te dicht langs de bakrand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

te dicht langs de bakrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-01 16:56

Mijn paardje gaat dus heel de tijd heel dicht op de bakrand lopen, hem dan een flinke trap geven werkt soms maar niet elke keer en met de zweep aan de buitenkant lijkt hem ook weinig te boeien, Hoe houd ik hem wel op de buitenste hoefslag en toch ver genoeg van de rand?
Want als ik hem echt hard een por geef gaat hij helemaal naar binnen... en iets zachter dan reageerd hij niet!
Verward

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 17:27

Als het een jong paardje is dan heb je kans dat ie steun zoekt aan de bakrand
Hij doet dat om het hem makkelijker de maken.
Veel op binnenhoefslag rijden zo leert hij op zijn eigen benen te lopen en niet meer op de bakrand
Succes
Greetz Tamaar

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 17:46

ja, ik heb dus van precies hetzelfde last! en die van mij is echt niet jong meer, hij is al 8. weet nog iemand wat Verward ?? het is nl heel erg irri.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 17:52

Toch vaak oefenen op de binnen hoefslag en middellijn.
Hij heeft dan ook niet geleerd om zelf recht te lopen en zoekt de bakrand als steun. Ook al is ie 8

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

bakrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 18:36

Hoi, ik heb gister nog op een pony gereden die naar de bakrand ging in de galop, ik heb toen stevig mijn rechter (we gingen rechtsom)kuit aan geduwd en toen ging ie wat meer op de hoefslag. Probeer dat ook eens, met je kuiten duwen!


grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 20:55

runningkawa schreef:
Toch vaak oefenen op de binnen hoefslag en middellijn.
Hij heeft dan ook niet geleerd om zelf recht te lopen en zoekt de bakrand als steun. Ook al is ie 8


ja maar het stomme is, hij doet het pas sinds een tijdje. daarvoor was er niks aan de hand. hij doet het ook alleen op rechts, op links niet.
recht binnenkomen gaat trouwens ook altijd scheef, zou dat ermee te maken hebben? Verward

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 04:01

Als het een truukje is van de pony om zijn ruiter eraf te schuren, trek dan op het moment dat ie het doet zijn kop richting de bakrand. Erg grof, dat wel, maar als ie merkt dat ruiterje pletten tegen de bakrand betekent dat hij zijn neus gaat stoten houdt ie wel op. Mijn vroegere buurvrouw had een shetje waar de kids uit de buurt altijd opreden. Dat was zo`n lui kreng, die trok heel erg naar het bakhek toe om zijn ruitertjes eraf te schuren. 1 keer zat er dus een meisje met korte broek op. Het beest scheurt weer naar het bakhek en schuurt de benen van dat kind tot bloedens toe open. Tja, toen ben ik maar even met mijn dikke kont op mister shet gaan zitten }>

Maar als het gewoon een balans probleem is, oefen dan veel met rechtrichten en houdt je buitenteugel en je buitenbeen eraan. Ga juist niet aan je binnenteugel sjorren want dan gaat ie nog harder over zijn schouder tegen de bakrand aan lopen.

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 09:54

als je hem naar de bakrand laat kijken zal hij zijn achterhand op de hoefslag brengen, het helpt serieus!! ik heb het ook gedaan en viola ze loopt weer normaal.

I love Kyra+Arabe( miss you 4-ever)!
dag lieve aap ik hoop dat je een leuke eigenaar krijgt met een lekker stuk land......

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 15:13

veel op de binnenhoefslag rijden zou ik zeggen.
dan kan hij geen steun zoeken dus leert hij het vanzelf wel af.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers