vind de muntstukken best nep, maarja, zat straks naar een nog nieuw 25je te kijken en ik weet zeker dat als we van euro's naar guldens zouden gaan dat ik dat net zo nep zou vinden..
T' lijkt me erg wennen, maarja we zullen zien!

Hendrik

Berichten: 234
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 02:16

ik heb nog geen euro's, misschien dat ik ze morgen (zaterdag) even op ga halen en anders ga ik in januari wel even pinnen. ik denk dat het wel zal wennen. voor je het weet denk je alleen nog maar in euro's

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 11:09

Ik heb het kitje ook pas gisteren opgehaald. Bij de Postbank/ postkantoor hadden ze niets meer, maar de Shell heeft volgens mij nog een aardige voorraad! Jullie moeten het wel nog even voor 1 januari ophalen, anders krijg je er geen een meer!

Op zich vind ik het wel spannend, de Euro... maar ik denk dat we zo rond pasen alleen nog maar duitse euro's hier zien Frusty

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 12:07

Ik vind ze niet mooi. Lijkt net nepgeld. Die 1 en 2 Euro gaan nog wel.
Maar ik denk dat het wel even heeel erg wennen wordt met betalen met Euro's (voor mij in ieder geval). Ik denk dat ik dan van die stomme vergissingen maak van, oh, das maar 4 euro. Terwijl het dan toch eigenlijk rond de *ehh* 9 gulden is Scheve mond

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-01 12:44

Je moet ze idd voor 1 januari ophalen, anders krijg je ze niet meer... :/ Ze zeggen trouwens dat een eurokit in de verpakking wel 30 gulden waard is! Lachen Maarja, ze hadden wel gewoon alle euromunten hetzelfde moeten maken, geen Nederlandse, Duitse, enz. Boos! Strax hebben we hier in Nederland meer Duitse euromunten als Nederlandse! Frusty

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 13:32

strax???? wat is dat toch voor taalgebruik jongens. Lekkere taalverloedering hoor.

ontopic: Die euro vind ik een goeie zaak. Ik denk dat de comsumenten besteding erdoor ophoog gaat, en dit is weer gunstig voor de economie.

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 13:52

loop de hele tijd met een rekenmachine in m'n hand, alles lijkt zo goedkoop, maar als je t dan omrekent valt t toch weer tegen Haha!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 15:09

Ja, Vlieg. Zo ga ik dat ook doen. Ik heb gelukkig een rekenmachine-functie op mijn telefoon. Heb ik altijd bij me dus.
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik er aan gewend ben

Ik heb trouwens ook net pas mijn Eurokitje opgehaald. Bij ons hebben ze ze altijd gehad zeiden ze.

Hier is ff een foto van mijn Eurokitje:
Afbeelding

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 21:20

in 1 woord KL*TE