chippen in noord holland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

chippen in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-01 08:20

wie weet of er zeer binnenkort een chip-mogelijkheid is in nh? In febr. wil ik starten maar max moet nog gechipt.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 10:31

Mijn dierenarts Ruud Terschure uit Spierdijk, chipt paarden, honden en katten.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-01 11:39

phia, volgens mij kan een da wel chippen maar geen paardenpaspoort afgeven... daar heb ik dus niets aan voor de westrijden toch.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 11:54

Ik kan je dan wel uit de brand helpen. Ik werk voor een stamoek en verzorg daar ook de paspoorten voor. Mijn plan is dit: Laat de dierenarts je paard/pony chippen en schetsen. De stickers van de chip met de schets en afstammingspapier of alle gegevens van je paard die bekend zijn stuur je naar mij op. Dan maak ik er een paspoort bij. De kosten zijn Fl.40,- exclusief verzending. Dan heb je geen problemen met starten. Er starten nu al zo'n 600 paarden met mijn paspoort.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 13:29

weet iemand ook wat het kost om je paard te laten chippen? Bij een dierenarts zonder paspoort, of bij een ander die het met paspoort doet?

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-01 13:47

Yootha schreef:
Ik kan je dan wel uit de brand helpen. Ik werk voor een stamoek en verzorg daar ook de paspoorten voor. Mijn plan is dit: Laat de dierenarts je paard/pony chippen en schetsen. De stickers van de chip met de schets en afstammingspapier of alle gegevens van je paard die bekend zijn stuur je naar mij op. Dan maak ik er een paspoort bij. De kosten zijn Fl.40,- exclusief verzending. Dan heb je geen problemen met starten. Er starten nu al zo'n 600 paarden met mijn paspoort.


moet dit een speciale da zijn yootha? of kan iedere da die kan chippen ook schetsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 15:00

Bel eens met veearts Mur uit Badhoevedorp, zijn vrouw heeft mijn paard gechipt en het paspoort geregeld. Geen idee of ze dat nu nog doet, maar het is het proberen waard.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 16:23

Iedere dierenarts kan in principe chippen en schetsen. Als je ernaar vraagt hoor je dat wel van de da. Als je me je adres PB't kan ik je het stencil voor opname emailen of opsturen. Deze moet de DA dan even invullen en eventueel afstammingspapier bijvoegen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 21:30

Razinda moet ook nog gechipt Verdrietig

Ik hoop eigenlijk ook dat er nog een keer een chipgelegenheid komt en anders informeer ik wel bij mijn dierenarts.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 21:49

Als je wil kan ik ook voor jou een paspoort verzorgen.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 22:15

Mijn paardje is door Knoop uit Slootdorp gechipt, die doet ook paspoorten.

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 01:00

Volgens mij is het veranderd en zijn er geen echte chiplocaties meer. Als je zelf 10 mensen o.i.d. bij elkaar weet te vinden krijg je nog steeds korting, maar een heel aantal dierenartsen ( volgens mij degene die ook PROK-keuringen mogen uitvoeren) hebben de bevoegdheid gekregen om te chippen en een paspoort af te geven. Of zij dit opsturen naar een instantie en jij het dan weer thuisgestuurd krijgt, of dat zij het direct af kunnen geven weet ik niet, maar op de site van de NHS stond alle informatie. Die kan ik alleen de laatste dagen niet openen Verward . Omdat er al veel paarden gechipt zijn loont het nauwelijks de moeite voor die aangewezen chiplui van het eerste uur om die sessies nog voort te zetten, dus toen zijn die dierenartsen ingeschakeld.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 10:26

Onze chipper chipt hier nog steeds volop en er zijn nog genoeg aanvragen. De laatste tijd doet ze veel maneges. Binnenkort moet ze weer naar een manege in de provincie Groningen.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 18:08

Pas op! Ik heb mijn paard door mijn eigen dierenarts laten chippen, maar die scheen niet aangesloten te zijn bij de NHS en kon dus ook geen registratiepapieren krijgen.
Ik heb toen een andere dierenarts moeten laten komen, die wel aangesloten was, en die de chip moest controleren en de formulieren in moest vullen, die ik weer naar de NHS moest sturen.
Wel even goed navragen dus, of de DA ook de formulieren heeft!
Voor mij was het zo een duur grapje.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 19:43

Ja, maar ik heb mijn eigen formulieren hiervoor die ik Astrid met de post toestuur. Naar aanleiding van dat stencil en het afstammingsbewijs kan ik een paspoort uitgeven waar zij mee mag starten. Het chipnummer komt dan in onze database te staan. Deze staat ook op internet. www.ihwstudbook.com