auwwwwaaah.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

auwwwwaaah.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-01 17:40

ai ik doe nu een poging tot inlopen van mijn nieuwe laarzen wat doet dat zeer zeg! jeetje die petrie's hebben geen moment zeer egdaan en zaten vanaf het eerste moment gewoon lekker.. ze gingen alleen zo snel kapot:(

maar nu die cavallo's oei ik doe al 2 dagen wat dingen om ze in te lopen (trap op en af en gaan zitten op een stoel etc...)
pffff kan m'n knie-en amper buigen en ik lijk wel een houten klaas als ik ga lopen.. pffffff hopen dat ze snel inzakken want mijn knieholtes beginnen al blauw te zien! iemand tips dat ze sneller ingelopen zijn?

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 18:12

heel veel invetten

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 18:29

Over een paar dagen is dat denk ik wel over hoor. Mijn vader heeft ook echte leren schoenen gekocht en bij hem doet het ook heel veel pijn om ze in te lopen. Maar het leer moet eerst iets zachter worden ofzo... tenminste wat ik er van meegekregen heb .. Sigaar Schijnheilig Schijnheilig

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 18:34

welke heb je dan kim? ik heb die piaffe's besteld met harde buitenkant en zachte binnenkant! Maar die zakken heel weinig maar in ! Dus als je die hebt veel succes! IK had bij mijn petries ook vet pijn hoor! Met inlopen en die worden idd snel lelijk! daarom heb ik nu cavallo's genomen! Ze zijn er alleen nog niet! kosten duizend piek man! echt zo duur!!!!!!!!!!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 20:30

NIET invetten!!
Daar gaan de stiksels over een tijdje van rotten!
je moet ze met schoensmeer (kiwi) doen.
je hebt zo'n potje Kiwi, dan steek je dat aan (klinkt raar he.. maar gewoon in de fik steken Haha! ) en smeer je dat vrij dun op je laarzen, en dan moet je het uitpoetsen met zo'n zachte borstel. Als je ze (nog) mooier glimmender wilt hebben moet je er met een oude panty nog een keer overheengaan.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 20:41

z
Laatst bijgewerkt door janna op 22-04-22 06:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 21:30

Je mag je laarzen wel met Cavallo-wax insmeren. Ik heb de mijne nu sinds september, en ik doe ze na het rijden met een vochtige doek af en dan 1x per week met wax en 1 of 2x per week in de Kiwi.
Werkt heel goed. Niet de wax over de stiksels, maar wel over de schacht, voet en hak.
Kan geen kwaad, anders zou Cavallo niet zelf zo'n wax ontwikkelen....

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 21:34

ik heb tzelfde probleem..
ik wist wel dat t pijn zou doen maar dit had ik dus niet verwacht..
en ze moeten waarschijnlijk terug want ze hebben mn linker te klein gemaakt....
grrrr..

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-01 21:36

jep leervet is heel slecht ik heb 2 soorten wax mee gehad van de ruitersport zaak.
Ik weet niet precies welke ik heb van cavallo jessica ze hadden mijn maat (standaard ) op voorraad liggen en nu zijn ze dan 790,- maar met die 10% er weer af viel nog mee.
als hij ze moet bestellen/ op maat laat maken ben je een boel meer kwijt.

thanx janna ik ga snel op zoek naar die dingen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 22:35

Volgens de schoenmaker kun je lauw water laten lopen over de buitenkant van de schacht, dan wordt het leer wat zachter....
dan inlopen gaan....
Om je knieholte te sparen, handen op de binnenkant van je knie en dan zitten. Als ze dan ook wat zachter zijn buigen ze een beetje mee.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 00:10

Het viel mij idd ook tegen in het begin met de Cavallo's... Ik heb de 44000, tegenwoordig heten ze Pirouette. Stukje fietsen wil ook wel helpen Schijnheilig Deed ik ook, AUWIE! Ik had de blauwe plekken in m'n knieholtes staan.

Maar nu ze eenmaal gezakt zijn en een beetje soepel zijn geworden, zitten ze echt super!!! En die hakjes helpen idd!

Succes!